| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

در هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر:

سرنوشت قهرمانی و تقابل حساس 4 تیم

آرمان‌ملي: هفته بيست‌وهفتم ليگ‌برتر امروز در حالي برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين ديدارها تيم پرسپوليس در سيرجان به مصاف سپاهان مي‌رود و فولاد در اهواز از استقلال پذيرايي مي‌کند.

پيش بازي پرسپوليس

در فاصله چهارهفته تا پايان رقابت‌هاي ليگ‌برتر تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان در حالي به مصاف يکديگر مي‌روند که پرسپوليس براي جبران فاصله شش امتيازي با استقلال و زنده نگه‌داشتن اميدهاي قهرماني خود نياز مبرمي به پيروزي مقابل سپاهان دارد، زيرا ساعاتي قبل از اين ديدار استقلال در اهواز به مصاف فولاد مي‌رود و امتياز از دست‌دادن احتمالي استقلال در آن ديدار انگيزه‌هاي پرسپوليس مقابل سپاهان را دوچندان مي‌کند؛ در سوي ديگر نيز سپاهان اميدوار است با پيروزي در اين ديدار و کاهش فاصله خود با اين تيم به دو امتياز، در سه هفته پاياني رتبه دومي را از پرسپوليس پس بگيرد و فصل را با نايب‌قهرماني به پايان برساند. سپاهان در حالي به مصاف پرسپوليس مي‌رود که پس از بازگشت از رقابت‌هاي آسيايي، در دو ديداري که در چارچوب رقابت‌هاي ليگ‌برتر برگزار کرده به يک تساوي و يک پيروزي به ترتيب مقابل استقلال و پيکان دست يافت. شاگردان نويدکيا پس از شکست هفته شانزدهم مقابل مس‌رفسنجان، ديگر شکستي نداشته‌اند و در 10 ديدار اخير در ليگ‌برتر بدون شکست بوده‌اند. سپاهان که اکنون با 49 امتياز در رده سوم جدول حضور دارد با پرسپوليس رده دومي پنج امتياز فاصله دارد و در ديدار پيروزي در ديدار رودررو، اين فاصله را به دو امتياز کاهش خواهد داد، در اين صورت شاگردان نويدکيا مي‌توانند اميدوار باشند که در سه هفته پاياني با توجه به نااميدي پرسپوليس از کسب قهرماني، به رتبه دوم جدول برسند. در سوي ديگر اما اگر معجزه‌اي براي قهرماني پرسپوليس در کار باشد، بازي با سپاهان مي‌تواند استارت آن باشد. توقف احتمالي استقلال در اهواز مقابل فولاد و پيروزي پرسپوليس مقابل سپاهان، فاصله قرمزها با صدر را به چهار امتياز کاهش مي‌دهد و شاگردان گل‌محمدي در صورتي‌که در سه ديدار باقيمانده استقلال پنج امتياز از دست دهد، براي ششمين فصل متوالي به قهرماني مي‌رسند. با اين حال توقف پرسپوليس در اين ديدار هم به نوعي مي‌تواند تيرخلاص به اين تيم باشد زيرا ديگر جبران فاصله کنوني يا حتي فاصله‌اي بيشتر، در سه هفته باقيمانده غيرممکن به‌نظر مي‌رسد. اتفاقات حاشيه‌اي ديدار فصل قبل دو تيم باعث شد به حکم کميته انضباطي، دو ديدار پرسپوليس و سپاهان در اين فصل در شهرهايي به‌غير از تهران و اصفهان برگزار گردد. با تصميم سپاهان، ديدار رفت در شهر اراک برگزار شد که آن ديدار را پرسپوليس با يک گل به‌سود خود به پايان رساند. حالا نيز با تصميم پرسپوليس بازي برگشت در سيرجان برگزار مي‌شود و بايد ديد سپاهان مي‌تواند انتقام شکست بازي رفت را بگيرد يا خير. رضا درويش مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره برگزاري ديدار پرسپوليس - سپاهان در سيرجان و بدون حضور تماشاگران اظهارداشت: نزديک به 10 روز است که براي برگزاري اين بازي در شهر‌هاي مختلف، در حال پيگيري هستيم. ورزشگاه‌هاي مختلفي را از استان‌ البرز که نزديک به ماست تا تبريز و مشهد در نظر گرفتيم، ولي همه اعلام کردند که بازي در اين شهر‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، تا اينکه با حضور تماشاگران در سيرجان موافقت شد. گفتند باشگاه گل‌گهر آمادگي دارد تا بازي با حضور تماشاگران برگزار شود و ما نيز براي سفر به سيرجان بليت خريديم و هتل گرفتيم، ولي اعلام کردند که در آخر بازي بايد بدون‌تماشاگر برگزار شود. وي اشاره کرد: 700 ميليون تومان هزينه سفر ما به سيرجان شده است. اگر قرار بود بازي بدون تماشاگر باشد ما مسابقه را در کرج برگزار مي‌کرديم و ديگر اين همه هزينه سفر نمي‌داديم.

پيش بازي استقلال

در ديگر ديدار مهم اين هفته تيم‌هاي فولاد و استقلال مقابل هم قرار مي‌گيرند. تيم فوتبال فولادخوزستان هفته گذشته برابر تيم صنعت‌نفت آبادان در دربي جنوب به پيروزي دست يافت و با 42 امتياز در رتبه چهارم جدول رده‌بندي قرار گرفت. اگر شاگردان نکونام در اين ديدار بتوانند استقلال را شکست دهند، کار شاگردان مجيدي براي قهرماني مقداري سخت‌تر خواهد شد. در آن طرف تيم فوتبال استقلال در دقايق پاياني بازي توانست برابر تيم ته جدولي شهرخودرو به برتري دست يابد و با 60 امتياز صدرنشيني خود را در جدول رده‌بندي تثبيت کند. شاگردان فرهاد مجيدي قصد دارند با کسب امتياز برابر تيم فولاد رکورد شکست‌ناپذيري خود را در ليگ‌برتر فوتبال حفظ کنند و يکقدم به قهرماني نزديکتر شوند. ديدار رفت دو تيم در فصل جاري با برتري يک بر صفر استقلال به پايان رسيد. ديداري که تک‌گل پيروزي بخش استقلال را مهدي مهدي‌پور، هافبک اصفهاني استقلال با شوتي از راه دور به‌ثمر رساند. در حالي‌که قرار بود اين بازي با حضور تماشاگران در ورزشگاه شهداي فولاد برگزار شود، شوراي تامين استان خوزستان با برگزاري اين ديدار با حضور تماشاگران موافقت نکرده است. پيش از اين نيز شوراي تامين استان با برگزاري دربي خوزستان در آبادان با حضور تماشاگران مخالفت کرده بود. دو تيم استقلال و فولاد تاکنون در ادوار مختلف ليگ‌برتر 39 بار به مصاف يکديگر رفته‌اند که در اين بين استقلال صاحب 18 برد و فولاد 10 برد شده‌اند ضمن اينکه 11 ديدار نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. در 39 جدال دو تيم در ليگ‌برتر 86 گل به ثمر رسيده است که 51 گل سهم استقلال و 34 گل سهم فولاد بوده است. در 19 جدال قبلي 2 تيم در اهواز، 8 بار استقلال و 5 بار فولاد پيروز بوده‌اند.

برنامه ديدارهاي هفته 27:

شنبه 24 ارديبهشت

هوادار - فجرشهيد سپاسي 19:30

نفت مسجدسليمان- نساجي مازندران 19:30

آلومينيوم اراک - صنعت‌نفت آبادان 19:30

مس‌رفسنجان - گل‌گهر سيرجان 19:30

فولادخوزستان - استقلال 19:45

شهرخودرو- پيکان تهران 20

ذوب‌آهن - تراکتور 20

پرسپوليس- سپاهان 21:50

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار