| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

آنتی‌بیوتیک‌ها علیه میکروبیوم روده

يک دوره کوتاه مصرف آنتي‌بيوتيک مي‌تواند سلامت روده يک فرد سالم را تا چند ماه مختل کند. متخصصان دوره‌هاي آنتي‌بيوتيک را براي 20 داوطلب با وضعيت جسمي سالم در نظر گرفتند و آنچه را که در روده آنها به‌وجود آمد، ارزيابي کردند. در حاليکه ميکروبيوم‌ روده در اکثر داوطلبان طي دو ماه تا حد زيادي به حالت عادي بازگشت، اما ميکروبيوم روده در برخي از داوطلبان پس از شش‌ماه، بيشتر شبيه به وضعيت روده در بيماران بستري در بخش ICU بود. به‌گفته متخصصان مصرف داروهاي ضدميکروبي ريسک است، حتي اگر اثربخشي آن کاملا تضمين شده باشد.

چاقي ممکن است اثربخشي واکسن‌هاي کوويد19 را کاهش دهد. متخصصان همچنين دريافتند: 2 واکسن مورد استفاده در اين بررسي ميزان مختلفي از واکنش‌هاي ايمني را در افراد مبتلا به چاقي شديد ايجاد مي‌کند در اين مطالعه 124 بزرگسال مبتلا به چاقي و 166 بزرگسال با وزن طبيعي حضور داشتند. متخصصان اظهارداشتند: در ميان شرکت‌کنندگاني که سابقه ابتلا نداشتند و واکسن فايزر دريافت کرده بودند، سطح آنتي‌بادي در ميان افرادي که به‌شدت چاق بودند بيش از سه برابر کمتر از افراد با وزن‌طبيعي بود.

محققان اعلام کردند اعتياد برخي از افراد به سيگار را ممکن است بتوان با تحريک مغز ترک داد. در اين پژوهش داده‌هاي 7000 بيمار موردمطالعه قرار گرفت. دکتر «پاناژيس.گالياتساتوس» مي‌گويد: اين مقاله مبنايي را مشخص مي‌کند که اعتياد به دخانيات، از ابتدايي‌ترين بخش‌هاي مغز ناشي مي‌شود. تحريک‌مغزي غيرتهاجمي به‌تازگي بسيار موردتوجه قرار گرفته است. دکتر «بنجامين.پتيت» هم گفت: اطلاعات اندکي در خصوص مدت زمان فايده اين روش براي افراد سيگاري پس از ترک سيگار وجود دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار