| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

گام اصلي براي معلمان؛ آغاز رتبه بندي

بررسي رتبه‌بنــــدي معلمان در کميسيون تخصصي دولت از دوشنبه (19 ارديبهشت) آغاز شد. يوسف نوري اظهار کرد: اکنون که دولت انقلابي روي کار آمده است با وجود آنکه آيين‌نامه رتبه‌بندي معلمان به صورت ناقص در اواخر دولت قبل تدوين شده بود اما اجراي رتبه‌بندي مورد توجه قرار گرفت. وي با بيان اينکه آيين‌نامه رتبه‌بندي معلمان، نخستين آيين‌نامه‌اي است که با معلمان به اشتراک گذاشته مي‌شود، تصريح کرد: معلمان براساس اين آيين‌نامه رتبه‌بندي که سياست تشويقي هم براي آن داريم، بايد صلاحيت عمومي و تخصصي را دارا باشند. احکام رتبه‌بندي معلمان از 31 شهريورماه 1400 در نظر گرفته مي‌شود و اعتبار 38 هزار ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته شده است.

کيفيت بالاي خدمــــات پزشکي ايران، علل کاهش آمارهاي کرونا در کشور، اهميت برنامه‌ريزي براي جواني جمعيت، برقراري بيمه رايگان براي بيش از 5ميليون نفر در کشور، نهايي شدن تعرفه‌هاي پرستاري پس از 13 سال و... از جمله مباحثي بود که وزارت بهداشت در آيين رونمايي از کتاب طرح عدالت و تعالي نظام سلامت، به آن پرداخت. بهرام عين‌اللهي وزير بهداشت در اين باره گفت: در کرونا به‌‌رغم اينکه از نظر اقتصادي تحت تحريم و فشار بوديم اما کادر سلامت با قدرت و ايثار عمل کرد و تا امروز نزديک‌300 شهيد مدافع سلامت داشتيم. ما روزي حدود يک ميليون و 600 هزار تزريق و در هفته 8 ميليون و 600 هزار تزريق انجام مي‌داديم که رکوردي جهاني نسبت به جمعيت کشورمان بود که نشان قدرت بود. تا امروز حدود 149 ميليون دز واکسن تزريق کرديم. عامل دوم مدت کوتاه واکسيناسيون بود که در يک مدت کوتاه حجم بالاي واکسن تزريق شد تا ايمني ايجاد شود و عامل سوم نوع واکسن بود که از واکسن ويروس کشته شده و پروتئين نوترکيب استفاده کرديم و امروزه ثابت شده واکسن‌هايي که در کشور ما استفاده شده موفق‌تر بوده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: اگر توزيع متناسب رشته‌ها را نداشته باشيم به جاي هدايت تحصيلي، هدايت تحميلي خواهيم داشت. محمدعلي زلفي گل افزود: رشته‌هاي علوم پايه و انساني بنيان پيشرفت اجتماعي است اگر توزيع متناسب رشته‌ها را نداشته باشيم به جاي هدايت تحصيلي هدايت تحميلي خواهيم داشت و شخصيت آموزشي کشور آسيب مي‌بيند. امروز بچه‌ها بر اساس علاقه و استعداد خود رشته انتخاب نمي‌کنند بلکه برمبناي شغل آينده رشته انتخاب مي‌کنند. ما آسيب شناسي کرديم که چرا کسي که در المپياد مقام مي‌آورد در رشته ديگري درس مي‌خواند؟ توسعه با توصيه محقق نمي‌شود. ما نمي‌توانيم توصيه کنيم و بگوييم استاد دانشگاه، ارتباط با صنعت مهم است لطفا اين ارتباط را برقرار کن. دانش آموزي که مي‌خواهي رشته انتخاب کني، رشته‌هاي رياضي و علوم پايه هم مهم است، رشته‌هاي انساني مهم است و بيا اين رشته‌ها را انتخاب کن!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار