| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

ماموران نامحسوس براي موبايل قاپي

ايلنا: رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره طرح واکنش سريع که در خصوص مبارزه با موبايل قاپي در پليس آگاهي راه‌اندازي شده است، گفت: ماموران ما در اين مرکز يکسري سوالات در خصوص سرقت موبايل‌شان را از مالباخته انجام داده تا بتوانند اطلاعات اوليه را به ماموران نامحسوس ما که در سطح شهر حضور دارند، ارائه دهد. سردار عليرضا لطفي با اشاره به حضور تيم‌هاي نامحسوس مرکز واکنش سريع در سطح شهر گفت: پس از ارسال اطلاعات از مرکز واکنش سريع به ماموران ما در تيم‌هاي نامحسوس تيمي که به مرکز جرم نزديک‌تر است وارد عمل شده و ماموران ما بلافاصله به محل اعزام مي‌شوند. البته يکسري اقدامات ديگر نيز توسط ماموران ما انجام مي‌شود تا بتوانيم سريعتر در اين زمينه عمل کنيم و براي دستگيري سارق اقدام کنيم.

کاهش پرونده‌هاي نزاع

آرمان ملي: رئيس پليس پيشگيري انتظامي کشور گفت: در سال گذشته تشکيل پرونده در کلانتري و پاسگاه‌ها با موضوع نزاع و درگيري فردي و دسته جمعي از کاهش چشمگير برخوردار است. سردار مهدي معصوم بيگي افزود: شاهد کاهش 16 و 12 درصدي در مقايسه با سال 1399 هستيم، از علت‌هاي اصلي اين امر مي‌توان به انجام اقدامات پيشگيرانه از جمله حضور مقتدرانه گشت‌هاي انتظامي در محلات مستعد وقوع نزاع و درگيري، انجام کارهاي فرهنگي از جمله برگزاري جلسات پرسش و پاسخ در مساجد و محلات و دعوت از افراد سابقه‌دار به جلسات شوراي معتمد پليس در کلانتري‌ها، ارتقاي اشراف اطلاعاتي کلانتري و پاسگاه‌ها و رصد تحرکات عوامل ايجاد نزاع و درگيري و... است.

حوادث ترافيکي، دومين علت مرگ

آرمان ملي: رئيس دبيرخانه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي گفت: حوادث ترافيکي سالانه منجر به مرگ بيش از 1 ميليون‌و 350 نفر و آسيب ‌ديدگي بيش از 50 ميليون نفر در سراسر جهان مي‌شود. محمد اسماعيل مطلق ضمن اشاره به اينکه حوادث ترافيکي در ايران، دومين علت مرگ است، خاطرنشان کرد: سالانه حدود 16 هزار نفر در ايران جان خود را در اثر حوادث ترافيکي از دست مي‌دهند. علاوه بر آن، حدود 350 تا 450 هزار نفر از مصدوميت‌هاي ناشي از اين حوادث رنج مي‌برند که شامل مشکلات جسمي، رواني، اجتماعي و خانوادگي مي‌شود.

منشاء آلودگي تهران کجا بود؟

ايسنا: مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با اشاره به وضعيت نامطلوب هوا از ابتداي هفته‌جاري در پايتخت گفت: راهکار مديريت و کنترل آلودگي ناشي از گرد و خاک، تهيه مدل پيش‌بيني مناسب و اجراي ديپلماسي صحيح محيط زيستي است. محمد مهدي ميرزايي قمي تاکيد کرد: بر اساس تحليل تصاوير ماهواره‌اي منشأ اصلي گرد و غبار کشور عربستان است که از روز جمعه وارد کشور شده است؛ به‌طوري‌که روز گذشته نيز قسمت انتهايي توده به‌صورت کامل وارد ايران و باعث افزايش شاخص کيفي هوا در شهر تهران شد. انتظار داريم که همين وضعيت در تهران حاکم باشد و کاهش آن در روزهاي آينده بستگي به وضعيت جوي و شرايط هواشناسي مانند وزش باد دارد.

اصلاح قيمت 250 قلم دارو

فارس: سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: وظيفه اصلي سازمان‌هاي غذا و دارو در دنيا رگولاتوري و نظارت بر فرآورده‌هاي سلامت محور تعريف شده است. محمد هاشمي سخنگوي سازمان غذا و دارو گفت: براي مديريت هزينه‌هاي درمان بيمه‌ها نقش اساسي در اين سناريو دارند؛ اين در حالي است که درکشور ما طي چند سال گذشته به منظور کاهش پرداختي از جيب بيماران، تخصيص ارز ترجيحي به ابتداي زنجيره تامين دارو در دستور کار قرار گرفته است. اين سياست نه تنها در طول زمان با ايرادات فراوان مواجه شد، بلکه از طرفي تخصيص آن در مسير درست واقع نشد و راه را براي سوءاستفاده و ارزخواري برخي ذي‌نفعان هموار کرد. همچنين بار مسئوليت سازمان غذا و دارو در مورد تخصيص آن به شدت اضافه شده و باعث اخلال در وظايف آن شد.

نجات شناور باري از خطر غرق شدن

آرمان ملي: رئيس اداره ايمني و حفاظت دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: شناورهاي ناجي اين اداره کل يک فروند شناور باري متعلق به شهرستان ديلم را با 6 سرنشين از خطر غرق شدن در آب‌هاي خليج فارس نجات دادند. حجت خسروي اعلام کرد: در پي اعلام اضطرار سرنشينان اين شناور مبني بر آب‌گرفتگي شديد و احتمال غرق شدن در محدوده سواحل شهرستان ديلم، به سرعت هماهنگي لازم براي نجات آنها صورت گرفت و شناور ناجي دو و يدک کش مطاف از منطقه امام حسن به محل حادثه اعزام شدند. با رسيدن شناور ناجي به موقعيت اعلام شده، بلافاصله عمليات تخليه آب از موتور لنج آسيب ديده انجام شد و پس از تحت کنترل درآمدن آبگرفتگي و اطمينان از برطرف شدن خطر، شناور ناجي به بندر ديلم بازگشت و در اسکله اين بندر پهلو گرفت.

12 فوتي و 570 بيمار جديد کرونا

آرمان ملي: از يکشنبه تا دوشنبه (19 ارديبهشت) 570 بيمار کوويد 19 در کشور شناسايي شدند و متاسفانه 12 بيمار نيز جان خود را به دليل اين بيماري از دست دادند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 225 هزار و 759 نفر رسيد. همچنين در اين مدت، 12 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 141 هزار و 189 نفر رسيد. در حال حاضر صفر شهرستان در وضعيت قرمز، 4 شهرستان در وضعيت نارنجي، 319 شهرستان در وضعيت زرد و 125 شهرستان در وضعيت آبي قرار دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار