| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــــــر

دستگيري زن قمه‌کش «سه‌راه امين‌حضور»

معاون اجتماعي پليس امنيت عمومي تهران از دستگيري زني که با استفاده از سلاح سرد قدرتنمايي مي‌کرد، خبر داد. سرگرد محمد زيدي گفت: گزارشي درباره قمه‌کشي در محله سه‌راه امين‌حضور تهران به پليس اطلاع که بلافاصله پس از اعلام آن تيمي از ماموران پايگاه هفتم پليس امنيت عمومي به محل وقوع جرم اعزام شدند. وي ادامه داد: دوربين‌هاي مداربسته محيطي بررسي و تحقيقات نشان مي‌داد که خانم جواني با در دست‌داشتن قمه عربده‌کشي کرده و نظم و آسايش عمومي را برهم زده است. بر همين اساس با توجه به اهميت موضوع، شناسايي وي در دستور کار اين پليس قرار گرفت. معاون اجتماعي پليس امنيت عمومي تهران درباره شناسايي و دستگيري متهم اظهارکرد: مخفيگاه متهم در مدت زماني کمتر از 24 ساعت شناسايي و با هماهنگي قضائي وي در مخفيگاه خود که در محدوده خيابان 15 خرداد واقع شده بود دستگير و به زندان منتقل شد. به گفته معاون اجتماعي پليس امنيت تهران اين متهمه چندين سابقه شرارت ديگر نيز در پرونده خود داشته است. وي در پايان تاکيدکرد: پليس اجازه جولان و قدرتنمايي به هنجارشکنان و اراذل‌واوباش را نخواهد داد. بر همين اساس از شهروندان درخواست مي‌کنيم که در صورت مشاهده هرگونه اقدامات مجرمانه وخلاف قانون مراتب را به‌سرعت به مرکز فوريت‌هاي پليس 110 اطلاع دهند.

احتکار 45 تن ماکاروني

جانشين فرمانده انتظامي استان البرز از کشف 45 تن ماکاروني احتکارشده به ارزش تقريبي 12 ميليارد ريال در شهرستان اشتهارد خبر داد. سرهنگ محمد معظمي‌گودرزي بيان داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان اشتهارد با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي و کشف انباري شامل مقادير قابل توجهي ماکاروني احتکاري شدند. وي افزود: در ادامه ماموران پس از هماهنگي با مراجع قضائي در بازرسي از انبار موردنظر موفق به کشف 45 تن ماکاروني احتکاري شده و در اين زمينه يک نفر را دستگير کردند. جانشين فرمانده انتظامي استان البرز با بيان اينکه کارشناسان ارزش اين مقدار ماکاروني را بيش از 12 ميليارد ريال برآورد کرده اند، گفت: پليس با تمام توان با سوداگران اقتصادي مبارزه مي‌کند و در اين مسير نيازمند همکاري و همراهي شهروندان در زمينه معرفي ضربه‌زنندگان به اقتصاد خانوار و کشور است.

کشف 330 هزار تن آرد قاچاق

فرمانده کل انتظامي کشور گفت: دستور ويژه به کليه واحدهاي عملياتي، صادر و در خواست برخورد قاطع با سودجوياني که امنيت غذايي و معيشتي مردم را تهديد مي‌کنند، داده شده است. سردار حسين اشتري بيان داشت: بازديدي از ستاد فرماندهي انتظامي استان هرمزگان صورت‌گرفته و همچنين از درياباني استان نيز انجام خواهد شد و طبق گزارشات واصل شده و نظارت‌هاي ستادي صورت گرفته، وضعيت استان خوب و مناسب است و توانسته‌اند با ظرفيت‌هاي در اختيار، بيشترين خدمت را براي مردم عزيز داشته باشند. فرمانده کل انتظامي کشور ادامه داد: بخش عمده‌اي از کالاهاي مورد نياز مردم متاسفانه در داخل کشور احتکار شده که بيش از اينکه از کشور استفاده شود در انبارها احتکار مي‌شود که با اشراف و رصد صورت گرفته، همکاران ما موفق به شناسايي اين انبار‌ها و برگرداندن کالاهاي مورد نياز به مردم شده‌اند. وي گفت: در موضوع گمرکات نيز پليس حضور فعالي دارد البته همچنان نيازمند زيرساخت‌ها و سامانه‌هاي لازم هستيم که آن هم بايد در اختيار انتظامي قرار گيرد ولي با اين حال هم اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته و کشفيات خوبي هم در حوزه مواد مخدر و پيش ساز‌ها در گمرکات و گلوگاه‌ها داشته‌اند که اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد. فرمانده کل انتظامي کشور با بيان اينکه تلاش انتظامي استان هرمزگان قابل تقدير است، تاکيد کرد: دستگاه‌هاي ذيربط بايد همکاري مضاعفي با فرماندهي انتظامي استان و درياباني داشته باشند چرا که همکاري مرزنشينان و تعامل ساير سازمان‌هاي امنيتي در دريا موجب ارتقاء امنيت مرزهاي دريايي شده است. وي خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامي با افرادي که به هر نحوي معيشت و امنيت غذايي مردم را تهديد کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد. سردار اشتري دسترسي پليس به سامانه‌هاي توليد کالاهاي اساسي ضروري است و انتظار مي‌رود سازمان‌هاي ذيربط در اين زمينه اقدام کنند. وي با بيان اينکه در اين چند روز اخير 6 مرحله طرح منطقه‌اي و استاني در استان‌هاي آذربايجان‌غربي، شرقي، کردستان، کرمانشاه، ايلام و مازندران اجرا شده است، گفت: در يک ماهه اخير حدود 15 هزار تن کالاهاي اساسي به ارزش 3 هزار و 500 ميليارد ريال کشف و 121 متهم دستگير و در فرآيند رسيدگي قضائي قرار گرفتند. ارشدترين مقام انتظامي کشور عنوان داشت: پليس در سال گذشته در يکي از استان‌ها يک پرونده توزيع آرد خارج از شبکه را شناسايي و موفق به کشف 330 هزار تن آرد و 76 متهم اعم از مديران و کارکنان ذيربط شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار