| کد مطلب: ۱۰۳۴۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

خوراکی‌های مفید برای «سالمندان»

اینفوگرافیک : آرمان ملی / علی کریمی / در دوران سالمندی بدن دچار یکسری تغییراتی می‌شود که فرد باید این تغییرات را بشناسد و مواد ضروری بدن خود را تامین کند. کلسیم با افزایش سن، شروع به از دست‌دادن بیشتر از این ماده معدنی نسبت به جذب آن خواهید کرد و جذب‌نکردن کلسیم، باعث می‌شود استخوان‌ها راحت‌تر بشکنند.

ويتامين B12 به ساخت خون و سلول‌هاي عصبي کمک مي‌کند. ويتامين B12 به‌طورطبيعي در غذاهاي حيواني مانند گوشت، ماهي، تخم مرغ و لبنيات وجود دارد. غذاهاي غني‌شده با B12، مانند غلات صبحانه، از منابع خوب اين ويتامين هستند.

 

منيزيم به بدن در ساخت پروتئين و استخوان کمک مي‌کند و قندخون را ثابت نگه مي‌دارد. مي‌توانيد آن را از آجيل، دانه‌ها و سبزيجات برگدار تهيه کنيد. اما افراد مسن‌تر تمايل کمتري به اين مواد دارند، بنابراين ميزان منيزيم کم خواهد شد. سالمندان در برنامه غذايي خود اين مواد را اضافه کنند.

 

امگا3 براي چشم، مغز و سلول‌ها لازم است. همچنين مي‌تواند بدن را در برابر بيماري‌هاي مرتبط با افزايش سن مانند آلزايمر، آرتريت و دژنراسيون ماکولا که باعث نابينايي مي‌شوند، محافظت کند. بهتر است امگا3 را از غذاهايي مانند: ماهي چرب، گردو، روغن کانولا يا بذرکتان دريافت کنيد.

 

سلنيوم از سلول‌هاي شما در برابر آسيب و عفونت محافظت مي‌کند. سلنيوم همچنين مي‌تواند ماهيچه‌هاي شما را قوي نگه دارد و ممکن است به پيشگيري از بيماري‌هاي مرتبط با سن مانند زوال‌عقل، برخي از انواع سرطان و بيماري تيروئيد کمک کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار