| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

پایش نیروهای فاقد صلاحیت مردمی

رئيس مرکز ارتباطات مردمي رياست جمهوري گفت: حدود 200 نفر از نيروهاي استاني و 133 مدير استاني ارزيابي شدند و آنهايي که صلاحيت خدمت نداشتند پايش و نيروهاي خدوم مردمي جايگزين آنها شدند. حجت‌الاسلام احمد صالحي گفت: مرکز ارتباطات رياست جمهوري 161 روز پيش نشست نخست را برگزار کرد و در آن نشست دغدغه‌هاي نامه‌هاي رسوب کرده در مجموعه مطرح شد و در اين مدت با کمک و همت جهادي شما و همراهي نيروها باعث شد تمرکز زدايي از مرکز به تمام اقصي نقاط کشور برسد. رئيس مرکز ارتباطات مردمي رياست جمهوري ادامه داد: بيش از 47 دستگاه همراه و همگام رئيس‌جمهور با برگزاري ميز خدمت تلاش کردند حرف مردم را گوش بدهند و به درخواست‌هاي مردم توجه و براي رفع آنها چاره انديشي کنند و اين اقدام به صورت چهره به چهره در حال انجام است. رئيس مرکز ارتباطات مردمي رياست جمهوري گفت: سامانه‌ها بايد دقيق ارزيابي و نظارت شود و مديران کارآمد و ناکارآمد و مردمي و غير مردمي شناسايي شوند و گزارش آنها به دست ما برسد تا مديران کارآمد را جايگزين افرادي کنيم که نگاه روزمرگي دارند.

معاون اجرايي رئيس‌جمهور يکي از مزاياي اصلاح نظام اقتصادي را جلوگيري از رانت خواري و ويژه خواري عنوان کرد و گفت: با اين اقدام اقتصاد، ملي و رقابت پذير مي‌شود. سيد صولت مرتضوي درباره مزاياي نظام اصلاح اقتصادي گفت: قانونگذار به دولت براي سال‌هاي 1400و 1401تکليف کرده است و تصميم دولت براي اجراي قانون است و اين تصميم براي کمک به اقشار کم درآمد جامعه است. مرتضوي افزود: اين تصميم باعث جلوگيري رانت خواري و ويژه خواري‌ها مي‌شود و در نهايت اقتصاد، ملي و رقابت‌پذير مي‌شود يعني اقتصاد براي همه. معاون رئيس‌جمهور ادامه داد: مهم‌ترين دغدغه رئيس‌جمهور اين است که اقشار ضعيف جامعه نبايد آسيب ببينند و دولت پشت مردم است يعني اين دولت اگر بنا باشد به خيلي از طرح‌ها کمتر اعتبار بدهد به طور يقين اجازه نخواهد داد که قشرهاي دهک‌هاي پايين آسيب ببينند که همه از مزاياي اين طرح است.

دادستان کل کشور در نامه‌اي به وزير نيرو دستور پيگيري احقاق حقوق مکتسب حقابه ايران از رودخانه مرزي ارس را صادر کرد. محمدجعفر منتظري در نامه‌اي به علي اکبر محرابيان، وزير نيرو با توجه به گسترش ريزگردها در مناطق غربي و جنوبي دستور داد تا موضوع احقاق حقوق مکتسب حقابه ايران از رودخانه مرزي ارس را مستمرا و با جديت پيگيري کنند. وي در اين نامه با توجه به اقدامات دولت ترکيه در بالادست رودخانه مرزي ارس، تاکيد کرد: اقدام کشور ترکيه با احداث سدهاي متعدد در بالادست رودخانه مرزي ارس و ديوارکشي در نقطه صفر مرزي، باعث کاهش دبي رودخانه مذکور و مسدود شدن تمام مسيل‌ها و گذرگاه‌هاي آب روان در منطقه و متعاقبا گسترش ريزگردها از مناطق غربي و جنوبي کشور شده است. دادستان کل کشوز همچنين در اين نامه عنوان کرد: ضروري است دستگاه‌هاي متولي از جمله وزارت نيرو و امور خارجه موضوع احقاق حقوق مکتسب حقابه ايران از رودخانه مرزي ارس را مستمرا و با جديت پيگيري کنند تا شاهد ضررهاي جبران ناپذير براي اقتصاد، کشاورزي، حيات آبزيان و شرب هموطنان عزيز ساکن در پايين دست نباشيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار