| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

علل گِزگِز شدن دست و پا

رئيس انجمن متخصصان داخلي گفت: وقتي خون به‌دست و پا نرسد، گِزگِزشدن بروز مي‌کند. ايرج خسرونيا ادامه داد: اگر فرد ديسک‌کمر داشته باشد، اين موضوع باعث ناراحتي اعصاب پا مي‌شود. وقتي خون به اندازه کافي به اندام نرسد، باعث احساس گزگزشدن دست يا پا مي‌شود. وي افزود: گزگزشدن يک علامت است که اعلام مي‌کند من در حال ايجاد مشکلاتي در بدن هستم که فرد بايد حتما به پزشک مراجعه کرده و فشارخون، قندخون و... را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند. خسرونيا گفت: خواب‌رفتگي نيز شامل همين موضوع است. وقتي دست‌ را‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرايط نامناسب قرار مي‌دهيد، باعث خواب‌رفتگي مي‌شود.

رژيم غذايي سرشار از سبزي‌ و ميوه‌ مي‌تواند فشارخون، خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سکته‌مغزي و... را کاهش دهد، از برخي از انواع سرطان‌ پيشگيري کند. کدوتنبل سرشار از بتاکاروتن است که مي‌تواند باعث تقويت سيستم‌ايمني شود. بتاکاروتن در بدن به ويتامين A تبديل شده و در توليد آنتي‌بادي‌هايي که با عفونت مبارزه مي‌کنند، استفاده مي‌شود. در مطالعات انجام شده در طول 10 سال، افرادي که بيشترين مصرف خوراکي‌هايي غني از بتاکاروتن مانند کدوتنبل، هويج، سيب‌زميني شيرين و سبزي‌هاي برگ‌دار را داشتند، 8 تا 19 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بيماري قلبي، سکته‌مغزي و... بودند.

يک متخصص جراحي لثه درباره بروز انواع بيماري‌هايي که با مسواک‌نزدن به‌وجود مي‌آيد، توضيحاتي ارائه داد. اميد فاخران گفت: يکي از شايع‌ترين علائم بيماري‌هاي لثه، خونريزي از لثه است و اگر افراد در هنگام مسواک‌زدن يا استفاده از نخ‌دندان دچار خونريزي لثه مي‌شوند بايد به پزشک مراجعه کنند. اين متخصص جراحي لثه ادامه داد: بعداز هر وعده غذايي بايد از مسواک و نخ‌دندان استفاده شود تا افراد دچار خونريزي لثه نشوند. فاخران ادامه داد: عوارض مسواک‌نزدن علاوه بر اينکه خونريزي لثه‌ها را به‌دنبال دارد باعث بروز سکته قلبي، درد‌هاي مفصلي، افزايش قندخون و... را به‌دنبال دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار