| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

هرگز نمیر... !

«هرگز نمير» يکي از شناخته‌ترين کتاب‌هاي راب جي. هيز به شمار مي‌آيد که در سال 2019 جايزه Book Nest را براي بهترين فانتزي منتشر شده توسط نويسنده اثر، به دست آورده است. هيز همچنين با اين کتاب به جمع فيناليست‌هاي جايزه Reddit Fantasy Stabby پيوسته است. هرگز نمير در دنياي تکنيک‌هاي فاني جريان دارد اما يک رمان مستقل از ديگر آثار نويسنده به شمار مي‌آيد که داستاني مجزا را دنبال مي‌کند.

«هرگز نمير» داستان انتقام و افتخار است. رمان داستان يک جنگجوي شينتي به نام ايتامي چو را روايت مي‌کند که سعي مي‌کند از شهر و مردم آن در برابر راهزنان و همراهانشان محفاظت کند. هيز با خلق شخصيت‌هاي قابل توجه و به يادماندني، و قرار دادن آنها در موقعيت‌هاي مختلف سعي دارد تا تصويري روانشناختي از روحيات جنگجويان و عوارض اين انتخاب اين شغل بر تفکر و روان آنها ارائه دهد. يکي از مهم‌ترين عناصر اين رمان، بهره‌گيري از اساطير ژاپني همچون خدايان مرگ، استادان، هيولاها و ارواح است.

کتاب در سرعت يا سطح هيجان يکدست بوده و تا پايان متزلزل نمي‌شود. نويسنده با استفاده از جنگ‌هاي متعدد و خطرناک، و ارائه رازهاي عجيب و جست‌وجو براي حل آن فضايي معمايي، علمي تخيلي و در نهايت فانتزي را خلق کرده و خواننده را تا پايان داستان با خود همراه مي‌کند. رمان «هرگز نمير» با ترجمه محمد عباس‌آبادي و از سوي نشر چترنگ منتشر شد. هيز بيشتر به خاطر نوشتن کتاب‌هاي فانتزي و علمي تخيلي شهرت دارد و آثار داستاني‌اش اغلب با استقبال مخاطبان بسياري در سرتاسر جهان همراه است.

راب جي. هيز، در شهر کوچکِ باسينگ استوکِ بريتانيا به دنيا آمد. علاقه او به داستان‌هاي علمي تخيلي موجب شد که در سن چهارده سالگي در نخستين تلاش براي نوشتن، داستاني بنويسند که شخصيت‌هاي اصلي‌اش از خون‌آشام‌ها، گرگينه‌ها و افرادي با قدرت‌هاي خارق‌العاده تشکيل شده بود. راب که فارغ‌التحصيل رشته جانورشناسي‌ست، براي کار سراغ رشته تحصيلي‌اش نرفت و بانکداري را انتخاب کرد. او که از زندگي خود به عنوان يک بانکدار خسته شده بود، از روزمرگي‌هايش فرار کرد و مدت سه ماه در جزيره‌اي بياباني زندگي کرد. او در همين دوران دوباره به سمت نويسندگي رفت و اين‌بار نوشتن در دنياي فانتزي را به عنوان يک شغل برگزيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار