| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

«یارانه» راه حل مشکلات اقتصادی نیست

پرداخت يارانه به مردم که از دولت‌هاي نهم و دهم آغاز شد همواره با انتقاداتي مواجه شد. ديروز يک فعال سياسي گفت: احمدي‌نژاد رويکرد بسيار غلطي را در ايران به نام يارانه نقدي بنيان گذاشت که مشکلات زيادي را در پي داشت، متأسفانه دولت‌هاي بعد از او هم همين روال را ادامه دادند، حال آنکه اگر مشکلات اقتصادي قرار بود با اين روش‌ها حل شود تا به حال اين اتفاق مي‌افتاد. احمد کريمي اصفهاني افزود: اگر درآمد حاصل از حذف يارانه حامل‌هاي انرژي صرف حمايت از توليد مي‌شد هم اشتغالزايي صورت مي‌گرفت هم مردم زندگي بهتري مي‌داشتند چون آنها به جاي آنکه بيکار باشند سر کار بودند و عزتمندانه حقوق دريافت مي‌کردند. وي با بيان اينکه با پرداخت يارانه نقدي مردم را به مستمري بگير تبديل کرديم، افزود: راه حل مشکلات اقتصادي دادن يارانه به مردم نيست.

برخي انتقادات به دولت از موضع دلسوزي نيست بلکه براي بدخواهي است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه کمتر از يکسال از عمر دولت آقاي رئيسي گذشته است، اما موج انتقادات از دولت خيلي بالا رفته است. دليل اين ميزان نقد از عملکرد دولت آقاي رئيسي چيست؟ گفت: دليل عمده اين انتقادات ندانستن مباني رفتار دولت آقاي رئيسي است و ديگر آنکه، موضوع نوعي تخريب است و با قصد صدمه زدن به اين دولت انجام مي‌شود. به اين معنا که نگذارند دولت کارش را درست انجام دهد. غلامرضا مصباحي‌مقدم، افزود: مي‌خواهند فضاي عمومي جامعه را عليه ايشان بشورانند. به نظر من جز اين دو مورد دليلي براي اين کار وجود ندارد. چون دولت کارهاي زيادي کرده، اقدامات خوبي انجام داده و قدم‌هاي خوبي برداشته است.

اهانت به مسئولان و سياسيون و ديگر اقشار اقدام زشتي است که بارها مورد نقد قرار گرفته است. يک نماينده ادوار مجلس در واکنش به اهانت‌هاي صورت گرفته عليه هاشمي رفسنجاني گفت: مردم به دليل فطرتي که دارند، علاقه‌مند هستند راستي، درستي واقعيت و حقيقت بر جامعه حاکم باشد اما متأسفانه بيش از دو دهه است که يکي از زشت‌ترين رفتارهاي انساني بر زبان عده‌اي جاري مي‌شود و با اين قبيل اظهارات برخورد نمي‌شود و اگر هم برخورد شود، برخوردهاي بسيار سطحي و جزئي انجام مي‌شود به نحوي که برخوردها، بازدارنده نيست. محمدرضا خباز افزود: ممکن است در برخي سخنراني‌ها گفته شود که اين اهانت‌ها و اظهارات مورد پسند ما نيست و خلاف و حرام است اما اين قبيل اظهارات، بازدارندگي ندارد و مانع گفتن اين الفاظ زشت نمي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار