| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

امضاي توافق‌نامه همكاري شركت نفت و گاز اروندان با پارك علم و فناوري

امضاي توافق‌نامه همكاري شركت نفت و گاز اروندان با پارك علم و فناوري

آرمان ملي: در حاشيه دومين روز از بيست ‌و ششمين نمايشگاه صنعت نفت تهران، تفاهم‌نامه پارک علم و فناوري صنعت نفت با موضوع رفع نيازهاي فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان و برگزاري رويدادهاي حمايت از ساخت داخل در صنعت نفت صورت پذيرفت. بر اساس اين گزارش، از جمله اهم موارد در نظر گرفته شده در اين تفاهم‌نامه توسعه محصولات دانش بنيان توليد بار اول و خريد تضميني، حمايت از طرح‌هاي فناورانه استحصال انرژي از گاز‌هاي مشعل، افزايش بهره‌دهي چاه‌هاي کم‌بازده و توسعه فناوري‌هاي پيگ‌هاي هوشمند است. در اين تفاهم نامه که به امضا عذاري اهوازي، مديرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و محمد اسماعيل کفايتي، رئيس پارک فناوري و نوآوري نفت و گاز درآمد؛ قرار بر ارائه ليستي از نيازهاي عملياتي و فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان در بخش‌هاي مختلف رنجيره ارزش نفت و گاز در قالب طرح‌ها، پروژه‌ها و سفارش‌هاي کالا به پارک فناوري صنعت نفت گرديد و در مقابل پارک فناوري صنعت نفت با بررسي نيازهاي اعلام شده، همکاري جهت شناسايي و معرفي سازندگان، پيمانکاران و همچنين رفع نيازها با استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي دانش بنيان و استارتاپ‌ها اقدام کند.

عسکري عضو هيات‌مديره؛

تقويت سبد خدمات بانک مسکن با «سپرده ممتاز نهضت»

آرمان ملي: عضو هيات‌مديره بانک از اجراي طرح سپرده سرمايه‌گذاري ممتاز 6 ماهه موسوم به طرح سپرده‌ ممتاز نهضت در بانک مسکن خبر داد. علي عسکري عضو هيات‌مديره بانک گفت: بانک مسکن براي تنوع بخشي هر چه بيشتر سبد خدماتي خود به تازگي اقدام به افتتاح سپرده سرمايه‌گذاري کوتاه مدت ويژه 6 ماهه ممتاز، موسوم به طرح سپرده‌ ممتاز نهضت کرده است. وي اظهار داشت: مهلت زمان افتتاح اين حساب سه ماه و تا تاريخ 20 مردادماه سال جاري در نظر گرفته شده و نرخ سود آن براي اشخاص حقيقي و حقوقي 15 درصد است. عضو هيات‌مديره بانک افزود: در اين سپرده همانندساير سپرده‌هاي ممتاز بانک مسکن؛ علاوه بر سود پرداختي و بر اساس مانده متوسط موجودي، هر ماهه اوراق ممتاز خريد و ساخت مسکن به مشتريان تعلق مي‌گيرد و دارندگان «سپرده ممتاز نهضت» مي‌توانند اين اوراق را از طريق کارگزاري‌هاي فرابورس به فروش برسانند. اين مقام مسئول اضافه کرد: حداقل موجودي براي افتتاح حساب طرح سپرده‌ ممتاز نهضت براي اشخاص حقيقي 50 ميليون تومان و براي اشخاص حقوقي 500 ميليون تومان است. در ضمن ضريب تخصيص اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن در اين طرح 30 درصد درنظرگرفته شده است. عسکري در پايان اظهار داشت: با اشاره به استقبال مشتريان از طرح‌هاي سپرده ممتاز نظيرطرح يلدا»، طرح جديد «سپرده ممتاز نهضت» به سبد محصولاتي بانک مسکن افزوده شده است.

با افت 5 هزار واحدي شاخص ؛

بازار به فاز اصلاح وارد شد

آرمان ملي: بازار سرمايه روز گذشته پس از چند روز رشد مجددا به فاز اصلاحي وارد شد به طوري‌که شاخص کل بازار با افت بيش از 5 هزار واحدي در کانال يک ميليون و 572 هزار واحدي قرار گرفت البته نکته حائز اهميت در معاملات ديروز رفتار متضاد شاخص هم وزن بود، به گونه‌اي‌که اين شاخص هر چند ناچيز اما در پايان معاملات سبزپوش شد. در رابطه با وضعيت بازار سرمايه کارشناسان معتقدند تحولات بازار ارز و بازارهاي جهاني و همچنين افزايش قيمت اقلام خوراکي، چشم انداز مثبتي پيش روي بازار سهام مي‌توان متصور بود، البته از سوي ديگر نيز انتشار خبر واريز نقدينگي به حساب صندوق تثبيت بازار از محل صندوق توسعه ملي نيز که اخيرا خبر آن انتشار يافته باعث شده تا سهامداران نسبت به آينده بازار اميد بيشتري داشته باشند. بنابراين انتظار مي‌رود پس از فاز اصلاح شاخص در آينده نزديک قله 1. 6 ميليون واحدي را فتح خواهد کرد. بر اساس اين گزارش در معاملات روز گذشته بازار سرمايه بيش از 17 ميليارد و 535 ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش 125 هزار و 277 ميليارد ريال معامله شد و شاخص کل بورس با پنج هزار و 431 ‌واحد کاهش، در ارتفاع يک ‌ميليون و 572 هزار واحدي قرار گرفت، همچنين شاخص هم‌وزن با 325 واحد افزايش به 444 هزار و 972 واحد و شاخص قيمت با 201 واحد رشد به 275 ‌هزار و 679 واحد رسيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار