| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

8 فوتي و 385 بيمار جديد کرونا

آرمان ملي: از پنج شنبه تا جمعه (23 ارديبهشت) 8 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري در کشور به 141 هزار و 209 نفر رسيد. بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 385 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي و 67 نفر از آنها بستري شدند. 763 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر 4 شهرستان در وضعيت نارنجي، 319 شهرستان در وضعيت زرد و 125 شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

3 ماه فرصت براي جاماندگان يارانه

آرمان ملي: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد که هر فردي به هر دليلي مشمول دريافت نشده سه ماه فرصت دارد اعلام کند؛ يارانه و مبلغ آن محفوظ است. حجت عبدالملکي در صفحه شخصي‌اش در توييتر نوشت: ‏‎معيشت و ‎آرامش مردم دغدغه اصلي رئيس‌جمهور است؛ دشمن مي‌خواهد حالا که قرار است يارانه‌ها، مردمي و عادلانه توزيع شود با انتشار ‎شايعه، آرامش شما را برهم بزند. وي افزود: مردم عزيز هر فردي به هر دليلي مشمول دريافت نشده سه ماه فرصت اعلام دارد؛ يارانه، براي شما و مبلغ آن محفوظ است.

رشد توله يوزپلنگ‌ها

آرمان ملي: مـــديرکل حفاظت محيط زيست استان سمنان گفت: وزن‌گيري توله يوزپلنگ‌هاي آسيايي «ايران» در پارک ملي توران مناسب است و اکنون وزني در حدود 620 گرم دارند. بهرامعلي ظاهري افزود: به دليل اينکه مادر توله را براي شيردهي نپذيرفت، پس از تغذيه با شير آغوز (شير اوليه مادر)، دو توله يوزپلنگ در شرايط ايزوله تحت نظارت شبانه روزي تيمي از دامپزشکان و يوزبانان مجرب در حال شيردهي دستي، نگهداري مي‌شوند. با گذشت دو هفته از به دنيا آمدن توله يوزپلنگ‌هاي آسيايي در پارک ملي توران شاهرود در شرق استان سمنان، وضعيت جسماني اين دو قلاده يوز و مادر آنها مطلوب ارزيابي شده است.

هشدار هواشناسي

آرمان ملي: سازمان هواشناسي با اشاره به تداوم بارش باران و رعدوبرق در 14 استان نسبت به وزش باد خيلي شديد در برخي مناطق کشور هشدار داد. يکشنبه هفته‌جاري در شرق هرمزگان و سيستان و بلوچستان وزش باد شديد روي مي‌دهد. روز دوشنبه در برخي مناطق شمال غرب، دامنه‌هاي جنوبي البرز در استان‌هاي قزوين، البرز و تهران رگبار پراکنده گاهي رعدوبرق و وزش باد شديد موقتي پيش‌بيني شده است.

استعفا به دليل يک سيلي

آرمان ملي: درگيري ناظـــم مدرسه با همسايه عصباني منجر به استعفاي يک مدير آموزش و پرورش شد. مدير آموزش و پرورش ناحيه چهار کرج با تائيد استعفاي خود اعلام کرد: به خاطر تکريم جايگاه معلم و به نشانه حمايت از معلم هتک حرمت شده يک مدرسه اين ناحيه از سمت خود استعفا دادم. مراد مالمير گفت: در حمايت از همکار فرهنگي خود که توسط همسايه مدرسه مورد بي‌حرمتي قرار گرفت از سمت خود استعفا دادم. متن استعفا را شخصا به مدير کل آموزش و پرورش استان البرز تحويل داده است.

50 درصد کولبران ليسانس دارند

ايلنا: نماينده کرمانشاه در شوراي‌عالي استان‌ها با اشاره به اينکه ديدن زنان و مردان کهنسالي که براي هزينه‌هاي زندگي‌شان مجبور به کولبري مي‌شوند، دردناک است. قباد کرمپور افزود: 10 درصد زنان مناطق پاوه، اورامان و مريوان کولبر هستند که تازه بيشترشان نيز سرپرست خانوارند. اين شغل حتي براي مردان هم طاقت فرسا است چه رسد به زنان. قرار بود براي شرايط سخت و نابسامان کولبران در مجلس تصميماني گرفته شود که متاسفانه اين اتفاق نيفتاد و ما هر روز شاهد اتفاقات تلخي براي اين قشر زحمت کش در اين راه پر از خطر هستيم که در مواردي منجر به کشته شدن آنها مي‌شود.

آمار فاجعه‌بار حوادث ترافيکي

آرمان ملي: رئيـس گروه آموزشي و مرکز تحقيقات سلامت در حوادث و بلايا دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي اعلام کرد: حوادث ترافيکي، سالانه بيش از 17 هزار کشته و بيش از 44 هزار معلول دائمي بر جا مي‌گذارد. حميدرضا خانکه اعلام کرد: متاسفانه در کنار آن، 53 مخاطره در ايران شناسايي شده است که 13 مخاطره اولويت دارند و همه اين حوادث سبب بيش از 750 هزار مراجعه در سال به نظام سلامت مي‌شود. اين در حالي است که سالانه عددي حدود 10 تا 15 درصد توليد ناخالص ملي کشورمان فقط براي حوادث هزينه مي‌شود که حجم زيادي از آن به حوادث ترافيکي اختصاص دارد.

افزايش تلفات برق‌گرفتگي

آرمان ملي: سال گذشته (1400) 834 نفر بر اثر برق‌گرفتگي در کشور جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با سال قبل از آنکه تعداد تلفات برق‌گرفتگي 739 نفر بود، 12. 9 درصد افزايش يافته است. از کل تلفات برق‌گرفتگي در سال گذشته، 756 نفر مرد و 78 نفر زن بودند. در اين سال استان‌هاي تهران با 125، خوزستان با 75 و فارس با 49 فوتي بيش‌ترين و استان‌هاي چهارمحال و بختياري با يک، کهگيلويه و بويراحمد و زنجان هرکدام با 6 و قم و ايلام هر کدام با 7 فوتي کمترين آمار قربانيان برق‌گرفتگي را داشته‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار