| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

برای ریاست فدراسیون باید شرایط را بسنجم

مديرعامل اسبق باشگاه استقلال و عضو اسبق هيات‌رئيسه کنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا درباره تصميم‌گيري اخير AFC و همچنين تصميم‌گيري‌اش درباره حضور يا عدم حضور در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال اظهاراتي را بيان کرد.

نداشتن کرسي

اميررضا واعظي‌آشتياني درباره وقفه 10 ماهه مسابقات ليگ‌قهرمانان آسيا و برگزارنشدن يک‌ساله اين مسابقات و اينکه در پايان فصل بيست‌ودوم، ايران با اضافه‌شدن قهرمانان فصل آينده به سهميه‌داران فصل جاري چه شرايطي براي اعزام نمايندگانش به ليگ‌قهرمانان بعدي آسيا خواهد داشت، توضيح داد: «وقتي زمان انتخابات در هيات‌رئيسه AFC مي‌رسد در آن زمان کشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس کار خودشان را انجام مي‌دهند. شما اگر نگاه کنيد مي‌بينيد در هيات‌رئيسه AFC کشور بوتان هم عضو است. بوتان قطعا هيچ جايگاهي در فوتبال آسيا ندارد اما چون يک رأي دارد و چون کشورهاي ديگر آن را عضو هيات‌رئيسه مي‌کنند حضور دارد. در کميته‌هاي AFC هم همين شرايط وجود دارد و اين نشان مي‌دهد که کشورهاي عربي وقتي که فصل انتخابات از راه مي‌رسد به‌خوبي يارگيري مي‌کنند. يک عده را به‌خوبي تطميع مي‌کنند و اين قبيل کارهاي اقتصادي را به‌خوبي بلد هستند. لذا کنفدراسيون به‌خوبي در دستان خودشان است» وي درباره اظهارات علي کفاشيان رئيس اسبق فدراسيون فوتبال که گفته «تصميمات در کميته تخصصي AFC گرفته مي‌شود و فدراسيون‌هاي عضو قطعا در جريان هستند و سپس برنامه‌ها به فدراسيون‌ها ابلاغ مي‌شود» ادامه داد: «اين حرف آقاي کفاشيان کاملا حساب شده و درست است اما بايد ديد اين اعضا چه کشورهايي هستند. کشورهايي هستند که در مهره چيني سرجايشان نشسته‌اند. من زماني مي‌گفتم که بودن آقايان کفاشيان و تاج در هيات‌رئيسه هيچ تاثيري ندارد. چون کاري از آنها بر نمي‌آمد. نه بلد بودند از جايگاه شخصي خودشان دفاع کنند و نه از فضايي که بر آنجا حاکم مي‌شود دفاع کنند.»

قهرماني استقلال

واعظي‌آشتياني درباره وضعيــــت پيش‎روي استقلال اظهارداشــــت: «استقلال از شرايط خوبي برخــوردار است و اگر احيانا نتيجه نگيرد به‌خودش باخته است. اينجا نقش مديرعامــل و هيات‌مديره باشگاه بسيار پررنگ و مهم است. مسئولان استقلال فکر نکنند چون تيم قهرمان نشده همه تقصيرات گردن کادرفني مي‌افتد.»

بازگشت به فوتبال؟

وي در ارتباط با برگزاري مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون فوتبال و اينکه آيا قصد دارد در اين انتخابات براي رياست فدراسيون فوتبال کانديدا شود، توضيح داد: «هنوز به اين موضوع فکر نکرده‌ام که بيايم يا نيايم. اين بستگي به شرايط دارد. بايد فضا را ديد. بايد ديد آيا اين هيات‌رئيسه و مجمع، مجمعي است که به‌سمت انتخاب اصلح برود يا خير! و اين خيلي مهم است. اگر بازهم رويه گذشته ادامه پيدا کند ما شرايط خوبي را نخواهيم داشت. ولي اميدوارم که اتفاقات خوبي بيفتد» واعظي‌آشتياني در پاسخ به اين پرسش که آيا قصد شرکت‌کردن و بازگشت به فضاي فوتبال را داريد يا نه؟، گفت: «بايد شرايط را ببينم. مهم اين است، فردي بيايد که مدير باشد. اين را فارغ از خودم مي‌گويم. چون که عده‌اي دائم دم از مديريت مي‌زنند ولي در عمل نمي‌توانند به آن موضوعاتي که يک مدير بايد داشته باشد، عمل کنند و اين بي‌فايده است. باز هم مي‌گويم بايد شرايط را ببينم.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار