| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

اولویت دوم دولت معیشت است

معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: از زمان آغاز دولت جديد بحث واکسيناسيون و موضوع بهداشت و سلامت مردم مورد پيگيري جدي قرار گرفت و در ادامه سفرهاي استاني با بررسي مشکلات و اولويت‌ها تصميم گرفته مي‌شود تا براي رفع محروميت‌ها اقدامات لازم انجام شود. سيدمحمد حسيني با اشاره به تعطيلي مرز باجگيران و رکود حاصل از آن اظهارکرد: در مجلس پنجم از نزديک وضعيت اين منطقه را بررسي کرديم اما الان مي‌بينيم که اينجا سوت‌ و کور است. جايي‌که بايد جاي مبادله کالا باشد نبايد اين‌چنين باشد. وي با بيان اينکه دولت بعداز سلامت مساله معيشت را در اولويت دارد، گفت: مرزهاي ما نبايد خالي از سکنه باشد. با کمک دولت و با زيرساخت‌هايي که در کشور داريم بايد علاوه بر مردم منطقه همه مردم را ترغيب کنيم تا در اين مناطق کار کنند اما در حال حاضر در مرز باجگيران به‌دليل مشکلاتي که در منطقه ايجاد شده آسيب فراواني به اقتصاد مردم وارد شده و عده‌اي را مجبور به مهاجرت کرده است.

يک نماينـــــده مجلس با تاکيد بر اينکه مسئــولان بايد اطمينان دهند که هر تصميمـــي که در خصوص نرخ ارزترجيحي مي‌گيرند، قطعا معيشت مردم را تحت‌تاثير قرار نمي‌دهد، گفت: دولت بايد پيش از اجراي تصميمات خود، آنها را به مردم توضيح دهد و مردم را با تصميمات خود همراه کند. علي‌اکبر کريمي درباره گراني برخي کالاها طي روزهاي اخير با بيان اينکه «قطعا بخشي از التهابات موجود در بازار ناشي از دغدغه‌ها و نگراني‌هايي است که در مردم نسبت به آينده به‌ويژه درباره اصلاح نظام پرداخت يارانه‌ها ايجاد شده است»، اظهارکرد: در اين زمينه مسئولان امر بايد اين اطمينان را به مردم بدهند که هر تصميمي که در خصوص نرخ ارز ترجيحي مي‌گيرند، قطعا معيشت مردم را تحت‌تاثير قرار نمي‌دهد. يکي از مواردي که مي‌تواند به پايداري و آرامش در بازار کمک کند، سرعت عمل دولت در اين تصميمات و همچنين گفت‌وگو با مردم و اطمينان‌دادن به آنهاست که به‌نظر مي‌رسد دولت در اين زمينه ضعيف عمل مي‌کند.

رئيس سازمـــان حج و زيارت گفت: مرز زميني عراق همچنان به روي زائران بسته است. انتظار داريم مقامات عراق به خواسته ايران در اين زمينه پاسخ مثبت بدهند. سيدصادق حسيني درباره درباره آخرين پيگيري بازگشايي مرززميني عراق با توجه به سفري که اخيرا به اين کشور داشته است، اظهارکرد: در عراق ملاقات‌هاي خوبي داشتيم، از جمله ديدار با وزراي گردشگري، بهداشت و کشور عراق. 15 موضوع را هدف‌گذاري کرده بوديم که درباره تمامي آنها به توافق رسيديم و عراق در اين‌باره کمال همکاري را داشت. او افزود: در انتهاي سفر به عراق با رئيس‌جمهور اين کشور ديداري داشتم که درباره بازگشايي مرززميني و لغو رواديد براي سفرهاي زميني مشابه سفرهوايي مذاکره شد و آقاي برهم‌.صالح تاکيدکرد که موضوع را پيگيري مي‌کنند، ولي اين اتفاق نيفتاده است. ما از عراق خواسته بوديم در عيدفطر مرززميني بازگشايي شود که اين اتفاق هم نيفتاد. قطعا با بازگشايي مسير زميني، فشار از روي سفرهاي هوايي برداشته مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار