| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

خداحافظي صالحي اميري

رئيس کميته المپيک تغيير مي‌کند

خداحافظي صالحي اميري

خودمان را هميشه پاسخگو مي‌دانيم

آرمان ملي - ياسمين طالقاني : يکي از ياران وفادار حسن روحاني بازنشست مي‌شود. سيدرضا صالحي‌اميري مشاور رئيس‌جمهور در دولت خاتمي، عضو شوراي اجتماعي کشور، عضو شوراي اطلاع‌رساني دولت و معاون پژوهش‌هاي فرهنگي واجتماعي مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام بود. در دولت روحاني هم در ابتدا سرپرست وزارت ورزش وجوانان و پس از آن، رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، وزير ارشاد و قائم‌مقام و معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران شد. از 25 دي 96 هم رئيس کميته ملي المپيک شد تا اينکه ديروز خبر داد در 15 تير بازنشست خواهد شد. فروردين سال جاري سايت صدا و سيما نوشت: اخيرا نامه‌اي از سوي ابوالقاسم کريمي معاون اداري و مالي نهاد رياست جمهوري منتشر شد مبني برماموريت صالحي‌اميري در کميته ملي المپيک تمديد شد اينکه سيدرضا صالحي‌اميري رئيس کميته ملي المپيک از اول ارديبهشت 1401 حائز شرايط بازنشستگي است و ماموريت او در کميته ملي المپيک پايان مي‌يابد. اکنون دوباره نامه جديدي از سوي نهاد رياست جمهوري به کميته ملي المپيک ارسال شده و ماموريت صالحي‌اميري تمديد شده است. محمود عبداللهي، مدير روابط عمومي کميته ملي المپيک در اين مورد گفت: ماموريت آقاي صالحي اميري تا پايان شهريور 1401 از سوي نهاد رياست جمهوري تمديد شده است. از طرفي او دانشيار دانشگاه است و تا 65 سالگي امکان فعاليت دارد و در حال حاضر نيز 61 ساله است. از طرفي در اساسنامه کميته ملي المپيک هم به صراحت اعلام شده رياست کميته شغل نيست بنابراين مشکلي وجود ندارد.

مخالفان صالحي اميري خوشحال شدند

نکته قابل توجه اين است که مخالفان دولت روحاني موافق حضور او در کميته المپيک نبودند و تمديد حضورش در رياست اين کميته را بر نمي‌تابيدند تا جايي که مشرق نوشته بود: «آنچه در نگاه اول درباره عملکرد سيدرضا صالحي اميري در ورزش و کميته ملي المپيک به ذهن متبادر مي‌شود، ضرب‌المثل خرج چون از کيسه مهمان بود حاتم طايي شدن آسان بود است. وي در دوره‌اي که رياست کميته ملي المپيک را برعهده داشته، نمادي از مديريت اشرافي و پرخرجي بوده که گمانه ولنگاري مالي و عدم دلسوزي و مراقبت از بيت المال را نيز در پي داشته است. اين روزها، بسياري از دلسوزان، ساختمان کميته ملي المپيک در خيابان سئول را محلي براي پروژه‌هاي ساختماني تمام ناشدني مي‌دانند که گاهي، شاهد دوباره کاري و تغيير مواضع تامل برانگيز هستيم. صالحي اميري نشان داده که به مصداق اين ضرب المثل، حاتم طايي است که بودجه ورزش را به راحتي صرف هزينه‌هايي مي‌کند که يا غيرضروري است يا انديشه و تفکري در وراي آنها ديده نشده است. براي تنوير افکار عمومي، وي که در اين سال‌ها مدعي شفاف سازي بوده، خوب است که اعلام کند هزينه‌کردهاي سال‌هاي گذشته اين نهاد که از جيب مردم ارتزاق مي‌کند، به جزئيات به چه شکل بوده است.

صالحي اميري چه گفت؟

ديروز رئيس کميته ملي المپيک درباره بازنشستگي خود، تصريح کرد: تاريخ بازنشستگي من براساس 35 سالگي 15 تيرماه خواهد بود. مجلس تصويب کرده بود تغييرات اساسنامه بايد به تصويب دولت برسد. روند اصلاح تسريع شد، کميته کارشناسي تشکيل شد، اساسنامه را در مجمع تصويب کرديم، به کميسيون اجتماعي ارسال و تصويب شد که به صحن دولت رفت. بعد از آن اساسنامه به شوراي نگهبان ارسال و با نگاه مثبت آنها تصويب شد. تاريخ تصويب 24 آبان 1400 تاييد و دي ماه توسط دولت ابلاغ شد. ماده 19 مي‌گويد رياست کميته افتخاري است و شغل محسوب نمي‌شود. به لحاظ سابقه ايثارگري 35 سال سابقه و 65 سال سن را مطرح مي‌کنند و الان من در سن 61 سالگي هستم امکان فعاليت در 4 سال آينده را دارم اما چنين تصميمي ندارم. 3 نفر از اعضاي هيات اجرايي بازنشسته هستند اما براساس همين ماده مشکلي ندارند و حضورشان قانوني است. من کرسي را به فرد شايسته‌اي خواهم سپرد. رضا صالحي اميري گفت: هر آنچه در روزهاي اول به عنوان ايده‌، سياست‌ و برنامه‌ اعلام کرديم امروز به عنوان کارنامه در ورزش قهرماني محسوب مي‌شود. وي اظهار داشت: ما به عنوان کميته ملي المپيک خودمان را هميشه پاسخگو مي‌دانيم. حرف‌هاي امروز ما همان مباحث 4 سال قبل است. خدا را شاکريم هر آنچه ما در روزهاي اول به عنوان ايده‌ها، سياست‌ها و برنامه‌ها اعلام کرديم امروز به عنوان کارنامه در ورزش قهرماني اعلام مي‌کنيم. تلاش ما جدايي از روزمرگي و نتايج قابل لمس بود. وقتي آمديم قول داديم در ورزش ايران زمين از حاشيه پرهيز کرده و در متن حرکت کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار