| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــاه‌ها

فروش کالاهای اساسی تولید قدیم با نرخ‌های جدید
آرمان ملی: طبق اعلام معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، همه کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات، اعم از تاریخ تولید قبل از تغییر قیمت‌ها و بعد از آن، در حال حاضر با قیمت‌های جدید عرضه می‌شود. علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نامه‌ای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان اعلام کرد که در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات، مطابق تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور از تاریخ اجرای قیمت‌های مصوب جدید، باید این کالاها، اعم از تولید قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و بعد از آن تاریخ با قیمت‌های جدید عرضه شود. وی همچنین تاکید کرده که نظارت‌های لازم نیز در رعایت سقف قیمت‌های جدید اعلامی انجام می‌شود. گفتنی است چهارشنبه شب، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی قابل برداشت و از پنجشنبه قیمت جدید روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعمال شد. بر این اساس از روز پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت، قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان و هر کیلوتخم مرغ ۳۹ هزار و۸۰۰ تومان، است. همچنین قیمت روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخکردنی برای مصرف کننده به ۶۲ هزار تومان و روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز به ۶۳ هزار تومان رسید. در لبنیات نیز قیمت هر کیلو شیر خام ۳. ۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲ هزار تومان، شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان، شیر پاستوریزه بطر یک لیتری کم چرب ۱۸ هزار تومان، ماست دبه‌ای ۲. ۵ کیلویی کم چرب ۴۹ هزار و۸۰۰ تومان، پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار تومان است.

تداوم روند افزایشی قیمت اوراق مسکن
آرمان ملی: روند افزایشی اوراق مسکن همچنان ادامه دارد؛ به طوری‌که متاهل‌ها برای خرید این اوراق باید بیش از ۱۱۹ میلیون تومان پرداخت کنند، درحالی که این رقم در هفته قبل حدود ۹۸ میلیون تومان بود. بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی، ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۶۹ میلیون و ۷۲۰هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۹۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۹ میلیون و ۹۲۰هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۱۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان پرداخت کنند.

با رشد 13 هزار واحدی شاخص؛
بازار سرمایه
بر مدار صعودی باقی ماند
آرمان ملی: بازار سرمایه روز گذشته همچنان به روند صعودی خود ادامه داد به گونه‌ای‌که شاخص کل با رشد بیش از 13 هزار واحدی در کانال یک میلیون و 578 هزار واحدی قرار گرفت موضوعی که کارشناسان دستیابی شاخص به قله 1. 6 میلیون واحدی را دور از انتظار نمی‌دانند. بر اساس این گزارش، در معاملات دیروز بازار سرمایه فرابورس بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۴۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۱۵ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال معامله شد و شاخص کل بورس تهران با ۱۳ هزار و ۹۶۱ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۸ هزار واحد ایستاد، همچنین شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۳۸ واحد افزایش به ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحد و شاخص قیمت با سه‌هزار و ۸۶۶ واحد رشد به ۲۷۵ ‌هزار و ۵۷۳ واحد رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار