| کد مطلب: ۱۰۳۵۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

نامگذاري خيابان «فلسطين» در آمريکا

شوراي شهر «پترسون» در ايالت نيوجرسي آمريکا تصميم گرفت نام خيابان اصلي اين شهر را به «فلسطين» تغيير دهد. شوراي شهر «پترسون» در ايالت نيوجرسي آمريکا تصميم گرفت نام خيابان اصلي اين شهر به خيابان فلسطين تغيير کند، اين اقدام براي اولين بار در آمريکا و در مراسم بزرگي با حضور هزاران تن از شهروندان فلسطيني و عرب و آندريه صايغ، شهردار پترسون انجام شد. همچنين در اين مراسم که همزمان با هفتاد و چهارمين سالروز «نکبت» برگزار شد، از لوحي که نام خيابان فلسطين روي آن حک شده بود، رونمايي شده و پرچم فلسطين بر فراز چراغ‌ها و ستون‌ها افراشته شد و از شهرداري پترسون و تمامي کساني که در اين زمينه همکاري کردند، تقدير و تشکر شد.

سعيد مدني بازداشت شد

«سعيد مدني» به اتهام ملاقات با عناصر مشکوک بيگانه و انتقال منويات و خطوط عملياتي آن‌ها به برخي عناصر سابقه‌دار داخل کشور دستگير و روانه زندان شد. مهر نوشت: «سعيد مدني قهفرخي» به اتهام ارتباط مشکوک خارجي و اقدامات ضدامنيتي توسط مراجع ذي‌صلاح بازداشت شد. او به اتهام ملاقات با عناصر مشکوک بيگانه و انتقال منويات و خطوط عملياتي آن‌ها به برخي عناصر سابقه‌دار داخل کشور دستگير و روانه زندان شد.

کشف 42 تُن روغن

رئيس حوزه قضائي خان‌ببين از کشف مقدار بسيار زيادي روغن احتکار شده در اين شهرستان در يکي از مرغداري‌هاي متروکه خبر داد. محمد دنکوب با اشاره بهداشتي نظارت‌ها بر بازار در سطح استان گلستان، اظهار کرد: با گزارش مردمي، 42 تُن روغن در خان‌ببين کشف شد. وي با بيان اينکه 30 تُن از اين مقدار کشفيات روغن در يک مرغداري متروکه کشف شده است، افزود: مابقي کشفيات در انبار سه واحد تجاري و يک منزل مسکوني در يکي از روستاهاي خان‌ببين بوده است. رئيس حوزه قضائي خان‌ببين تصريح کرد: همچنين سه تُن برنج خارجي و سه تُن قند هم با گزارش‌هاي مردمي در اين شهر کشف و توقيف شده است. دنکوب ادامه داد: براي متخلفان پرونده تعزيراتي تشکيل شده و اين کالاهاي اساسي هم پس از تعيين تکليف پرونده، با نظارت دستگاه قضائي در بازار توزيع خواهد شد.

نحوه فرار دختر پناهنده ايراني

دختر وزنه‌بردار ايراني که چند روزي سوژه اصلي رسانه‌هاي ورزشي و غيرورزشي ايران بود، سکوتش را شکست. يکتا جمالي که اين روزها مي‌توانست در رسانه‌هاي داخلي سرگرم گفت‌وگو بابت مدال جهاني‌اش باشد، خارج از ايران با يک رسانه فارسي زبان گفت‌وگو کرد و در اين مصاحبه نحوه خروج خود از هتل محل اقامت کاروان اعزامي وزنه‌برداري ايران به يونان را افشا کرد. مطابق آنچه يکتا جمالي گفته او به بهانه گفت‌وگوي تلفني با خانواده‌اش از محوطه هتل خارج شده و ديگر به اردو برنگشته است. اين وزنه‌بردار که چند روز اول شايعه مفقود شدنش در يونان به گوش مي‌رسيد، حالا در آلمان اقامت دارد. يکتا جمالي خروج خود از اردو را اين گونه روايت کرده است. يک روز که براي خوردن صبحانه به رستوران هتل رفتم و آنجا به اين بهانه که مي‌خواهم تلفني با خانواده‌ام حرف بزنم، از محوطه هتل خارج شدم و بلافاصله با ماشيني که از قبل هماهنگ کرده بودم، از هتل فرار کردم.

چهارمين فوتي نمايندگان يک استان

ايلنا از درگذشت نماينده ادوار مجلس خبر داد. نماينده مردم خرمشهر در مجالس نهم و دهم در اثر بيماري در يکي از بيمارستان‌هاي تهران درگذشت. اين نماينده پيشين مجلس به دليل از کار افتادن کبد در يکي از بيمارستان‌هاي تهران دارفاني را وداع گفت. عبدا... سامري عضو کميسيون انرژي مجالس نهم و دهم بود. اين چهارمين نماينده ادوار مجلس خوزستان است که در اثر بيماري در ماه‌هاي گذشته، به ديار حق شتافت. آقايان ناصر سهرابي (مسجدسليمان)، يونس محمدي (خرمشهر)، سيد عيسي دارايي (انديمشک) و عبدا... سامري (خرمشهر) چهار نماينده ادوار خوزستان بودند که به ديار باقي شتافتند.

نجات لنج عماني

نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران لنج عماني که به‌دليل نقص فني در آب‌هاي بين‌المللي سرگردان بود، را نجات داد. يک لنج صيادي عماني در آب‌هاي بين‌المللي دچار مشکل شده بود که تيم گشت‌زني نيروي دريايي ارتش در اطراف سواحل مکران با دريافت کمک از سوي لنج مذکور به منطقه اعزام و نسبت به نجات سرنشينان و کمک به لنج اقدام کردند. با توجه به وارد آمدن آسيب جدي به سيستم رانش اين لنج‌ با يدک‌کش به بندر سواحل مکران منتقل و تحويل نيروهاي مرزباني شد.

کشف 107 دستگاه استخراج رمزارز غيرمجاز

فرمانده انتظامي شهرستان گرمسار گفت: 107 دستگاه ماينر قاچاق به ارزش 22 ميلياردريال توسط ماموران انتظامي کشف شد. سرهنگ غلامحسين عرب روز دوشنبه به رسانه‌ها بيان کرد: ماموران پاسگاه انتظامي جنت‌آباد شهرستان گرمسار با همراهي عوامل اداره برق به منظور برخورد با متخلفان و سوءاستفاده کنندگان شبکه برقي از کارخانه‌هاي شهرک صنعتي بازديد کردند. وي افزود: ماموران انتظامي در بازديد از سه کارخانه فعال از قبل شناسايي شده در شهرک صنعتي پايتخت و ايوانکي، 107 دستگاه ماينر غير مجاز کشف کردند. فرمانده انتظامي شهرستان گرمسار ادامه داد: سه نفر نيز دستگير و براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي بخش ايوانکي شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار