| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

این سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید

همه می‌دانیم سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین، موادمعدنی و انواع آنتی‌اکسیدان هستند و آنها را باید در یک رژیم غذایی سالم بگنجانیم. از این خوراکی‌های مغذی می‌توانیم در تهیه انواع سالادها، سوپ‌ها، اسموتی و ساندویچ‌ها استفاده کنیم.

نخودسبز نوعي سبزي نشاسته‌اي است و به همين دليل بيشتر از سبزيجات غير نشاسته‌اي، کربوهيدرات و کالري دارد. اما نخودسبز بسيار مغذي است. فقط يک فنجان (160 گرم) از آن حاوي 9 گرم فيبر، 9 گرم پروتئين، ويتامين‌هاي A و K و همچنين ريبوفلاوين، تيامين، نياسين و فولات است.

بررسي‌ها نشان داده است که يروکلي مي‌تواند از فرد در برابر سرطان محافظت کند. اين سبزي چليپايي مي‌تواند در پيشگيري بيماري‌هاي مزمن ديگر مانند بيماري‌هاي قلبي موثر باشد. يک فنجان (91گرم) بروکلي حاوي به‌ ترتيب 77 و 90 درصد نياز روز ويتامين‌هاي K و C است و مقدار خوبي فولات، منگنز و پتاسيم دارد.

هزاران سال است که از سير به‌‌صورت يک داروي گياهي استفاده مي‌شود. ترکيب اصلي اين گياه، آليسين است که براي بهبود قندخون و سلامت قلب مفيد است. پودر سير مي‌تواند مقاومت انسوليني که منجر به ابتلا به ديابت نوع دو مي‌شود را تا حد زيادي درمان کند. همچنين اين گياه در کاهش کلسترول، درمان بيماري‌هاي قلبي و مقابله با سرطان موثر است.

يک فنجان (155گرم) گل کلم حاوي سه گرم فيبر، سه گرم پروتئين و مقدار زيادي مواد مغذي مهم مانند فولات و ويتامين C و K است. اين سبزي مانند سبزي‌هاي چليپايي ديگر منبعي غني از ترکيبات گلوکوسينولات و ايزوتيوسيانات ضدسرطان است. همچنين گل‌ کلم مقدار کمي کربوهيدرات دارد و کم‌کالري است و در کاهش‌وزن بسيار موثر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار