| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

تهران، آلوده‌ترين شهر جهان

آرمان ملي: شاخــص آلودگي هـــواي پايتخت روز سه شنبه روي عدد 441 يعني در وضعيت خطرناک قرار داشت و طبق گزارشات جهاني، تهران آلوده‌ترين شهر جهان در روز گذشته بود. گفتني است مدارس و ادارات سراسر استان تهران به دليل آلودگي هوا و نيز گرد و غبار تعطيل شدند. حتي نمايشگاه کتــاب تهران نيز بخش حضوري خــود را تعطيل کرد. برخي از ديگر استان‌هاي کشور ازجمله کردستان، آذربايجان غربي و ايلام نيز مدارس خود را به دليل گرد و غبار تعطيل کردند.

واکسيناسيون کرونا و مننژيت حجاج

ايسنا: معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از آغاز معاينات پزشکي حجاج در برخي استان‌ها خبر داد و درباره وضعيت واکسيناسيون حجاج عليه کرونا و مننژيت، شرايط ارسال دارو به عربستان و... گفت: عربستان سبد واکسني را به عنوان واکسن‌هاي کروناي مورد تاييد اعلام کرده است و برخي از اين واکسن‌ها مانند سينوفارم، آسترازنکا و اسپوتنيک در سبد واکسيناسيون کشور ما هم قرار دارند. کساني که اين سه واکسن را در کشور ما تزريق کردند و حداقل دو دز را تزريق کرده باشند، طبق دستورالعمل سعودي‌ها مشکلي براي اعزام ندارند. دکتر درودي افزود: توصيه‌مان به زائراني که واکسني به جز اين سه واکسن که مورد تاييد عربستان هم بوده است، تزريق کرده‌اند، اين است که در اين هفته تزريق اول واکسن سينوفارم را انجام دهند.

11 ميليون مجرد در سن ازدواج

آرمان ملي: سرپرست مؤسسه تحقيقات جمعيت گفت: 88 درصد جوانان در سن ازدواج، تمايل به ازدواج دارند و ما با مساله عدم تمايل به ازدواج مواجه نيستيم. مسعود عالمي نيسي افزود: طبق آخرين آمار 11. 6 ميليون مجرد در سن ازدواج داريم. اين عدد بسيار بزرگ است و همين بازه سني انباشت عدم ازدواج‌هايي است که در سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده است. اما 88 درصد جوانان در سن ازدواج، تمايل به ازدواج دارند و ما با مسأله عدم تمايل به ازدواج مواجه نيستيم. ما يکســري موانع اقتصادي مثل شغل و مسکن داريم که ناشي از سو مديريت است. در بحث ناباروري بر اساس تخمين‌ها بين 3 تا 3. 5 ميليون زوج نابارور داريم که هر سال حدود 20 درصد ازدواج‌ها را شامل مي‌شود.

يک ميليون سگ بلاصاحب

آرمان ملي: يک کارشناس محيط زيست گفت: بالغ بر يک ميليون سگ ولگرد در استان‌هاي مختلف کشور وجود دارد. اسماعيلي افزود: رها بودن سگ‌هاي ولگرد در اطراف شهرها در سال‌هاي اخير به يکي از معضلات محيط‌زيستي کشور تبديل شده است. زاد و ولد سگ‌هاي بلاصاحب و سگ‌هايي که توسط صاحبانشان رها شده‌اند، يکي از دلايل افزايش اين جمعيت شده است به گفته او غذارساني به سگ‌ها کاملا اشتباه است زيرا سبب افزايش جمعيت آنها در محيط‌هاي شهري مي‌شود.

فرونشست زمين؛ بحران جدي پايتخت!

ايلنا: دبير کارگروه ملي مخاطرات طبيعي معتقد است در شرايطي که متولي مشخصي براي قنات‌ها وجود ندارد، اگر نسبت به ايمن‌سازي اصولي آنها اقدام نشود، ممکن است شاهد اثر اين قنات‌ها بر فروريزش‌هاي ناگهاني در سطح شهر و به خصوص شبکه راه‌ها باشيم. علي بيت‌اللهي اظهار کرد: در گذشته تهران بيشتر در منظقه 12، شهرري و چنين محدوده‌هايي متمرکز بود و اراضي شمالي تهران که حالا مناطق جمعيتي 22گانه شهر تهران را تشکيل مي‌دهند، وجود نداشت. بنابراين قنات‌ها مسيرهايي براي انتقال آب، زراعت و باغداري در جنوب شهر بودند. اتوبان همت و ساير اتوبان‌هاي غربي و شرقي بيش‌ترين تلاقي را با رشته قنات‌ها دارند.

بازديد از موزه سينما رايگان است

بازديد از موزه سينما امروز (چهارشنبه 28 ارديبهشت) به مناسبت روز جهاني موزه رايگان اعلام شد. علاقه‌مندان براي بازديد مي‌توانند از ساعت 9 تا 19 به اين مجموعه تاريخي- فرهنگي در خيابان وليعصر، باغ فردوس مراجعه کنند. تالارهاي موزه سينماي ايران داراي بخش‌هاي؛ معاصران، بين‌الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام‌آوران و خانه فرهاد است؛ اين تالارها نمايانگر سير سرگذشت و تحولات سينماي ايران از آغاز اين هنرصنعت تا به امروز است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار