| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

توهین به گردشگران روسی

آرمان ملي: خبرگزاري ايسنا نوشته بود: «اخيرا سفير روسيه در تهران در مصاحبه با روزنامه «ايزوستيا» چاپ مسکو گفته است که «من بارها و با صراحت به ايراني‌ها گفته‌ام که 2 مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ايران مي‌شود. يکي مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتي در گرما در همه جاي اين کشور، اجباري است و ديگري اينکه مشروبات الکلي ممنوع است.» اين اظهارات با واکنش‌هايي از سوي مسئولان ايراني و فعالان سياسي مواجه شد مانندعلي مطهري نماينده سابق مجلس.

واکنش‌ها به ادعاي سفير روسيه

علي مطهري، فعال سياسي اين توئيت‌ها را در روز گذشته منتشر کرد: «سفير روسيه در ايران بارديگر افاضه فرموده و گفته ‌است: «موضوع حجاب و ممنوعيت مشروبات الکلي مانع ورود گردشگران روس به ايران مي‌شود.» لابد فقدان روسپيخانه هم يکي ديگر از موانع است! اين گفته سفير، گذشته از دخالت در امور ايران، توهين به گردشگران روسي است. چراکه ايران جاذبه‌هاي ديگري دارد و کسي براي آن‌گونه جاذبه‌ها به ايران نمي‌آيد. اتفاقا تجربه نشان داده‌است که آن ممنوعيت‌ها هم براي گردشگران جاذبه دارد زيرا چند روزي زندگي انساني را تجربه مي‌کنند. پيش از مطهري، دستيار وزير امورخارجه هم به اظهارات سفير روسيه در ايران در مورد موانع سفر گردشگران روسي به تهران پاسخ داد. سيد رسول موسوي در صفحه توئيتر خود در اين ارتباط نوشت: «‏جاذبه‌هاي اصلي گردشگري ايران عزيز ما زيارت، فرهنگ، هنر، تاريخ و تمدن است؛ مزيت‌هايي که منحصربه‌فرد بوده و ديگران ندارند. گردشگري سلامت مزيت ديگري است که مي‌تواند ايران را قطب پزشکي منطقه نمايد. مشکل اصلي صنعت گردشکري ما ضعف زيرساخت‌ها و مديريت امور است نه مهيانبودن بساط ع... خ..»

روسيه: تحريف شده است

سفارت روسيه در ايران، در بيانيه‌اي اعلام کرد که اظهارات سفير مسکو در تهران در مصاحبه با يکي از رسانه‌هاي روسيه در مورد سفر گردشگران اين کشور به ايران، از سوي برخي از رسانه‌هاي فارسي‌زبان به‌صورت تحريف شده منتشر شده است. در بخشي از متن بيانيه سفارت روسيه در ايران در اين ارتباط آمده است: «با توجه به تحريف گفته‌هاي جناب آقاي لوان جاگاريان، سفير روسيه در ايران توسط بخش فارسي بي‌بي‌سي و راديوفردا در خصوص رعايت پوشش اسلامي و ممنوعيت مشروبات الکلي در ايران، اين سفارت موارد ذيل را اعلام مي‌دارد. گفته‌هاي سفير روسيه در وهله اول خطاب به گردشگران روسي بود که قصد سفر به ايران را دارند و بايد قوانين محلي را که ما بسيار به آنها احترام مي‌گذاريم، رعايت کنند. باعث تعجب است که رسانه‌هاي مذکور از انتشار ديگر گفته‌هاي جناب آقاي لوان جاگاريان، سفير روسيه در ايران در ارتباط با توسعه رو به رشد روابط روسيه و ايران منجمله همکاري در حوزه نظامي - فني خودداري کردند. در عين حال خاطرنشان مي‌سازيم رسانه‌هاي بي‌بي‌سي‌فارسي و راديوفردا که در برنامه‌هاي خود از حقوق بشر دفاع کرده و با پناهجويان اوکرايني که بي‌شک به حمايت و کمک نياز دارند ابراز همدردي مي‌کنند، اما در حقيقت مشکلات اساسي‌اي که پناهجويان از افغانستان، عراق و سوريه با آنها روبه‌رو هستند را ناديده مي‌گيرند. تاکيد مي‌کنيم که پناهجويان از اين کشورها به‌خاطر اقدامات تجاوزکارانه ايالات‌متحده آمريکا و متحدان آنها در ناتو است که در چنين شرايط سخت زندگي قرار گرفته‌اند. اين موضوع چيزي جز نمايش دورويي و نژادپرستي از سوي بي‌بي‌سي فارسي و راديوفردا نيست که انسان‌ها را به درجه اول و دوم تقسيم مي‌کنند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار