| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

در رسانه آمریکایی مطرح شد:

بازتاب عملکرد ضعیف فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم‌ملی!

آرمان‌ملي: فدراسيون فوتبال پس از شعار ديدار با برزيل و آرژانتين که بعدا تکذيب شد، برنامه‌اي براي آماده‌سازي تيم‌ملي جهت حضور در جام‌جهاني اعلام نکرده است. اين آماده‌سازي ضعيف حالا سوژه رسانه‌ها شده است.

عملکرد ضعيف

يک رسانه آمريکايي به بازتاب عملکرد ضعيف تيم‌ملي ايران به منظور آمادگي در جام‌جهاني قطر پرداخته است. به گزارش سايت sport illustrated، در حالي‌که ژاپن و کره‌جنوبي آماده‌سازي دقيقي براي حضور در جام‌جهاني را شروع کرده‌اند، در ايران اين نگراني وجود دارد که تيم اول آسيا با شرايط ضعيفي به جام‌جهاني برود. ايران در جام‌جهاني با تيم‌هاي فوتبال انگليس و آمريکا همگروه شده است. اخيرا گزارش‌هايي مبني بر برگزاري بازي دوستانه تيم‌ملي ايران با نيوزيلند و کانادا مطرح شده اما هيچيک از آنها تاييد نشده است تا ايران شرايط خوبي در آستانه اين رقابت‌ها نداشته باشد. افشين قطبي، سرمربي سابق تيم‌ملي ايران در اين باره به «آسوشيتدپرس» گفت: به‌نظر مي‌رسد برنامه مشخصي وجود ندارد. زمان بسيار مهم است ولي اين زمان براي ايران بدون اتفاق خوبي در حال سپري‌شدن است. بيشتر تيم‌ها بازي‌هاي دوستانه خود را ترتيب داده‌اند، ايران بايد بازي‌هاي مناسبي را براي آماده‌سازي جام‌جهاني ترتيب دهد. انتقادهايي در داخل ايران در مورد عدم اقدام مناسب فدراسيون تاکنون وجود داشته است. ميرشاد ماجدي سرپرست موقت فدراسيون فوتبال گفته، تا زماني‌که جزئيات نهايي نشود هيچ بازي اعلام نخواهد شد. از آنجا که اين کشور تحت تحريم‌هاي بين‌المللي قرار دارد، جذب تيم‌ها به تهران يا سفر به خارج از کشور مي‌تواند براي ايران پيچيده‌تر از رقباي آسيايي‌اش باشد. قطبي در ادامه صحبت‌هاي خود افزود: من در دوران حضورم در تيم‌ملي ايران، مانند کساني‌که قبل و بعد از من آمدند، با بسياري از اين چالش‌ها مواجه شدم. مايوس‌کننده است، زيرا ايران داراي نسل طلايي از بازيکنان است و اگر آنها بهترين حمايت و آمادگي را داشته باشند، مي‌توانند عملکرد خوبي در جام‌جهاني داشته باشند. اين بار کره‌جنوبي در 2 ژوئن در سئول به مصاف برزيل مي‌رود و چهار روز بعد با شيلي و در 10 ژوئن با پاراگوئه ديدار خواهد کرد. ژاپن نيز با برزيل و پاراگوئه در هفته اول ژوئن ديدار خواهد کرد.

رتبه 26

ساکرنت به مناسبت 200 روز تا جام‌جهاني فوتبال در قطر اقدام به رتبه‌بندي تيم‌هاي حاضر در جام‌جهاني براساس کيفيت فني کرده است. بر اين اساس فاکتورهايي براي رتبه‌بندي تيم‌هاي صعود کرده به جام‌جهاني در نظر گرفته شده که هر کدام از اين فاکتورها 10 امتياز دارد و در نهايت تيم‌ها با امتياز نهايي کسب شده رتبه‌بندي شده‌اند. بر اين اساس تيم‌ملي فوتبال ايران با 38 امتياز در بين 29 تيم راه‌يافته به جام‌جهاني قطر در رده 26 قرار گرفته است. ايران تنها بالاتر از تونس، قطر و عربستان است. بررسي و امتيازات تيم‌ملي ايران را در زير مي‌خوانيد.

1- ترکيب 11 نفره (5 امتياز): براي قاره آسيا ايران تيمي در سطح بالاست اما در جام‌جهاني همه‌چيز پيچيده‌تر است. در هر صورت ايران نظم و کارکرد جمعي خوبي دارد.

2- نيمکت ذخيره‌ها (4 امتياز): اين تيم يکنواخت است اما بازيکنان نيمکت‌نشين خوبي در همه پست‌ها ندارد.

3- مربي (5 امتياز): دراگان اسکوچيچ در ابتداي سال 2020 پس از حضور در ليگ‌برتر ايران به تيم‌ملي پيوست. او تجربه زيادي در فوتبال حرفه‌اي ندارد اما پس از خداحافظي سريع «مارک ويلموتس» توانست ايران را به مسير خود بازگرداند.

4- بهترين بازيکن (6 امتياز): مهدي طارمي مرد اول ايران در جام‌جهاني قطر است. البته مهاجم هم برجسته ديگري هم هست و آن سردار آزمون است.

5- تاريخچه (4 امتياز): به لطف کار جدي و يک پروژه طولاني‌مدت، ايران در آسيا به يک تيم بزرگ تبديل شده است. آنها به پنج دوره از هفت جام‌جهاني اخير راه يافته‌اند و هدف بزرگ آنها اين است که براي اولين‌بار از مرحله اول عبور کنند.

6- شرايط فعلي (6 امتياز): ايران از نظم بالايي برخوردار است ولي براي حضور در جام‌جهاني بايد سطح خود را بهتر از اين کند.

7- ارزش بازار (3 امتياز): اين تيم پنجاه‌ويکمين تيم باارزش جهان براساس پورتال ترنسفرمارکت است (78 ميليون يورو ارزش کل اين تيم است). آزمون با ارزش‌ترين بازيکن ايران است که 25 ميليون يورو قيمت دارد.

8- قرعه در جام‌جهاني (5 امتياز): قرعه براي ايران مي‌توانست خيلي بدتر باشد. انگليس قدرتمندترين رقيب ايران است، اما آمريکا و برنده پلي‌آف اروپا حريفاني نزديک به ايران هستند. در اين رده‌بندي برزيل، فرانسه، آرژانتين، انگليس و آلمان 5 تيم برتر جام‌جهاني 2022 قطر معرفي شده‌اند. انگليس با 68 امتياز در رده چهارم است و آمريکا نيز با 49 امتيز در رده چهاردهم قرار گرفته است. در بين تيم‌هاي آسيايي نيز ژاپن با 38 امتياز (هم امتياز ايران اما در جدول يک رده بالاتر از ايران است). کره‌جنوبي 46 امتياز و در رده 20 قرار دارد. عربستان نيز با 28 امتياز در رده 29 و قطر با 31 امتياز در جايگاه 28 جدول است.

کميته فني

صرف‌نظر از اينکه انجام بازي دوستانه با هر تيمي مي‌تواند به آماده‌سازي تيم‌ملي کمک کند اما سوال اينجاست فدراسيون فوتبال چه معيارهايي براي انتخاب حريف تدارکاتي دارد؟ «خبرآنلاين» در ادامه نوشت: در اين بين خيلي‌ها نگران اين هستند که اسکوچيچ ممکن است از شکست در بازي‌هاي دوستانه بترسد و ريسک بازي مقابل تيم‌هاي قدرتمند را نپذيرد. شايد او تصور کند در شرايط فعلي از حمايت کافي برخوردار نيست و ممکن است با شکست در بازي‌هاي تدارکاتي جايگاهش متزلزل شود که مديريت اين قضيه هم بر عهده فدراسيون فوتبال خواهد بود. فدراسيوني که البته در شرايط فعلي درگيري‌هاي ديگري مانند برگزاري مجمع هم دارد و انگار بحث آماده‌سازي تيم‌ملي خيلي هم براي آنها خيلي هم موضوعي جدي به‌حساب نمي‌آيد! از طرفي کميته فني فدراسيون فوتبال هم اخيرا تشکيل شده اما مشخص نيست اين کميته قرار است چه نقشي ايفا کند و هدف از تشکيل آن چيست. آيا افرادي چون پرويز مظلومي و حميد استيلي و اصغر مديرروستا قرار است به اسکوچيچ بگويند در جام‌جهاني با چه استراتژي کار کند و در آناليز رقبا به او کمک کنند يا قرار است در خصوص انتخاب حريفان تدارکاتي به فدراسيون مشاوره بدهند؟

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار