| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

تشديد تنش‌ها در پايتخت ارمنستان

در ادامه تنش‌ها در پايتخت ارمنستان در اعتراض به سياست‌هاي دولت پاشينيان، نيروهاي پليس با معترضان درگير شدند و آنها را بازداشت کردند. به گزارش فارس، در ادامه اعتراضات پي‌درپي اخير عليه سياست‌هاي «نيکول پاشينيان» نخست‌وزير ارمنستان، مخالفان اين کشور از ساعات اوليه صبح سه‌شنبه اعتراضات عليه دولت پاشينيان را آغاز کردند و خيابان‌ها را در بخش‌هاي مختلف «ايروان» مسدود کردند. بنا بر گزارش خبرگزاري روسي «تاس»، رسانه‌هاي محلي به‌صورت زنده از پايتخت ارمنستان گزارش دادند و آن‌طور که گزارش‌ها نشان داد، نيروهاي پليس بازداشت معترضان هستند. پيش‌تر، «ايشخان ساقاتليان» معاون رئيس پارلمان ارمنستان از حزب مخالفان «ارمنستانم اعلام کرد که اقداماتي در راستاي نافرماني گسترده صورت خواهد گرفت و بنا بر گفته وي، در همين راستا، خيابان‌ها مسدود خواهد شد و خودروها در خيابان‌ها متوقف مي‌شوند و پايتخت فلج خواهد شد.

اتريش به‌دنبال عضويت در ناتو نيست

«الکساندرشالنبرگ» وزيرخارجه اتريش اعلام کرد که اين کشور برنامه‌اي براي الحاق به ناتو ندارد. به گزارش فارس، در حالي‌که تلاش فنلاند و سوئد براي عضويت در ناتو خبرساز شده است، وزيرخارجه اتريش گفت: قصدي براي الحاق به اين ائتلاف نظامي غربي نداريم. منابع رسانه‌اي غربي خبر دادند، «الکسالندر شالبرگ» وزير خارجه اتريش در حاشيه نشست وزراي خارجه عضو اتحاديه اروپا هر گونه طرح احتمالي وين به منظور پيوستن به ناتو را رد کرد. به گزارش وبگاه خبري «انيوز»، ديپلمات ارشد اتريشي با اشاره به تلاش سوئد و فنلاند براي عضويت در ناتو گفت: «ما شرايط جغرافيايي کاملا متفاوتي داريم. ما همچنين تاريخ بسيار متفاوتي داريم و معتقدم که اين موضوعات بايد در نظر گرفته شود.»

سفير ونزوئلا در روسيه، وزيرخارجه شد

رئيس‌جمهور ونزوئلا، کارلوس رافائل فاريا تورتوسا، سفير ونزوئلا در روسيه را به‌دليل آگاهي خوب از وضعيت ژئوپليتيک فعلي، به‌عنوان وزيرخارجه جديد اين کشور آمريکاي لاتين معرفي کرد. به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيک، نيکولاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا در نشستي با معاونان رئيس‌جمهور گفت: من سفير کارلوس فاريا را به‌عنوان سرپرست وزارت‌خارجه منصوب کردم. او به مدت پنج سال سفير در روسيه بود و به‌خوبي از وضعيت ژئوپليتيکي، نبرد براي يک جهان چند قطبي آگاه است. فاريا در توئيتر نوشت: تحت دستور شما، ما خستگي‌ناپذير براي تحکيم استراتژي ديپلماسي صلح شما و ميراث فرمانده هوگوچاوز، رئيس‌جمهور سابق ونزوئلا کار خواهيم کرد. وزير امورخارجه تازه منصوب شده وظايف خود را بر عهده خواهد گرفت. فليکس پلاسنسيا، وزيرخارجه سابق، اکنون مسئول توسعه اقتصادي بين‌المللي کشور خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار