| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

واکنش به غیرقانونی خواندن مصوبه کنکور

وزير علوم، تحقيقـــات و فناوري به موضع‌گيري اخير نايب‌رئيس کميسيون آموزش مجلس مبني بر غيرقانوني بودن مصوبه کنکوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي واکنش نشان داد. محمدعلي زلفي‌ گل در واکنش به موضع‌گيري اخير نايب‌ رئيس کميسيون آموزش مجلس مبني بر اينکه مصوبه کنکوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي غيرقانوني است و اين شورا حق قانونگذاري ندارد، گفت: شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي نمي‌تواند متناقص با مصوبات مجلس شوراي اسلامي عمل کند، اما اگر مکملي داشته باشد، مشکلي وجود ندارد يعني قوانيني که قبلا توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شده، ملاک عمل است، ولي اگر اقدام شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي مکمل و در مواردي باشد که قانون وجود ندارد، مي‌تواند جاري و ساري باشد. وي همچنين در مورد تعيين دستمزد اساتيد براساس تلاش و توانمندي‌شان گفت: بر اساس اين طرح هر استادي که تلاش بيشتري کند و اثربخشي بيشتري داشته باشد، ارتقاي بيشتري مي‌گيرد. اين تلاش‌ها شامل موارد گوناگوني از جمله موارد علمي، آموزشي، فناوري، پژوهشي و مديريتي مي‌شود.

وزير آمـــوزش و پرورش با اشاره به اينکه بودجه آموزش و پرورش افزايش چهار درصدي از بودجه عمومي کشور داشته است، گفت: معلمان سرآمدهاي جامعه هستند. يوسف نوري اظهار کرد: آيين نامه نظام رتبه بندي اولين آيين نامه‌اي در آموزش و پرورش بود که ما آن را به اشتراک گذاشتيم و نظر معلمان را در نگارش آن اعمال کرديم. وي از افزايش تعهدات خيرين خبر داد و افزود: در سفر‌هاي استاني رئيس‌جمهور بيش از 3 هزار و 500 ميليارد تومان به امر مدرسه سازي اختصاص داده شده است. عضو کابينه دولت مردمي اظهار کرد: در دوران کرونا اغلب مدارس کشورها را يک روز هم تعطيل نکردند و زماني که خواستيم مدارس را بازگشايي کنيم مورد بي‌مهري قرار گرفتيم. معلمان سرآمدهاي جامعه هستند، بنابراين در ارائه کلام و برشمردن نيازها بايد حساب شده عمل کنند. اين دولت توجه خاصي به آموزش و پرورش دارد و سهم ما از بودجه عمومي از 9 درصد به بيش از 13 درصد افزايش يافته است.

مدير کل دفتر زيستگاه‌ها و امورمناطق سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: آزادسازي پهنه‌هاي معدني در مناطق چهارگانه محيط زيست غيرقانوني است. رضا اقتدار افزود: ما در مجموعه توران شامل منطقه حفاظت شده، پناهگاه حيات وحش و پارک ملي توران براي اکتشاف و بهره برداري از هيچ معدن جديدي مجوز صادر نکرده‌ايم و تاکنون استعلامي هم از ما صورت نگرفته است. معادني که در منطقه توران فعال هستند، معادني هستند که از گذشته در حال کار بوده‌اند.رضا اقتدار خاطرنشان کرد: اخيرا اطلاع پيدا کرديم که پهنه‌هاي معدني که عموما در اختيار سازمان زمين شناسي يا ايميدرو هست، در بيست و ششم ماه جاري آزادسازي خواهند شد تا متقاضيان نسبت به ثبت آنها و طي فرآيند قانوني اقدام نمايند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار