| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

رفع موانع اقتصادی برای افزایش جمعیت

وزير ورزش و جوانان گفت: بايد موانع موجود به ويژه در زمينه اشتغال و مسکن حل شود و فرهنگ سازي براي ترغيب جوانان به تشکيل خانواده و فرزندآوري انجام شود. سيد حميد سجادي با اشاره به اينکه از سال 95 شاخص رشد جمعيت روند کاهشي داشته است، افزود: در سال 95 و 96 شاهد کاهش 40 هزار تولد، در سال 97، 120 هزار تولد کاهش و در سال 98 نيز 120 هزار تولد کاهش داشته است. لازم است برنامه ريزي‌هاي جامع براي رشد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي متناسب با رشد جمعيت انجام شود و هماهنگي‌هاي بين دستگاه‌ها براي انجام اقدامات لازم صورت گيرد. سرعت کاهش نرخ جمعيت نشان از اين دارد اگر کاري نکنيم در سال‌هاي آينده فرصت پنجره جمعيتي را از دست خواهيم داد براي همين بايد همگي اقدامات لازم را انجام دهيم.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي ‌گفت: به نظر مي‌رسد طرح استفاده بهينه از اشياي باستاني و گنج‌ها با اين سبک و سياقي که در حال حاضر دارد، بايگاني مي‌شود مگر اينکه تغيير و تحولات در آن داده شود. عليرضا سليمي افزود: بنده طرح مربوط به آثار باستاني را امضا نکردم و يک تعدادي از نمايندگان آن را امضا کردند. طرح مربوط به آثار باستاني در حد درخواست است و مصوبه مجلس نيست. در حقيقت طرح مذکور درخواست تعدادي از نمايندگان است که بايد ديد مطرح مي‌شود يا خير، همچنين به کميسيون مي‌رود يا نمي‌رود. در حقيقت طرح مربوط به آثار باستاني در حد ايده‌اي بود که از سوي تعدادي از نمايندگان مطرح شد اما بنده آن را امضا نکردم. واقعيت امر اين است که مشخص نيست طرح مربوط به آثار باستاني به جمع‌بندي برسد و به صحن بيايد يا خير‌ لذا نبايد عجله کرد.

سخنگـــوي فراجا گفت: سيستم طرح ناظر، دوماه پيش مجدد مورد بازبيني قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسيار کم شده است، چناچه نياز باشد عکسبرداري از خودرو توسط ناظران صورت مي‌گيرد. سردار مهدي حاجيان درباره ايرادات طرح ناظر و ارسال پيامک‌هاي اشتباه کشف حجاب، اظهار کرد: برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامي کشف حجاب جرم مشهود شناخته است. جدا از موازين شرعي که کشف حجاب باعث ناراحتي امت حزب ا... و مردم شده است، عمل غير قانوني در ملا عام و منظر عمومي تلقي مي‌شود به همين دليل پليس با افرادي که کشف حجاب کنند برخورد و به دستگاه قضائي معرفي خواهند شد. وي خاطرنشان کرد: سيستم طرح ناظر، دوماه پيش مجدد مورد بازبيني قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسيار کم شده است، چنانچه نياز باشد عکسبرداري از خودرو توسط ناظران صورت مي‌گيرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار