| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

دُز سوم واکسن را بزنید

وزير بهداشت تاکيد کرد: پيشنهاد ما اين است که امسال همه مردم حداقل يک دُز ديگر واکسن کرونا را تزريق کنند. اين واکسن مي‌تواند ايمني‌بخش و اطمينان‌بخش باشد. بهرام عين‌اللهي ادامه داد: امروزه بيش از 90 درصد گرچه يک دز و حدود 85 درصد دو دز واکسن تزريق کردند و تقريبا ميزان واکسيناسيون ما از متوسط جهاني بالاتر است. از اين رو شنبه گذشته در ستاد ملي مقابله با کرونا تصويب شده که همه افراد بالاي 70 سال يک دز ديگر را تزريق کنند و کساني که بيماري زمينه‌اي و نقص ايمني دارند نيز حتما اين تزريق واکسن کرونا را انجام دهند. وزير بهداشت که در يک برنامه تلويزيوني صحبت مي‌کرد، گفت: پيشنهاد ما اين است که امسال همه مردم حداقل يک دوز ديگر واکسن کرونا را تزريق کنند چون اين واکسن مي‌تواند بسيار ايمني‌بخش و اطمينان‌بخش باشد. نمي‌توان اينطور قضاوت کرد که ويروس در جهان غيرفعال شده، چون ويروس در دنيا فعال است و همچنان در جاهاي مختلف مرگ و مير دارد.

وزير آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: به گفته امام راحل، معلمي شغل انبياست و برجسته‌ترين انسان‌هاي روي زمين معلمين هستند. يوسف نوري هرم نظام آموزش و پرورش را وارونه خواند و بيان کرد: بايد معلمان در راس امور قرار گيرند. وي خاطرنشان کرد: وقتي رهبر معظم انقلاب اسلامي معلمان را افسران سپاه خطاب مي‌کند به اين معني است که هر پيشرفتي نيازمند برنامه ريزي و نقش‌آفريني افسران است. وي اضافه کرد: مشکل 25 تا 30 هزار نيروهاي خدمت خريد که نصف حقوق و بيمه دريافت مي‌کردند، حل شده است. نوري بيان کرد: همچنين احکام 20 هزار نفر از معلمان حق‌التدريسي، خدماتي و نهضتي صادر و 12 هزار نفر آنان اجرا خواهد شد. وي تصريح کرد: 100 هزار نفر از فرهنگياني که هنوز تعيين وضعيت نشده‌اند با برگزاري آزموني مشخص خواهد شد.

رئــــيس کميسيون آمــــوزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي از واريز 50 هزار ميليارد تومان به حساب يک ميليون نفر معلم در کشور با اجراي قانون رتبه‌بندي معلمان خبر داد. عليرضا منادي افزود: اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان موجب تلاش معلمان براي ارتقاي رتبه خود و به تبع آن افزايش کيفيت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلماني که ايستايي و رکود علمي داشته باشند، تنزل رتبه يافته و ديگر امکان حضور در چرخه آموزشي را نخواهند داشت. همچنين درصدهاي گنجانده شده در لايحه نيز تغيير کرده و اين قانون از 31 شهريورماه 1400 لازم الاجرا شده و بر اين اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختي‌هاي معلمان پس از اجراي طرح، از اين تاريخ محاسبه و واريز خواهد شد. وي همچنين گفت: سختي‌هاي بسياري را در يک سال اخير در خصوص اين طرح متحمل شديم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار