| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

8 فوتي و شناسايي 368 بيمار کرونا

آرمان ملي: بنابر اعلام وزارت بهداشت، از شنبه تا يکشنبه 368 بيمار جديد کوويد 19 در کشور شناسايي شدند و متاسفانه 8 بيمار نيز جان خود را به دليل اين بيماري از دست دادند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 228 هزار و 51 نفر رسيد. 737 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعيت قرمز و نارنجي، 259 شهرستان در وضعيت زرد و 189 شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

حل مشکل کمبود روغن

آرمان ملي: استاندار تهران گفت: مشکل کمبود روغن تا 24 ساعت آينده حل مي‌شود. محسن منصوري در جلسه ستاد تنظيم بازار با تاکيد به برگزاري روزانه جلسات ستاد تنظيم بازار اظهار کرد: در بعضي از کالاها از جمله مرغ وضعيت بازار به تعادل و ثبات رسيده و بازار تهران از نظر توزيع و عرضه مرغ اشباع شده است. اکنون روغن در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي وجود دارد، ولي در خرده فروشي‌ها مشکل داريم اين موضوع در حال پيگيري است تا در 48 ساعت آينده مسأله روغن در شبکه توزيع خرده فروشي‌ها نيز حل شود.

تغيير نام «ناجا» به «فراجا»

آرمان ملي: درپي تغييرات اعمال شده در پليس کشور که ساختار آن به فرماندهي انتظامي کل ارتقاء يافت، عنوان اختصاري آن نيز به «فراجا» تغيير کرد. سال گذشته تغيراتي در ساختار پليس کشور ايجاد شد و بر اساس آن ساختار آن از نيروي انتظامي به انتظامي کل کشور ارتقاي يافت. تغييراتي هم در ساختار برخي زيرمجموعه‌ها ايجاد شد که از جمله آن مي‌توان به ايجاد سازمان اطلاعات انتظامي کل کشور و ارتقاي معاونت فرهنگي و اجتماعي اشاره کرد.

بازگشت ويروس «آبله ميمون»

آرمان ملي: طبق گفته مقامات بهداشتي کشور انگليس به تازگي 2 نفر از شهروندان اين کشور به بيماري «آبله ميمون» مبتلا شدند. اينديپندنت در اين باره نوشت: نخستين علائم آبله ميمون شامل تب، سردرد، درد عضلاني، کمردرد، تورم غدد لنفاوي، لرز و خستگي است. آبله ميمون يک عفونت ويروسي نادر شبيه به آبله انساني است که در سال 1980 ريشه کن شد. اگرچه اين بيماري بسيار خفيف‌تر از آبله است و اکثر مبتلايان طي چند هفته بهبود پيدا مي‌کنند اما در موارد نادر نيز مي‌تواند کشنده باشد.

پرداخت معوقات کارانه پرستاران

ايرنا: رئيس کل سازمان پرستاري کشور از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاري در منزل زير چتر حمايتي بيمه‌ها خبر داد و گفت: افرادي که بيماران مزمن دارند خارج از بيمارستان مي‌توانند خدمات بهداشتي و درماني بيمه‌اي دريافت کنند. محمد ميرزابيگي به کارانه پرستاران اشاره کرد که قرار بود از اول دي ماه سال گذشته به آنها پرداخت شود ولي ميسر نيست و در اين زمينه گفت: به زودي معوقات کارانه بر اساس اول دي ماه سال گذشته محاسبه و به پرستاران پرداخت مي‌شود.

آثار منفي پتروشيمي در ميانکاله

آرمان ملي: عضو هيات علمي موسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: معمولا در کشور درخت اکاليپتوس براي توليد چوب، بيابان‌زايي و جنگل کاري در اطراف شهر استفاده مي‌شود، اين کار در ميانکاله باعث تخريب مرتع شده است. عادل جليلي افزود: در هيچ کجاي دنيا گونه‌هاي غير بومي را در اکوسيستم‌هاي طبيعي خود استفاده نمي‌کنند، به‌خصوص در مرتع وقتي درخت کاشته شود اکوسيستم طبيعي ناديده گرفته شده است، يک گونه خارجي را نبايد وارد مرتع حسين‌آباد کرد. معمولا در کشور درخت اکاليپتوس براي توليد چوب، بيابان زايي و جنگل کاري در اطراف شهر استفاده مي‌شود، اين کار در ميانکاله باعث تخريب مرتع شده است.

کشف گوشت‌ چرخ‌کرده تقلبي

آرمان ملي: فرمانده انتظامي شهرستان ري از دستگيري فردي که اقدام به توليد و توزيع گوشت چرخ‌کرده تقلبي و غيربهداشتي کرده بود، خبر داد. سرهنگ دوستعلي جليليان افزود: مدتي قبل مأموران کلانتري خاورشهر از فعاليت فردي در توليد و توزيع گوشت‌هاي تقلبي در ميان برخي از رستوران‌ها باخبر شده و رسيدگي به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. وي با اشاره به اينکه از محل، حدود 100کيلوگرم گوشت چرخ کرده و حدود 600 کيلو گرم اضافات و ضايعات طيور و احشام کشف شد، گفت: محل با دستور قضائي پلمب شده و متهم نيز پس از پايان تحقيقات و تشکيل پرونده به دادسرا منتقل شد.

چيزي به اسم کوپن بانکي نداريم

آرمان ملي: قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که سخت‌افزار جديدي به‌نام کالابرگ ايجاد نمي‌شود، بلکه از زيرساخت‌هاي موجود مانند کارت‌هاي بانکي استفاده خواهد شد و در مرحله‌اي که سامانه تکميل و اعلام شود، افراد مايل به دريافت کالاي ارزان، مي‌توانند به مکان‌هاي مشخص مراجعه کنند. محمدصادق مفتح اظهار کرد: يکي از طرح‌هاي دولت اين است که به جاي پول نقد، يارانه را در قالب کالاي ارزان عرضه کند تا مطمئن شويم ميزان گوشت، شير و غيره که بر اساس استانداردهاي بهداشتي، يک خانواده بايد دريافت کند، دريافت کرده است. اين يک حلقه تکميلي پرداخت يارانه‌ها است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار