| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تسليت رهبري درپي درگذشت والده قاضي‌عسکر

رهبرمعظم انقلاب در پيامي درگذشت والده‌ مکرم حجت‌الاسلام آقاي قاضي‌عسکر را تسليت گفتند. متن پيام حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به اين شرح است: بسم ا... الرّحمن الرّحيم جناب حجت‌الاسلام آقاي قاضي‌عسکر دام بقائه، درگذشت والده‌ مکرّمه را تسليت عرض مي‌کنم و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسألت مي‌نمايم.

روايت شمخاني از دغدغه‌ دولت سيزدهم در خصوص امنيت غذايي

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: ايجاد امنيت در دو بعد سلامت و غذا يکي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي دولت سيزدهم براي تامين آرامش پايدار در جامعه است. علي شمخاني در توييتر نوشت: ايجاد امنيت در دو بعد سلامت و غذا يکي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي دولت سيزدهم براي تامين آرامش پايدار در جامعه است. تک رقمي شدن آمار فوت مبتلايان به کرونا دستاورد مديريتي بسيار بزرگي است که با همدلي و مشارکت مي‌توان آن را در عرصه‌هاي ديگر تکرار کرد.

صليب سرخ جهاني به کمک مردم مظلوم يمن بشتابد

معاون اول رئيس‌جمهور در ديدار رئيس فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ و هلال احمر از تحريم‌هاي غيرانساني نظام سلطه و رفتارهاي دوگانه کشورهاي غربي در مواجهه با آسيب ديدگان از جنگ‌ها و منازعات انتقاد کرد. محمد مخبر در ديدار «فرانچسکو روکا» رئيس فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر با بيان اينکه متأسفانه برخي تشکل‌هاي بين‌المللي تحت فشار نظام سلطه نمي‌توانند برخي وظايف خود را انجام دهند، گفت: خوشبختانه فدراسيون بين‌المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر کمتر از ساير نهادهاي بين‌المللي در اين حوزه از وظايف خود کوتاهي کرده است. معاون اول رئيس‌جمهور بيان کرد: کشورهاي غربي و برخي سازمان‌هاي بين‌المللي استاندارد و رفتار دوگانه در جهان اعمال مي‌کنند و اين در حالي است که جان همه انسان‌ها با هم برابر است و نبايد هيچ تفاوتي بين آسيب ديدگان از حوادث در اقصي نقاط جهان وجود داشته باشد. بنابراين از صليب سرخ جهاني انتظار داريم تا با رسيدگي به وضعيت مردم آسيب ديده از جنگ در منطقه خاورميانه به ويژه در سوريه و يمن و همچنين آوارگان افغاني به بهبود وضعيت آنان کمک‌هاي بيشتري نمايد.

امضاي موافقت‌نامه همکاري بين ايران و لهستان

وزير امور خارجه کشورمان، با اشاره به سفر يک روزه بشار اسد به تهران در روز يکشنبه 18 ارديبهشت ماه گفت: اکنون که مقاومت سوريه به ثمر نشسته، مصمم هستيم تا روابط را به سطح شايسته دو ملت ارتقاء دهيم. حسين امير عبداللهيان در صفحه توييتر خود در اين ارتباط نوشت: «‏سفر امروز رئيس‌جمهور سوريه و ملاقات‌هاي عالي با رهبر معظم انقلاب و رئيس‌جمهور فصل جديدي از روابط راهبردي ميان دو کشور را گشود. در جريان سفر وزير خارجه لهستان به ايران موافقت‌نامه همکاري‌هاي فرهنگي، ورزشي، علمي، جوانان و رسانه‌هاي گروهي بين تهران و ورشو به امضا رسيد. اين موافقت‌نامه در حاشيه ديدار وزيران امور خارجه ايران و لهستان در محل وزارت امور خارجه به امضاي وزيران امور خارجه دو کشور رسيد. در جريان امضاي اين موافقت‌نامه، مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور داشتند. متولي اجراي اين موافقت‌نامه از سوي ايران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

لغو ممنوعيت تردد لنج‌هاي سنتي ايران به بنادر قطر

سفير ايران در قطر از لغو ممنوعيت تردد لنج‌هاي سنتي ايران به بنادر قطرخبر داد. حميدرضا دهقاني در مطلبي در صفحه اينستاگرامش نوشت: به حول و قوه الهي و با کاهش شيوع کرونا در ايران و قطر و پيرو سفر رياست محترم جمهوري به دوحه و پيگيري‌هاي به عمل آمده و به ويژه مساعدت جناب آقاي سليطي وزير محترم حمل و نقل و همچنين وزير بهداشت قطر ممنوعيت تردد لنج‌هاي سنتي ايران به بنادر قطر لغو شد. هم اينک ترتيبات لازم جهت شروع مجدد تردد لنج‌ها در جريان است. رعايت همه مقررات و به ويژه دستورالعمل‌هاي بهداشتي مرتبط با کرونا استمرار آن را تضمين مي‌کند. از صبر و حوصله لنج‌داران در طول دو سال گذشته سپاسگزارم.

آزادي 193 زنداني استان تهران با گذشت شاکيان در ماه رمضان

رئيس شوراهاي حل اختلاف استان تهـــران از آزادي 193 نفر از زندانيان استان توسط شعب مستقر در زندان‌ها در ماه مبارک رمضــان و در راستاي پويش سراسري «به حرمت علي(ع) مي‌بخشم» خبر داد. غلامرضا مهدوي با تشريح اقدامات انجام شده در راستاي پويش سراسري «به حرمت علي(ع) مي‌بخشم»، اظهار کرد: در راستاي اين پويش تعداد 193 نفر از زندانيان با تلاش شعب مستقر در زندان‌ها در ماه مبارک رمضان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده‌هاي خود بازگشتند.

وي با اشاره به ميزان تحقق سازش در پرونده‌هاي قصاص، خاطرنشان کرد: با تلاش شعبه 14 مجتمع شهيد مرتضي ابراهيمي شهرستان شهريار و با گذشت اولياي دم از دريافت ديه، پرونده با سازش مختومه شد. مهدوي ميزان تحقق سازش در پرونده مطالبه وجه سفته در راستاي پويش فوق‌الذکر را نيز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در اين خصوص پرونده‌اي به ميزان 12ميليارد ريال در مجتمع شهيد حبيب‌پور شهرستان اسلامشهر با گذشت شاکيان به سازش ختم شد.

وزارت خارجه تضييع حقوق مردم ايران را در نهادهاي بين‌المللي پيگيري کند

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به حضور دبير ستاد حقوق بشر در جلسه اين کميسيون گفت: قرار شد وزارت خارجه به همراه ستاد حقوق بشر مواردي که حقوق ملت ايران توسط بلوک غرب، گروه‌هاي تروريستي، منافق و معاند يا به موجب تحريم‌هاي حقوق بشر تضعيف شده را از موضع فعال در نهادهاي بين‌المللي پيگيري کنند. محمود عباس‌زاده مشکيني در توضيح جلسه ديروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اين جلسه با حضور کاظم غريب‌آبادي دبير ستاد حقوق بشر براي ارائه گزارشي از عملکرد تشکيل شد. وي توضيح داد: در اين جلسه تحليلي از وضعيت کشور، تهديدها و فرصت‌ها در زمينه حقوق بشر، سوءاستفاده برخي کشورهاي غربي با تمسک به حقوق بشر عليه مردم ايران و استفاده ابزاري از حقوق بشر براي فشار به ملت‌ها ارائه شد. نمايندگان نيز به بيان نظراتشان پرداختند که از جمله آن لزوم سرمايه‌گذاري ستاد حقوق بشر بر روي تدوين استراتژي کامل و کارآمد به موضوع نگاه دوگانه و ابزاري غربي‌ها به مسئله حقوق بشر بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار