| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

راهکارهایی برای رهایی از «دندان درد در شب»

دندان درد، درد آزاردهنده‌ای به‌ویژه در شب است؛ این درد دلایل مختلفی دارد که از شایع‌ترین آنها پوسیدگی دندان است. تسکین دندان درد در شب بسیار دشوار است و باعث می‌شود که فرد نتواند بخوابد؛ با این حال راهکارهایی برای کمک به کاهش این درد در شب و به خواب رفتن فرد وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

شست‌وشوي ساده با آب نمک يک درمان خانگي معمول براي دندان درد است. آب‌نمک يک ماده ضدباکتري طبيعي است، بنابراين مي‌تواند التهاب را کاهش دهد.

کمپرس سرد مي‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. يک کيسه حاوي يخ را در يک حوله پيچيده و روي صورت يا فک خود بگذاريد. رگ‌هاي خوني موجود در آن منطقه منقبض شده و مي‌تواند باعث کاهش درد شود.

جريان خون در سر مي‌تواند درد و التهاب را افزايش دهد. براي برخي از افراد، خوابيدن روي يک بالش بلند يا استفاده از 2 بالش ممکن است دردشان را کاهش دهد.

 

مصرف داروهاي ضددرد و مسکن‌هايي که بدون نسخه پزشک به فروش مي‌رسند؛ مانند استامينوفن يا ايبوپروفن يک روش سريع و ساده براي کاهش دردهاي خفيف تا متوسط دندان است.

شست‌وشوي دهان با دهانشويه حاوي هيدروژن پراکسيد به کاهش پلاک و علائم پريودنتيت کمک مي‌کند. بايد پراکسيد هيدروژن را با مقدار مساوي آب رقيق کنيد و محلول را در دهان بچرخانيد.

«اوژنول» يکي از ترکيبات اصلي ميخک است و مي‌تواند باعث کاهش درد دندان شود. جويدن آرام يا مکيدن دانه ميخک نيز به تسکين درد کمک مي‌کند. اين درمان براي کودکان مناسب نيست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار