| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

بهترين ويتامين‌ها براي پيشگيري از ريزش مو

اگر ويتامين‌ها و مواد معدني کليدي خاصي دريافت نمي‌کنيد، ممکن است در خطر ريزش مو باشيد. بايد بدانيد که از کدام غذاها مي‌توانيد اين موا مغذي مهم را دريافت کنيد و قبل از مصرف مکمل حتما با پزشک متخصص صحبت کنيد. بايد آگاه باشيد که وقتي نوبت به ويتامين‌ها مي‌رسد، بيشتر مصرف‌کردن بهتر نيست و گاهي اوقات زياده‌روي مي‌تواند واقعا مضر باشد.

بيوتين

بيوتين (ويتامين B7) براي سلول‌هاي داخل بدن شما مهم است. سطوح پايين آن مي‌تواند باعث ريزش مو، بثورات پوستي و شکنندگي ناخن‌ها شود. سطح بيوتين در بدن شما ممکن است پايين باشد اگر باردار هستيد يا شيرده مي‌دهيد. برخي از آنتي‌بيوتيک‌ها را مصرف مي‌کنيد. مصرف داروهاي صرع مي‌تواند منجر به کمبود بيوتين شود اکثر مردم بيوتين کافي از رژيم غذايي خود دريافت مي‌کنند که جالب است بدانيد در غذاهايي که در ليست زير مي‌آيد بيوتين وجود دارد: زرده تخم‌مرغ، غلات کامل و گوشت.

آهن

گلبول‌هاي قرمز براي حمل اکسيژن به آهن نياز دارند. سطوح پايين مي‌تواند باعث کم‌خوني فقر آهن شود. علائم آن شامل: خستگي، رنگ پريدگي پوست و ريزش مو است. شما در معرض خطر کمبود آهن هستيد اگر شما فردي هستيد که يک بيماري مزمن داريد يا يک گياهخوار هستيد، برخي از غذاهايي که به‌طور طبيعي غني از آهن هستند را مصرف کنيد. اين غذاها عبارتنداز: گوشت‌قرمز، سبزيجات و حبوبات.

ويتامين C

ويتامين C براي جذب آهن توسط روده ضروري است. برخي از منابع خوب آن عبارتنداز: ميوه‌هاي خانواده مرکبات، سبزيجات و فلفل دلمه‌اي. همان‌طور که مي‌دانيد خوردن غذاهاي حاوي آهن همزمان با مواد غذايي حاوي ويتامين C به جذب بهتر آهن موجود در آن غذا کمک مي‌کند.

ويتامين D

شايد مي‌دانستيد که ويتامين D براي استخوان‌ها مهم است. اما آيا مي‌دانستيد که سطوح پايين آن با ريزش مو مرتبط است؟ پوست شما با دريافت نورخورشيد ويتامين D توليد مي‌کند، اما بسياري از مردم نمي‌توانند به اندازه کافي از خورشيد دريافت کنند. مي‌توانيد سطح ويتامين D بدن خود را با خوردن ماهي چرب يا نوشيدن شير غني شده افزايش دهيد.

روي

«روي» مي‌تواند نقش کليدي در ساخت پروتئين در مو و ساير سلول‌ها داشته باشد. بدن شما نمي‌تواند آن را بسازد، بنابراين بايد آن را از غذا يا مکمل‌ها دريافت کنيد. علائم سطح پايين روي شامل ريزش مو، بهبود ضعيف زخم و حس چشايي يا بويايي ضعيف است. اگر باردار يا شيرده هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار