| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تسليت يادگار امام و روحاني به قاضي عسکر

آيت‌ا... سيدحسن خمينــــي در پيامي درگذشت مادر گرامــي حجـــت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر را تسليت گفت. متن اين پيام بدين شرح است : برادر گرامي جناب حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسکر دامت افاضاته، درگذشت مادر گرامي‌تان را تسليت عرض مي‌نمايم و براي آن فقيده سعيده غفران واسع و براي جنابعالي و بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت دارم. همچنين حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در پيامي درگذشت مادر مکرمه حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) را تسليت گفت. متن پيام بدين شرح است : انالله و انااليه راجعون حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي قاضي‌عسکر توليت محترم آستان مقدس حضـــرت عبدالعظيم حسني(ع) مصيبت درگذشـــت مادر مکرمه و محترمه‌تان، را محضر جنابعالي و بيت شريف‌تان تسليت عرض مي‌کنم. خداي متعال ايشان را با صديقه کبري (عليها السلام) محشور گرداند و به حضرتعالي و بيت شريف‌تان و جميع بازماندگان صبر و اجر عنايت بفرمايد.

سفر امير قطر به ايران

در سفر امير قطر به تهران، قرار است توافقات صورت گرفته سياسي و اقتصادي بين دو کشور که در سفر رئيسي به قطر صورت گرفته بود پيگيري شود. به‌دنبال اعلام سياست جديد و توجه ويژه به همسايگان در حوزه سياست خارجي، ميزان و سطح رايزني‌هاي ايران و کشورهاي منطقه افزايش چشمگيري داشته به نحوي که چند هفته پس از سفر موفق رئيس‌جمهور به کشور قطر، حالا امير قطر در راس هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي قرار است به ايران سفر کند. اين چندمين سفر مقامات کشورهاي منطقه به ايران در مدت‌کوتاه استقرار دولت جديد به‌شمار مي‌رود. در اين سفر قرار است توافقات صورت‌گرفته سياسي و اقتصادي بين دو کشور که در سفر آيت‌ا... رئيسي به قطر صورت گرفته بود پيگيري شود. تهران و دوحه همچنين در برخي حوزه‌هاي مربوط به ميزباني جام‌جهاني 2022 توافقنامه همکاري امضا کرده‌اند.

محکوميت يورش مجدد به مسجدالاقصي

سخنگــوي وزارت امورخارجه يورش مجدد و مکرر صهيــونيست‌ها به مسجدالاقصي و تعرض به نمازگزاران فلسطيني را محکوم کرد و خواستـــار کمک ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي به مردم فلسطين شد. سعيد خطيب‌زاده با محکوميت يورش مجدد و مکـــرر صهيونيست‌ها به مسجدالاقصي و تعرض وحشيانه نظاميان رژيم‌صهيونيستي به نمازگزاران و مدافعــان اماکن مقدسه فلسطين، اعلام کرد: اشغالگري و اشغالگران رو به زوال هستند و مبارزه با غاصبان قدس و فلسطين، حق طبيعي، مشروع و قانوني مردم فلسطين هست. وي با اشاره به تشديد تجاوزات و اقدامات سبوعانه رژيم آپارتايد اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين، خواستار کمک ملت‌ها، دولت‌ها و مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي به مردم فلسطين براي دفاع از خود و مقابله با اشغالگران صهيونيست شد.

اختصاص يارانه مستقيم به مردم

معاون اجرايي رئيس‌جمهور اعلام کرد که تدبير ‎دولت اين است که يارانه مستقيم در اختيار مردم قرار بگيرد. متن توئيت صولت مرتضوي به شرح زير است: ‏دغدغه رئيس‌جمهور ‎معيشت مردم است، واردات با ارز 4200 توماني کشور را به بهشت قاچاقچيان و محتکران تبديل کرده بود. بخش زيادي از ‎يارانه‌هاي دولتي به کشور‌هاي همسايه قاچاق مي‌شد. تدبير ‎دولت اين است که يارانه مستقيم در اختيار مردم قرار بگيرد و سرمايه ملي به تاراج نرود.

ايران؛ ميزبان نماينده حقوق بشر

«آلنا دوهان»، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امر بررسي آثار منفي اقدامات قهري يک‌جانبه، به جمهوري اسلامي ايران، سفر خواهد کرد. اين سفر که به درخواست خانم النا دوهان از 18 ارديبهشت به مدت 11 روز انجام خواهد شد، فرصتي است براي آشنايي گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور تحريم‌هاي قهري و يک‌جانبه با تاثير مخرب تحريم‌ها بر مردم ايران تا تاثير تحريم‌ها را بر حقوق بشر و حقوق شهروندي در ايران بررسي کند. دوهان در اين راستا، ديدارهاي مختلفي را با نمايندگان دستگاه‌هاي دولتي، بخش خصوصي و سازمان‌هاي غيردولتي انجام خواهد داد. گزارشگر ويژه همچنين از برخي مراکز نيز بازديد مي‌کند. شوراي حقوق بشر سازمان ملل در سال 2014 سازوکار گزارشگر ويژه بررسي آثار منفي اقدامات قهري يکجانبه بر بهره‌مندي افراد از حقوق بشر را طي قطعنامه‌اي به تصويب رساند. کشورهاي غربي هر سال به اين قطعنامه راي مخالف مي‌دهند.

نظارت بر شبکه توزيع کالاها

عضو کميسيون امورداخلي کشور و شوراها در مجلس تصريح کرد: زماني است که مي‌گوييم کالاهاي اساسي وجود ندارد که شرايط متفاوت مي‌شود. اما امروز کالاهاي اساسي در سطح کشور وجود دارد. بحث مهم اين است که بايد به موقع کالاهاي اساسي از مبدا به مقصد رفته و در اختيار مصرف‌کننده قرار گيرد. در کنار اصلاح شبکه توزيع بايد نظارت دقيقي نيز اعمال شود. علي حدادي تاکيد کرد: مادامي که نظارت و کنترل بر شبکه توزيع ضعيف باشد هرکسي يک تصميمي براي خود اتخاذ مي‌کند. آنگاه ما مي‌بينيم هرکسي هر نرخي که مي‌خواهد تعيين مي‌کند. زماني‌که يکپارچگي در نظارت باشد و قيمت‌ها ثبات داشته باشند، ديگر دست سودجويان کوتاه شده و شاهد تنظيم بازار به‌دنبال آن کنترل تورم خواهيم بود.

قول وزير بهداشت براي کنترل بازار دارو

 

يک عضو کميسيون بهداشت و درمان از وعده کنترل بازار دارو و برطرف‌شدن کمبود دارويي کشور توسط وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خبر داد. محمدعلي محسني بندپي با اشاره به گراني قيمت دارو در کشور طي هفته‌هاي گذشته اظهارکرد: در هفته‌هاي اخير به‌دليل واردشدن يک شوک رواني به جامعه، بدون اينکه ارز دارو حذف شود، قيمت بعضي داروها افزايش پيدا کرد؛ در اين آشفته بازار برخي سودجويان نيز ممکن بود داروها را احتکار کنند و بر همين اساس نيز عملا با کمبود دارو مواجه شويم. وي خاطرنشان کرد: طي هفته گذشته جلسه‌اي با موضوع گراني دارو و کمبود دارو و تجهيزات پزشکي با حضور وزير بهداشت، معاونان درمان، دارو، پشتيباني و آموزشي وزير و همچنين برخي مديران کل اين وزارتخانه و نماينگان دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي در کميسيون بهداشت و درمان برگزار شد؛ با توجه به اينکه اخيرا يک‌ميليارد دلار ارز براي واردات دارو تخصيص داده شده، در اين جلسه آقاي وزير و معاونان او قول دادند تا هم بازار دارو را کنترل کنند و هم اينکه ان‌شاءا... مساله کمبود دارو را برطرف نمايند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار