| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

پايانِ «مُدلينگ» در مسجد نصيرالملک

فارس: از ابتداي ماه رمضان سال جاري قانون جديدي در مسجد نصيرالملک شيراز وضع شده تا هويت اصلي اين مسجد را به آن بازگرداند و از تبديل اين مکان تاريخي و مذهبي به استيج، جلوگيري کند، اما طي سال‌هاي اخير و با رونق گرفتن مدلينگ در ايران، اين مسجد به پاتوقي براي اين سبک از عکاسي تبديل شد، تا جايي که رفته رفته بعد معنوي و فرهنگي مسجد نصيرالملک فراموش شد و عده‌اي صرفا به نيت عکاسي مدلينگ در اين مسجد تاريخي، راهي شيراز مي‌شدند. البته که ظاهر زيبا و رنگارنگ اين مسجد قاجاري که از آن به عنوان مسجد صورتي هم ياد مي‌شود در جذب گردشگران داخلي و خارجي بي‌تأثير نبوده، تا جايي که بسياري از توريست‌ها در سفر خود به شيراز يک عکس يادگاري در تبلور نور و رنگ اين مسجد دارند.

شناسايي 453 بيمار جديد کرونا

آرمان ملي: طبق اعلام وزارت بهداشت، از سه شنبه تا چهارشنبه، 6 بيمار کوويد19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 141 هزار و 198 نفر رسيد. در اين مدت 453 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي و 62 نفر از آنها بستري شدند. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعيت قرمز، 4 شهرستان در وضعيت نارنجي، 319 شهرستان در وضعيت زرد و 125 شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

واکنش به سرقت سريالي تجهيزات شهري

ايسنا: رئيس پليس پايتخت به اظهارات يک عضو شوراي شهر که از سرقت‌هاي سريالي تجهيزات شهري خبر داده بود، واکنش نشان داد و با رد اين موضوع گفت: ايشان از آمارها اطلاعي ندارد و نبايد چنين حرفي بزند. ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در تذکري از نهادهاي پليس و امنيتي خواست که پشت پرده سرقت‌هاي سريالي تجهيزات شهري را کشف کنند. با اين حال سردار حسين رحيمي، اعلام کرد: فردي که اين اظهارات را بيان کرده در جايگاهي نيست که درباره اين موضوعات نظر بدهد. حالا ممکن است سرقت در جايي رخ دهد، اما معنايش افزايش سرقت نيست.

پيگيري قضائي سيلي به ناظم مدرسه

آرمان ملي: طي روزهاي اخير ويدئويي در فضاي مجازي دست‌به‌دست مي‌شود که در آن فردي اقدام به سيلي زدن به صورت ناظم مدرسه سر صف و در مقابل ديدگان اوليا و دانش‌آموزان مي‌کند. مصطفي بابايي، رئيس مرکز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در صفحه شخصي‌اش در توييتر در اين باره توضيح داده و نوشته است: «در رابطه با فيلمي که تحت عنوان سيلي خوردن ناظم مدرسه در حال انتشار است عرض کنم اين هنجارشکني بين يکي از کسبه محل و معلم پرورشي مدرسه بوده است. حفظ کرامت و جايگاه مقدس فرهنگيان از اهم وظايف آموزش و پرورش بوده و موضوع به جديت در حال پيگيري است.»

پابندهاي الکترونيکي جايگزين حبس

آرمان ملي: رئيس سازمان زندان‌ها گفت: طي سه ماه اخير آمار زندانيان تحت پوشش پابندهاي الکترونيکي نزديک به 2 و نيم برابر شده است. غلامعلي محمدي با بيان اينکه در حال حاضر 3 هزار و 200 پابند الکترونيک در انبارهاي زندان‌هاي تمام استان‌ها موجود است، گفت: هيچ استاني وجود ندارد که در انبارهاي زندان‌هايش پابند الکترونيک موجود نباشد. تا 2 هفته ديگر تعداد 12 هزار و 500 پابند الکترونيکي به آمار پابندهاي موجود اضافه خواهد شد.

افزايش محسوس دما

آرمان ملي: رئيس مرکز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در برخي استان‌ها و وزش باد شديد و خيزش گرد و خاک همچنين افزايش محسوس دما در کشور خبر داد. صادق ضياييان اظهار کرد: طي امروز و فردا (23 ارديبهشت) در برخي مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌هاي ساحلي درياي خزر به‌ويژه در ساعات بعد از ظهر افزايش ابر و رگبار پراکنده گاهي رعدوبرق و وزش باد شديد موقت رخ خواهد داد. در ساير نقاط کشور جوي آرام و پايدار همراه با افزايش نسبي دما حاکم مي‌شود و روز يکشنبه (25 ارديبهشت) در غالب مناطق کشور جو آرام و پايدار همراه با افزايش محسوس دما خواهد بود.

تير‌ماه متفاوت براي دانش‌آموزان

باشگاه خبرنگاران: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به اينکه در شرايط کرونايي با افت يادگيري مواجه بوديم، برنامه‌هايي را پيش‌بيني کرديم تا براي دانش‌آموزاني که در اين دوران با افت تحصيلي مواجه شده‌اند، دوره‌هايي را به‌عنوان آموزش مکمل از تير 1401 با اولويت مناطق کم برخوردار، استان‌هاي مرزي و مناطق حاشيه‌اي برگزار کنيم. محمدمهدي کاظمي افزود: در اين خصوص اعتباراتي هم پيش‌بيني شده است.

 

قربانيان الکل در بندرعباس

ايلنا: سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان از افزايش موارد بستري شده مصرف کنندگان مشروب الکلي دست ساز در بندرعباس خبر داد. فاطمه نوروزيان افزود: 11نفر ديگر از مصرف کنندگان مشروب الکلي دست ساز در بندرعباس ظرف 24ساعت گذشته (سه شنبه) راهي بيمارستان شدند و يکي از بستري شدگان قبلي نيز جان باخت. با فوت اين فرد تعداد رسمي جان‌باختگان مسموميت الکلي از 11 ارديبهشت تاکنون به 14 نفر افزايش يافت. از مجموع 91نفري که طبق آمار رسمي تاکنون مراجعه کرده‌اند، 6نفر زن بوده‌اند که يکي از آنان جان خود را از دست داد.

افزايش برق گرفتگي

آرمان ملي: در سال گذشته، 834 نفر بر اثر برق گرفتگي در کشور جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با سال قبل از آنکه تعداد تلفات برق گرفتگي 739 نفر بود، 12. 9 درصد افزايش يافته است. از کل تلفات برق گرفتگي در سال گذشته 756 نفر مرد و 78 نفر زن بودند. در اين سال استان‌هاي تهران با 125، خوزستان با 75 و فارس با 49 فوتي بيش‌ترين و استان‌هاي چهارمحال و بختياري با يک، کهگيلويه و بويراحمد و زنجان هرکدام با شش و قم و ايلام هر کدام با هفت فوتي کمترين آمار قربانيان برق گرفتگي را داشته‌اند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار