| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

«کانادا» شبیه‌ساز بسیار خوبی برای بازی با آمریکاست

مربي اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان گفت: ديدار دوستانه با کانادا شبيه‌سازي بسيار مناسبي براي بازي با آمريکاست.

ديدار با کانادا

اميد نمازي در گفت‌وگو با «فارس»، درباره قطعي‌شدن برگزاري ديدار ايران مقابل کانادا در شهر ونکوور اظهارداشت: بازي با کانادا براي تيم ايران خيلي مفيد است؛ زيرا شکل و فلسفه بازي اين حريف خيلي به آمريکا نزديک است و بازيکنانش هم کيفيت خيلي نزديکي به آمريکايي‌ها دارند. جان.هردمن، مربي کانادا جوان و باانگيزه است. او کارش را در تيم بانوان کانادا شروع کرد اما به‌دليل موفقيت‌هاي زيادش در آن تيم، هدايت تيم مردان‌شان را هم به برعهده گرفت. وي افزود: اين مربي از زمان حضورش در تيم کانادا دگرگوني خيلي خوبي را ايجاد کرده است. نفرات لژيونري که در اروپا بازي مي‌کردند را به اين تيم اضافه کرده و نسل خيلي خوبي در کانادا شکل گرفته است. شاخص‌ترين بازيکن‌شان هم آلفونسوديويس، دفاع چپ بايرن‌مونيخ است. هرچند تيم قدري هستند اما به‌نظر من به‌خوبي آمريکا نيستند.

ثبات در فدراسيون؟!

مربي اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: هرچند کانادا در يک بازي مقدماتي جام‌جهاني آمريکا را شکست داد و با در اختيارداشتن يکي از بهترين نسل‌هايش به‌عنوان اولين تيم آمريکاي شمالي و کونکاکاف به جام‌جهاني رسيد؛ اما در کل آمريکا بهترين تيم منطقه است که در دو دوره اخير جام‌ملت‌هاي اين قاره قهرمان شده است. ديدار با کانادا يک بازي خيلي خوب براي آماده‌سازي تيم‌ملي کشورمان و شبيه‌سازي بسيار مناسب براي ديدار با آمريکاست. نمازي درباره اينکه به‌نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال ايران که در شرايط چندان باثباتي از لحاظ مالي قرار ندارد، با برگزاري ديدار با کانادا گام خوبي براي آماده‌سازي تيم‌ملي در راه رقابت‌هاي جام‌جهاني 2022 برداشته است، توضيح داد: صددرصد اين بازي گام مثبتي براي فدراسيون ماست‌. همين‌که توانستند در اين تاريخ ديدار با کانادا را هماهنگ کنند، خيلي مهم است زيرا در همين فيفادي تيم حريف 4- 3 بازي ديگر دارد‌ و فقط در روز 15 خرداد بازي نداشت. به همين خاطر ايران در زمان خوبي توانست اين بازي را صددرصد کند و اين اتفاق مهمي است.

فيفادي

وي اضافه کرد: شنيده‌ام ايران قرار است در همين فيفادي يک بازي دوستانه ديگر در کانادا برگزار کند که کار خيلي مشکلي است. بحث هماهنگي‌ها براي استاديوم‌گرفتن در اين کشور مشکل است و تيم‌هاي اين منطقه هم در مسابقات ليگ‌ملت‌ها، درگير بازي‌هاي خودشان هستند. اميدوارم در اين راه موفق باشيم و بتوانيم يک بازي دوستانه ديگر هم هماهنگ کنيم. مربي سابق تيم‌ملي فوتبال کشورمان در مورد وضعيت فعلي اين تيم، پاسخ داد: تيم ايران هم مثل آمريکا و کانادا يکي از بهترين نسل‌هاي خودش را در اختيار دارد. بازيکنان ما کيفيت بالايي دارند و خيلي از آنها در خارج از کشور لژيونر هستند. بيشتر آنها هم در سن پختگي هستند و تجربه جام‌جهاني را دارند که اين موضوع مي‌تواند کمک خيلي بزرگي براي ما باشد.

وضعيت تيم «نمازي»

نمازي درباره آخرين وضعيت تيم هيوستون.دينامو در ليگ MLS آمريکا، افزود: تيم ما شروع خوبي در ليگ داشته ولي بايد بهتر از اين باشيم زيرا تيم‌هاي ديگري براي خريد بازيکن، سرمايه‌گذاري بيشتري داشته‌اند. ما هم بايد با سرمايه‌گذاري بيشتر، بازيکنان باکيفيت‌تري به تيم اضافه کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار