| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مزایای شگفت‌انگیز سبزی «تره»

اینفوگرافیک : آرمان ملی / علی کریمی / مصرف سبزی «تره» یکی از مواردی است که تاکید زیادی بر گنجاندن آن در سفره غذایی می‌شود. سبزیجات روشی مطمئن برای سلامت دستگاه گوارش، افزایش قدرت سیستم قلبی‌وعروقی، حفظ سلامت استخوان، سلامت بینایی، پیشگیری از انواع سرطان و... هستند.

سبزي «تره» سرشار از آليسين است، هم‌چنين «تره» با داشتن ترکيبي مفيد با نام کوئرستين در کاهش سطح کلسترول خون و پيشگيري از ايجاد پلاک در شريان‌ها موثر است. پيشگيري از ابتلاي به تصلب‌شرائين و کاهش خطر ابتلا به سکته‌مغزي و حملات قلبي از مزاياي مصرف سبزي تره است.

 

از موادمغذي موجود در سبزي تره نبايد غافل شد. ازجمله اين موارد ويتامين C است که از ديرباز بر نقش آن بر تحريک توليد سلول‌هاي قرمز خوني و همچنين کلاژن و بالابردن سطح سيستم ايمني بدن فرد مصرف‌کننده تاکيد شده است. با مصرف اين ماده غذايي مي‌توان از مزاياي آن بهره برد.

يکي از ويتامين‌هاي موجود «تره»، ويتامين K است که در موادغذايي معدودي وجود دارد. مصرف اين ويتامين موجب حفظ و بهبود تراکم معدني و سلامت استخوان، پيشگيري از بيماري‌هايي نظير پوکي‌استخوان و عود بيماري‌هايي نظير آرتريت خواهد شد.

از ديگر خواص «تره» وجود ماده کوئرستين و اهميت آن در پيشگيري از بعضي سرطان‌هاست. «کوئرستين» داراي نقشي مهم در پيشگيري از انواعي از سرطان‌هاست. «تره» داراي 2 ماده ديگر با نام لوتين و زاکسنتين است که با خواص آنتي‌اکسيداني خود مي‌توانند باعث جلوگيري از بروز سرطان‌ها شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار