| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

نان، دارو و بنزین نباید گران شود

موضوع گراني در روز جمعه بخشي از سخنان ائمه جمعه را به خوداختصاص داد. امام جمعه موقت تهران گفت: د‌ولت سيزدهم کمر بسته است روي اين بيمار جراحي را انجام دهد. توجه داشته باشيد صادقانه وارد ميدان شده است و آبرو کف دست گذاشته است و مي‌گويد حرف‌ها را مي‌شنوم، اين جاي تشکر دارد. حجت الاسلام احمد خاتمي ادامه داد: دولت در حال جراحي است، جراحي به دست متخصصان چه آن‌هايي که به آقاي رئيسي رأي دادند و چه کساني که رأي ندادند مي‌گويند اين جراحي لازم است. دولت مي‌خواهد کاهش جدي فاصله طبقاتي را انجام دهد، واگذاري امور مردم به مردم، گرفتن گلوگاه فساد از سرچشمه انجام دهد و 7 دهک ابتدايي قدرت خريد داشته باشند. خاتمي بيان کرد: جراحي درد دارد اما اين دولت بداند سرمايه اين انقلاب محرومين و مستضعفان هستند طوري برنامه‌ريزي شود اين‌ها آسيب نبينند. نان، دارو و بنزين نبايد گران شود و واريز دوماهه يارانه نکته مهمي است و مردم بايد باورشان شود دولت خدمت‌گذار رنج‌شان را مي‌بيند.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس از نهايي شدن قانون واردات خودرو در مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد که يکي از مصوبات مهم مجلس يازدهم است و مي‌تواند تاثير بسزايي در تعادل بخشي به بازار خودرو و ارتقاي کيفيت خودروهاي داخلي داشته باشد. سيد نظام الدين موسوي تاکيد کرد: از يکي از موضوعاتي که مجلس يازدهم از ابتدا دنبال کرد موضوع خودرو بود، لذا طرح ساماندهي صنعت خودرو با اصلاحاتي در مجلس مصوب شد امااين مصوبه مهم، چندين مرتبه با مخالفت و ايرادات مواجه شد اما در نهايت با اصرار نمايندگان بر مصوبه خود و پيگيري‌هاي رئيس مجلس در مجمع تشخيص، اين مصوبه نهايي شد. وي تصريح کرد: اين مصوبه به نحوي است که ضمن قانوني کردن واردات خودرو، تمهيدات لازم براي ارتقاي توليد داخلي نيز در آن انديشيده شده است. اميدوارم پس از ابلاغ، آيين‌نامه‌هاي اين قانون در دولت نيز با سرعت تدوين و نهايي شود.

عضو کميسيون امور داخلي کشور با اشاره به اينکه خواسته غربي‌ها و آمريکا محدود به يک موضوع خاص نيست و آنها مدام موضوعات و موارد مختلفي را دنبال مي‌کنند، گفت: آنها به جاي رفت‌وآمد براي اقناع جمهوري اسلامي ايران بايد به تعهدات خود عمل کنند، عقب نشيني ايران به مصلحت مردم نيست. محمدحسن آصفري در خصوص تاثير رفت و آمد غربي‌ها به ايران بر مواضع جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات برجام، گفت: متاسفانه در دولت قبل چنان با برجام کشور را به بن‌بست بردند که خروج از اين بن‌بست مشکل است، اعتماد بيش از حد به طرف غربي سبب شد امروز آنها زير ميز بزنند و متعهد به وعده‌ها و تعهدات خود نباشند. آنها سبب شدند تا امروز مذاکرات سخت شود. وي اظهار کرد: قانون اقدام راهبردي مجلس، فعاليت‌هاي هسته‌اي و توليد اورانيوم سبب شد تا غربي‌ها و آمريکا مجدد پاي ميز مذاکره بيايند، متاسفانه غربي‌ها به وعده‌هاي حداقلي خود در برجام هم پايبند نيستند لذا به جاي رفت‌وآمد براي اقناع جمهوري اسلامي ايران بايد به تعهدات خود عمل کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار