| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

تقدير از منتقدين برتر

آرمان ملي: براي نخستين بار و در راستاي تحقق سند تحول قضائي، جشنواره «نقد برتر» با هدف احياي حقوق عامه، گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع و شناسايي نقدهاي برتر و کاربردي در مورد دستگاه قضائي و نيز حمايت از منتقدان قوه قضائيه توسط عدليه و با مشـــارکت نهادهاي مردمي و تخصصي برگــزار و به منتقدينِ صاحب اثر برگزيده، جوايز نفيسي اهدا خواهد شد. «احياي حقوق عامه، گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع» که در اصل يکصــد و پنجاه و ششم قانون اساسي پيش بيني شده و نيز راهکارهاي مندرج در سند تحول قضائي با عنوان «تقدير از نقدهاي برتر درباره قوه قضائيه مبتني بر نظر سنجي مستقيم از صاحب نظران، فعالان اجتماعي و رسانه‌اي، مراکز علمي و نهادهاي مردمي»، اين جشنواره در هفته قوه قضائيه سالجاري برگزار خواهد شد.

مردم سراوان
آب، خاک و هواي سالم ندارند

آرمان ملي: نماينده رشت در مجلس، با بيان اينکه هجوم حشرات و بوي تعفن هواي سالم را از مردم سراوان گرفته است، گفت: مردم سراوان به واسطه پسماندها نه آب سالم دارند و نه خاک سالم، زيرا شيرابه پسماندها آب‌هاي زيرزميني را آلوده کرده و بستر خاک نيز آلوده شده است. محمدرضا احمدي سنگري اظهار کرد: از استاندار گيلان جهت پيگيري جدي موضوع پسماند سراوان قدرداني مي‌کنيم. وي با بيان اينکه مردم سراوان از پسماند و زباله آسيب مي‌بينند، افزود: اگر نگاه ملي به مساله سراوان داشته باشيم، مي‌توانيم از کمک‌هاي ملي نيز بهره ببريم. متاسفانه سراوان به دفنگاهي غير اصولي و غير بهداشتي تبديل شده و هيچگونه حصاري ندارد و حيواناتي که از گوشت و شير آنان مصرف مي‌کنيم، به راحتي وارد اين منطقه آلوده مي‌شوند.

شناسايي 375 بيمار جديد

آرمان ملي: از پنجشنبه تا جمعــه (16 ارديبهشت) 375 بيمار کوويد 19 در کشور شناسايي شدند و 12 بيمار نيز جان خود را از دست دادند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 224 هزار و 431 نفر رسيد و تا کنون 141 هزار و 157 نفر بيمار مبتلا به کوويد19 جانشان را از دست داده‌اند.خوشبختانه تا کنون 6 ميليون و 999 هزار و 709 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند.

تغيير ساعت کاري صنوف

خبرآنلاين: فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره ساعت کاري صنوف در تهران با پايان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ساعت کاري صنوف مانند وضعيت گذشته شده و ديگر واحدهاي صنفي که در ايام ماه مبارک رمضان امکان فعاليت تا اذان صبح را داشتند، اجازه فعاليت تا اين ساعت را نداشته و بايد تا ساعت 12 شب به فعاليت خود پايان دهند. سردار حسين رحيمي افزود: طبيعي است که ديگر محدوديت طول روز و تا قبل از اذان مغرب براي صنوف فروشنده موادغذايي و خوراکي وجود ندارد، ساعت فعاليت صنوف پس از ماه مبارک رمضان به واحدهاي صنفي و صنف‌هاي مربوطه آنان ابلاغ شده و همه بايد آن را اجرا کنند.

سيل و آبگرفتگي
در 73 شهرستان

آرمان ملي: رئيس سازمان امدادونجات هلال احمر از امدادرساني به حادثه ديدگان سيل و آبگرفتگي در 10 روز گذشته خبر داد و گفت: از روز ششم تا 16 ارديبهشت ماه 17 استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، اصفهان، ايلام، چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي، جنوبي و رضوي، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد، لرستان، يزد و تهران دچار سيل و آبگرفتگي شده که تاکنون 73 شهرستان از خدمات امدادي جمعيت هلال احمر بهره‌مند شدند. مهدي ولي پور با اعلام اينکه 2 هزار و 645 نفر تاکنون امدادرساني شده‌اند بيان کرد: 221 تيم امدادي شامل 724 نجاتگر جمعيت هلال احمر در اين مدت در 15 شهر، 76 روستا، 28 منطقه عشايرنشين و 14 محور خدمات امدادي ارائه کرده و 316 نفر را اسکان اضطراري داده‌اند.

آب در زاينده‌رود جاري شد

آرمان ملي: معاون حفاظت و بهره‌برداري شرکت آب منطقه‌اي اصفهان گفت: خروجي سد زاينده‌رود با هدف تخصيص آب براي آبياري نوبت چهارم کشت غلات کشاورزان شرق افزايش يافت. محمود چيتيان اظهار کرد: مدت افزايش خروجي از سد زاينده‌رود با هدف مورد اشاره 10 روزه است و در اين مدت آب در کلانشهر و شرق اصفهان جريان خواهد داشت. ميزان ذخيره کنوني سد زاينده رود 395 ميليون متر مکعب است و رهاسازي به مدت 10 روز از سد زاينده رود خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار