| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد شدید دادستان از خودروسازها

دادستان کل کشــــور گفت: از سازمان ملي استاندارد انتظار داريم در مـــورد موضوع خودرو وظيفه، تکليف و مسئوليت قانوني خود را مورد توجه بيشتري قرار دهد. حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظري درباره ورود دادستاني کل کشور به بحث استاندارد سازي خودروسازي و اختلاف به وجود آمده ميان سازمان استاندارد و پليس راهنمايــــي و رانندگي فرماندهـــي کل انتظامي کشور، بيان کرد: مساله استاندارد بودن خودروهايي که مردم از آن استفاده مي‌کنند، بسيار مسالـــه مهمي است. سازمان مربوطه در اين حوزه وظيفه دارد تا تمام مقررات استاندارد خودرو که فقدان آن سلامت جامعه را تهديد مي‌کند، مورد توجه و بررسي قرار دهد.

نماينده اهر و هريس در مجلس گفت: پايه و اساس توسعــــه و پيشرفت کشـــور از آمــوزش و پرورش نشأت مي‌گيرد و طرح رتبه‌بندي معلمان پس از 12 سال در مجلس تصويب شده و احتمالاً تا اواخر خردادماه به مرحله اجرا مي‌رسد. احمد محرم زاده بابيان اين‌که مجلس و دولت به معيشت و مقام معلمان توجه مي‌کند، گفت: از آغاز به‌کار مجلس يازدهم و دولت سيزدهم به‌صورت متحدانه تاکيد بر اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان را داشتند، چراکه پايه و اساس توسعه و پيشرفت کشور از آموزش و پرورش نشأت مي‌گيرد. وي ادامه داد: زماني قصد داشتند تا سند 2030 را در آموزش و پرورش اجرا کنند، ولي با هوشياري رهبر معظم انقلاب اسلامي، مانع اجراي اين سند ننگين شدند. وي بر لزوم کيفي‌سازي آموزش در مدارس تاکيد کرد و يادآور شد: استعداديابي و کيفي‌سازي آموزش در مدارس انتظاري است که از آموزش و پرورش شهرستان داريم.

رئـــيس هيات امناي ستاد ديه کشور از کاهش محبوسان مهريه به 600 زنداني خبر داد. سيد اسدا... جولايي اعلام کرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي حبس‌زدايي از بدهکاران غير بزهکار در ماه رمضــــان و البته تلاش‌هاي دستگاه قضاء در زندان‌زدايي و کاهش ورودي محکومان غيرعمد هـــم‌اکنون 2868 زنداني بدهکـــار مالي و محکوم به پرداخت ديات غيرعمد (حوادث کارگاهــــي و سوانح رانندگي) در بند حضور دارند. وي با مقايسه آمار زندانيان بدهکار مهريه در ارديبهشت‌هاي 5 سال گذشته گفت: جمعيت مردان بدهکار صداق از آمار 2500 زنداني در ارديبهشت سال 1397 به مرور در سال 1398 با يک شيب تند به تعداد 1229 محبوس کاهش مي‌يابد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار