| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

دستگيري سارق سابقه‌دار خودرو

سرکلانتر هفتم پليس پيشگيري تهران بزرگ از دستگيري سارق سابقه‌دار خودرو محله نازي‌آباد با خودرو سرقتي خبر داد. سرهنگ اميرهوشنگ اميري اظهارداشت: تيم عمليات کلانتري 130 نازي‌آباد حين گشت‌زني در محله نازي‌آباد به مردي که در حال تخليه لوازم از صندوق عقب خودرويي بود مشکوک و جهت بررسي بيشتر به اين شخص مراجعه مي‌کنند. وي با بيان اينکه اين فرد به محض مشاهده ماموران خودرو را رهاکرده و به‌صورت پياده متواري ‌شد، افزود: ماموران سريعا وارد عمل شده و در يک تعقيب و گريز کوتاه، متهم را زمينگير و دستگير مي‌کنند و در بررسي‌هاي پليسي مشخص شد که خودرو روز جاري از شرق تهران سرقت و متهم در حال سرقت لوازم خودرو بوده است. سرکلانتر هفتم پليس پيشگيري تهران تصريح کرد: متهم 50 ساله در تحقيقات اوليه به بزه‌انتسابي اعتراف و اظهارداشت که پس از سرقت لوازم قصد رهاکردن خودرو در همان محل را داشته که دستگير شده است. سرهنگ اميري با اشاره به سوابق متعدد متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان در پايان خاطرنشان کرد: با شناسايي مالباخته، تحقيقات بيشتر براي کشف جرائم احتمالي متهم ادامه دارد.

کشف 135 هزار ليتر روغن

جانشين فرماندهي انتظامي استان البرز از کشف 135 هزار ليتر روغن خوراکي به ارزش 65 ميليارد ريال در بازديد از يک انباري عمده‌فروشي در سطح شهر کرج خبر داد. سرهنگ محمد معظمي‌گودرزي گفت: به منظور مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در کالاهاي اساسي پليس امنيت اقتصادي موفق به شناسايي يک انبار عمده‌فروشي که اقدام به احتکار مقادير زيادي روغن خوراکي کرده بود، شد. وي افزود: در بازرسي از چندين انبار 135هزار ليترروغن به ارزش ريالي 65 ميليارد ريال کشف و 6 انبار نيز پلمپ شد. جانشين فرماندهي انتظامي استان با بيان اينکه پليس با هرگونه اخلال در نظام اقتصادي با جديت و قدرت برخورد خواهد کرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک سريعا پليس را در جريان بگذارند.

کلاهبرداري از طريق فروش حواله خودرو

رئيس پليس فتا ويژه شرق استان تهران از افزايش جرم کلاهبرداري با عنوان تبليغات جعلي فروش حواله خودرو بدون شرکت در قرعه‌کشي خبر داد. سرهنگ دوم حميدرضا سلطان‌آبادي اظهارداشت: در پي مراجعه يکي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از وي از طريق ورود به لينک تبليغاتي فروش حواله خودرو خارج از نوبت که پس واردنمودن مشخصات کارت‌بانکي در لينک ارسالي توسط شاکي، منجر به کلاهبرداري از وي شده بود، رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت. اين مقام انتظامي از شناسايي متهم خبر داد و گفت: با توجه به اظهارات شاکي و اقدامات فني و مهندسي کارشناسان پليس فتا کلاهبردار شناسايي شد. وي افزود: متهم ابتدا منکر هر گونه بزه‌انتسابي شد، ولي پس از مشاهده ادله و مستندات جمع‌آوري شده لب به اعتراف گشود و ضمن ابراز پشيماني انگيزه‌ خود را از اين اقدام با توجه به پرمتقاضي‌بودن قرعه‌کشي شرکت‌هاي خودروسازي در کشور کسب درآمد سريع و آسان بيان کرد. سرهنگ سلطان‌آبادي ضمن هشدار به شهروندان اظهارداشت: کلاهبرداران و افراد سودجو در فضاي‌مجازي با تبليغات گسترده و درج آگهي مانند فروش حواله خودرو و يا دريافت خودرو خارج از نوبت تحويل، سعي در کلاهبرداري از کاربران و خريداران خودرو دارند، متقاضيان خريد خودرو در اينگونه موارد بايستي با مراجعه به نمايندگي‌هاي مجاز از نحوه ثبت‌نام و طرح‌هاي جديد همچنين آدرس صحيح اينترنتي نمايندگي‌هاي مجاز فروش محصولات خودرويي اقدام کرده تا از درست‌بودن آدرس و سايت اطمينان حاصل نموده و هيچگاه به تبليغات فريبنده و اغواکننده در سايت‌هاي واسط و يا شبکه‌هاي اجتماعي اعتماد نکنند. سرهنگ سلطان‌آبادي خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌اي مي‌توانند با مراجعه حضوري به پليس فتا از راهنمايي مستقيم کارشناسان و يا با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌هاي مردمي و يا با شماره‌گيري 096380 مرکز امـداد و فوريت‌هاي سايبـري به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمايي‌هاي کارشناسان اين پليس در جهت رفع مشکلات احتمالي خود اقدام نمايند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار