| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تجمع کارگران معدن زغال‌سنگ

صبح ديروز شماري از کارگران معدن زغال‌سنگ البرز گلندرود در استان مازندران مقابل ساختمان تهيه و توليد در تهران تجمع کردند. اين کارگران در ادامه مشکلاتشان براي عقد قرارداد با پيمانکار معترض هستند. اين کارگران مدعي هستند که در روزهاي اخير فشار کارفرما براي تسويه حساب يا انعقاد قرارداد با پيمانکار افزايش يافته است. به گفته آنها؛ مهم‌ترين مساله‌اي که موجب تشديد اعتراض کارگران اين واحد شده مشخص‌نشدن وضعيت شغلي کارگران با حضور پيمانکار جديد است. يکي از کارگران گفت: شرکت تهيه توليد موادمعدني، مجتمع زغال‌سنگ گلندرود را با حدود 30 کارگر از تاريخ يکم آذرماه 1400 به يک پيمانکار بخش خصوصي واگذار کرده است، با وجود آنکه کارگران هيچ مشکلي از واگذاري استخراج معدن به يک شرکت پيمانکار خصوصي و کار با آن ندارند اما خواسته آنها عقدقرارداد به‌واسطه يک شرکت تامين نيرو با شرکت تهيه توليد مواد معدني همانند سال‌هاي گذشته است.

کشف شبکه گسترده فساد اداري

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان دماوند از دستگيري 13 نفر در پرونده شبکه فساد اداري در اين شهرستان و استان تهران خبر داد و گفت: در اين پرونده، برخي افراد از وظايف قانوني خود تخطي کرده بودند و تضييع شديد حقوق بيت‌المال را داشتند که با آنها برخورد شده است. محمدتقي تقي‌زاده در خصوص ادامه روند پرونده کشف شبکه گسترده ارتشا در شهرستان دماوند و استان تهران گفت: در پرونده شبکه گسترده فساد مالي و ارتشا، برخي افراد از وظايف قانوني خود تخطي کرده بودند و تضييع شديد حقوق بيت‌المال را داشتند که با آنها برخورد شده است. وي با اشاره به اينکه در رابطه با اين پرونده قبلا 9 نفر از اعضاي شبکه بازداشت شده بودند، افزود: پرونده شبکه فساد اداري در جريان رسيدگي قرار دارد و با دستگيري 4 نفر ديگر، تعداد دستگيرشدگان در اين رابطه به 13 نفر رسيده و پرونده آن توسط وزارت اطلاعات در حال پيگيري است.

تجمع کلاه سفيدها

ديروز جمعي از کلاه‌سفيدهاي وزارت نيرو مقابل دفتر مرکزي سازمان امور اداري و استخدامي کشور تجمع کردند. اين نيروها خواسته‌هاي خود را اينگونه مطرح کردند: با استناد به ماده 124 قانون مديريت خدمات کشوري، مطابق ابلاغيه شماره 1149587 مورخ 12/02/1396 و نامه شماره 1192186 مورخ 08/03/1396 سازمان اداري و استخدامي به وزارت نيرو، مشاغل اپراتور و مسئول پست در زمره مشاغل کارگري هستند. همچنين با توجه به اينکه ما شاغلان مشاغل فوق از طريق آزمون‌هاي استخدام سراسري وزارت نيرو در شرکت‌هاي برق منطقه‌اي جذب شده‌ايم و کليه مراحل آزمون علمي، مصاحبه عملي و فرآيند هسته گزينش را با موفقيت سپري کرده‌ايم، داراي پست‌هاي سازماني مصوب هستيم. حال با توجه به اينکه تمامي مراحل استاندارد آزمون‌هاي استخدامي را طي کرده‌ايم، بايد مجوز استخدامي تمامي کارمندان پيماني و رسمي در مشاغل اپراتور و مسئول پست توسط سازمان اداري و استخدامي و تبديل وضعيت از کارمندي به کارگري دائم، صادر شود.

محاکمه مجدد قاتل شهيد رنجبر

رئيس کل دادگستري فارس گفت: براي پرونده قاتل شهيد رنجبر در روز 24 ارديبهشت وقت رسيدگي مجدد در نظر گرفته شده است؛ اين اتفاق به دستور ديوان‌عالي انجام مي‌شود. حجت‌الاسلام سيدکاظم موسوي با اشاره به آخرين روند رسيدگي به پرونده قاتل شهيد رنجبر بيان کرد: پرونده قاتل شهيد رنجبر در استان فارس رسيدگي و حکم قصاص صادر شد. به نقل از دادگستري فارس، موسوي ادامه داد: اين پرونده با اعتراض وکيل محکوم، به شعبه 2 ديوان‌عالي کشور ارسال شد. وکيل متهم اعتراض داشت که شايد متهم دچار اختلالات روحي و رواني باشد و پرونده بايد به هيات کارشناسي پزشکي قانوني برود تا آنها نيز نظرشان را بدهند.

تجمع ساکنان روستاي شيخ تقه

جمعي از ساکنان روستاي شيخ تقه از توابع شهرستان قروه‌ کردستان به تغيير کاربريِ زمين‌هاي کشاورزي براي ايجاد کارخانه اعتراض کردند. اين تجمع‌کنندگان که پيش‌تر نيز در تاريخ 24فروردين‌ماه اعتراض خود را به ايجاد کارخانه در زمين‌هاي کشاورزي اعلام کرده بودند، گفتند: به‌جايِ کارخانه‌ فولاد زاگرس که در سال 92 به بهانه‌هاي مختلف تعطيل شد، اکنون به‌دنبال ايجادِ کارخانه‌اي روي زمين‌هاي کشاورزيِ سنددار و تخريب اين زمين‌ها هستند. اعتراض‌کنندگان مي‌گويند: کارخانه‌اي که در سال 92 تعطيل شد بهترين موقعيت را دارد؛ اين کارخانه آب و برق و گاز دارد و به ريل راه‌آهن نزديک است اما ما نمي‌دانيم چرا مي‌خواهند روي زمين‌هاي کشاورزي کارخانه بسازند!

شغل جالب قهرمان آسيا

محمدرضا مختاري، عضو تيم‌ملي کشتي‌فرنگي که اخيرا مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا در وزن 72 کيلوگرم را در مغولستان بر گردن آويخت، در اردوي تيم‌ملي مو‌هاي رئيس فدراسيون کشتي را اصلاح کرد. مختاري که علاوه بر هنر کشتي‌گيري، هنر آرايشگري را نيز خوب بلد است، مو‌هاي اکثر هم تيمي‌هاي خود را در اردو کوتاه مي‌کند و عليرضا دبير نيز که همراه با فرنگي‌کاران تمرين دووميداني انجام داد، پس از اين تمرين درخواست کرد که مختاري اصلاح موي وي را انجام دهد. در حالي‌که خيلي از تيم‌هاي فوتبال در دنيا همراه خود آرايشگر دارند و دستمزد‌هاي قابل توجهي را به آنها پرداخت مي‌کنند، با دعوت مختاري به اردوي تيم‌ملي، تيم محمد بنا يک آرايشگر رايگان را در دل خود جاي داده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار