| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

رهبري انگشتر خود را به کارگري هديه دادند

حضرت آيت ا... خامنه‌اي رهبرمعظم انقلاب انگشتر خود را به يکي از کارگران حاضر در ديدار ديروز هديه کردند. جمعي از کارگران سراسر کشور، صبح دوشنبه با حضور در حسينيه‌ امام خميني(ره) با رهبر انقلاب اسلامي ديدار کردند.

دولت مي‌خواهد اقتصاد رانتي‌را عدالت‌محور سازد

سخنگوي دولت نتيجه تداوم ‏سياست‌هاي اقتصادي گذشته را تورم فزاينده و فشار بيشتر به مردم برشمرد. علي بهادري جهرمي در توييتر نوشت: ‏سياست‌هاي اقتصادي ناکارآمد گذشته اثري جز تورم فزاينده و فشار بيشتر به مردم ندارد. اقتصاد کشور بايد به مسير صحيح باز گردد و فشار به مردم خصوصاً اقشار ضعيف‌تر جبران شود. دولت مصمم به اصلاح نظام اقتصادي کشور از اقتصاد رانتي‌به ‎اقتصاد مردمي و عدالت محور است.

سفر قريب الوقوع شيخ تميم به ايران

خبرگزاري رويترز در گزارشي مدعي شد امير قطر به‌زودي به ايران سفر خواهد کرد. رويترز نوشت شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر به‌زودي به ايران سفر مي‌کند و بعد از آن به انگليس، آلمان و چند کشور اتحاديه اروپا نيز سفر خواهد کرد. بر اساس اين گزارش، سفر شيخ تميم ابتدا از ايران شروع خواهد شد و او سپس به کشورهاي اروپايي مي‌رود. رويترز مدعي شده سفر امير قطر به تهران به مذاکرات برجام ارتباط دارد.

قاليباف؛ گزينه اجماعي فراکسيون انقلاب

نايب‌رئيس فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس شوراي اسلامي، از جلسه روز سه‌شنبه (20 ارديبهشت) فراکسيون متبوعش براي بررسي سازوکار انتخابات هيات رئيسه مجلس براي اجلاسيه سوم خبر داد. حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني در همين رابطه افزود: گزينه فراکسيون براي رياست مجلس همانند دو سال گذشته، محمدباقر قاليباف است. نماينده تبريز در مجلس همچنين درباره سازوکار انتخاب کانديداهاي فراکسيون انقلاب اسلامي براي ساير صندلي‌هاي هيات‌ رئيسه مجلس، خاطرنشان کرد: قرار است فراخواني داده شود تا نمايندگاني که خواستار حضور در جمع 12 نفره هيات رئيسه هستند ابتدا ثبت نام کنند و سپس در جلسه مجمع عمومي فراکسيون راي‌گيري صورت گيرد و هر فردي که حائز بالاترين آرا شد، به عنوان گزينه نهايي فراکسيون به صحن علني معرفي شود. ميرتاج‌الديني عنوان کرد: بر اساس مرام‌نامه فراکسيون اعضايي که نتوانند در مجمع عمومي حائز آراي لازم شوند، نبايد در روز راي‌گيري در صحن علني پارلمان نيز اعلام کانديداتوري کنند.

جديت دولت در توزيع عادلانه يارانه‌ها

وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تاکيد کرد: دولت در مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها جدي است. عزت‌ا... ضرغامي در حساب کاربري خود در توييتر نوشت: دولت در مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها جدي است. وي با بيان اينکه اين رويکرد يک انتخاب نيست، يک ضرورت است، اظهار داشت: همه بايد کمک کنيم تا با رويه‌ها و روش‌هاي مناسب و حمايت رسانه‌اي، اين اقدام‌بزرگ ملي را به نفع مردم و محرومين به نتيجه برسانيم.

انتقاد کريمي قدوسي از مخبر

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در توئيتي از عملکرد مخبرانتقاد کرد. جواد کريمي قدوسي، نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در توئيتي نوشت: ‌رئيس‌جمهور محترم فرمانده قرارگاه اقتصادي دولت آقاي مخبر نشان داده از قدرت لازم و تدابير ويژه براي اتخاذ تصميم و هدايت و اجرا برخوردار نيست دليل اين ادعا فضاي حاکم امروز بر جامعه است.

هموطنان ايراني خاک مولداوي را ترک کنند

سفارت ايران در اوکراين از هموطنان ايراني خواست منطقه ترانس دنيستر در خاک مولداوي را ترک کنند. سفارت جمهوري اسلامي ايران در اوکراين و آکرديته در مولداوي در اطلاعيه‌اي از هموطنان ايراني تقاضا کرد منطقه ترانس دنيستر در جمهوري مولداوي را ترک کنند. در اين اطلاعيه آمده است: سفارت جمهوري اسلامي ايران در اوکراين و آکرديته در جمهوري مولداوي ضمن آرزوي سلامتي و بهروزي براي تمامي ايرانيان به‌ويژه هموطنان مقيم اوکراين و جمهوري مولداوي، به آگاهي مي‌رساند با توجه به تداوم جنگ در اوکراين و احتمال گسترش آن به منطقه ترانس دنيستر در جمهوري مولداوي، از همه شهروندان ايراني ساکن در منطقه مذکور درخواست مي‌شود در اولين فرصت نسبت به ترک منطقه اقدام کنند.

گزارشگر ويژه مامور بررسي آثار تحريم‌ها بر حقوق بشر است

معاون امور بين‌الملل و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران در نشست امروز شوراي عالي قوه قضائيه با ارائه گزارشي از اهداف و برنامه‌هاي بازديد گزارشگر ويژه اقدامات قهري يکجانبه از ايران، گفت: ماموريت گزارشگر ويژه اقدامات قهري يکجانبه 8 سال قبل از سوي جنبش عدم تعهد به تصويب شوراي حقوق بشر رسيد و کشورهاي غربي و آمريکا نيز هر سال به قطعنامه تمديد ماموريت اين گزارشگر، راي مخالفت مي‌دهند؛ چرا که خود را در مقام پاسخگويي در قبال جامعه بين‌المللي و کشورهاي تحت تحريم نمي‌بينند. کاظم غريب‌آبادي با اشاره به اينکه دعوت از گزارشگر ويژه و بازديد وي از جمهوري اسلامي ايران در نهادهاي عالي نظام به تصويب رسيده است و نه در قوه قضائيه، گفت: ستاد حقوق بشر از آنجا که يک نهاد فراقوه‌اي است و اعضاي اصلي آن از هر سه قوه هستند و مختص به قوه قضائيه نيست، به عنوان مرجع هماهنگي‌هاي مربوط به اين بازديد تعيين گرديد. وي عنوان کرد: ماموريت گزارشگر ويژه، برابر قطعنامه مصوب شوراي حقوق بشر صرفا بررسي آثار تحريم‌ها بر حقوق بشر است و ماموريتي براي بررسي ساير موضوعات ندارد.

 

اروپا قوي‌تر و متحدتر شده است

سفارت فرانسه در تهران با تبريک روز اروپا تاکيد کرد که اروپا از 72 سال پيش تاکنون قويتر و متحدتر شده است. سفارت فرانسه در تهران در توييتي به مناسبت روز اروپا نوشت: روز «نهم‌مي» ‌روزي است که اروپايي‌ها اتحاد خود و نيز اتحاديه اروپا را گرامي مي‌دارند. اروپا بر پايه آرمان‌هايي مثل صلح و همبستگي بنا نهاده شده است. از 72 سال پيش تاکنون، ما همواره قويتر و متحدتر شده‌ايم. روز اروپا را به همه تبريک مي‌گوييم!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار