| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

چه تعداد از دریافت یارانه جا ماندند؟

از روزي که رئيس‌جمهور خبر واريز يارانه را اعلام کرد، حرف و حديث‌هاي زيادي درباره اين موضوع مطرح شد. ديروز نماينده مردم تبريز اظهار کرد: حدود 2 ميليون نفر از ثبت نام جامانده‌اند؛ عده‌اي از آنان جواناني هستند که به تازگي ازدواج کرده و از خانواده‌هاي خود جدا شده‌اند. حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج‌الديني بيان کرد: انتظار مي‌رود دولت در دهک بندي جامعه براي دريافت يارانه‌ها به صورت شفاف عمل کند، لازم است دولت به خوبي براي مردم ساز و کار را توضيح دهد. بر اساس تبصره 14 قانون بودجه سال جاري دولت بايد افراد جامانده براي دريافت يارانه را ثبت نام کند. نماينده مردم تبريز در ادامه اظهار کرد: حدود 2 ميليون نفر از ثبت نام جامانده‌اند؛ عده‌اي از آنان جواناني هستند که به تازگي ازدواج کرده و از خانواده‌هاي خود جدا شده‌اند. دولت بايد سريعا سامانه مربوطه براي ثبت نام جاماندگان را اعلام کند تا افرادي که شرايط لازم را دارند ثبت نام کرده و از طرح دولت بهره‌مند شوند.

طرح شفافيت هم مانندطرح صيانت هنوز به نتيجه نرسيده است. روز گذشته يک نماينده مجلس گفت: آيا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامي و اهميت امنيت غذايي کشور کمتر از اطلاعات نظامي است. آيا امروز موشک‌هاي اوکراين تعيين کننده است يا غلات و روغن اوکراين مسئله تعيين کننده در جنگ است؟ مهرداد ويس کرمي ادامه داد: آيا اعلام ذخاير استراتژيک يک کشور اهميت کمتري از مسائل نظامي دارد؟ اين طرح نمايش شفافيت است و آنچه که از اين طرح به مجلس باز مي‌گردد دو سوم راي مي‌خواهد و آنچه به قواي ديگر مربوط است نصف به علاوه يک راي مي‌خواهد. وي با بيان اينکه اين طرح به معناي شفافيت مجلس نيست، خاطرنشان کرد: اين طرح با اصول متعددي از قانون اساسي در تضاد است و کاملا واضح است که به نتيجه‌اي نمي‌رسد. ويسکرمي خاطرنشان کرد: اين راه نتيجه‌اي نخواهد داشت و ‌اي کاش اين بازي از ابتدا شروع نشده بود.

برخي نگراني‌ها در کشور وجود داد که مسئولان درصدد رفع آنها هستند. وزير کشور در حاشيه جلسه هيات دولت گفت: هيچ ناامني در‌ هيچ نقطه‌اي از کشور وجود ندارد. احمد وحيدي افزود: الحمدلله امنيت برقرار است و همه در آرامش بسر مي‌برند. وزير کشور هم‌چنين شايعه قطع اينترنت در اهواز را رد کرد و گفت: اين خبرها درست نيست. وحيدي درباره افزايش قيمت کالاهايي که يارانه‌ آن به مردم پرداخت شده است، نيز گفت: تا قبل از اجراي طرح عادلانه‌سازي يارانه‌ها، هيچ کالايي گران نمي‌شود. احمد وحيدي در پاسخ به سوالي درباره طرح شفافيت سه قوه مجلس، اظهار داشت: هنوز اين موضوع به دولت ارسال نشده است و دولت اطلاعي از جزئيات آن ندارد و بايد نظر دولت از سخنگوي دولت پرسيده شود. وي افزود: فعلا مصوبه خاصي درباره هيچ اقلامي صورت نگرفته و هيچ قلمي نمي‌تواند در اين مسير گران شود از اين رو گراني تا اجرا شدن کامل طرح اصلاح پرداخت يارانه‌ها خلاف است و تعزيرات برخورد مي‌کند و همه بايد بر اساس چارچوب سازمان حمايت حرکت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار