| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

خواص بی‌نظیر «چای»

اینفوگرافیک : آرمان ملی / علی کریمی به‌عنوان دومین نوشیدنی پرمصرف در جهان بعداز آب، بیشتر افراد در هر روز چای می‌نوشند. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن چای می‌تواند سطح سلامت انسان را از طرق مختلف افزایش دهد.

عميق‌ترين حوزه شناختي که چاي به آن عمل مي‌کند، توجه و هوشياري است. مطالعات به‌طور مداوم اثرات مفيد تئين، همراه با دوز کمتر کافئين را بر عملکرد وظيفه دقت و توجه نشان مي‌دهند. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که ترکيب منحصر‌به‌فرد کافئين و ال‌تئنين که در چاي يافت مي‌شود مي‌تواند توجه را بهبود بخشد.

 

تحقيقات نشان داده چاي در پيشگيري از سرطان، موثر است. مصرف بيشتر چاي ممکن است خطر ابتلا به برخي سرطان‌ها را کاهش دهد. شواهدي وجود دارد که فلاونوئيدهاي چاي ممکن است از طريق مکانيسم‌هاي آنتي‌اکسيداني، ضدرگ‌زايي و ضدالتهابي و همچنين تغيير مشخصات کيکروبيوم روده عمل کنند.

بيماري‌هاي متابوليک قلبي، مانند ديابت و بيماري‌هاي قلبي، علت شماره يک مرگ‌ومير در سراسر جهان هستند و مصرف چاي ممکن است با پيامدهاي متابوليک قلبي مرتبط باشد. براساس مطالعات متنوع، 2 فنجان چاي غيرشيرين در روز مي‌تواند خطر پيشرفت بيماري قلبي متابوليک را در بزرگسالان کاهش دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار