| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تسليت رهبر معظم انقلاببه دکتر ايرواني

رهبر معظم انقـــلاب با صدور پيامي درگذشت همسر مکرّمه دکتر ايرواني را تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است: «بسم ا... الرحمن الرحيم جناب آقاي دکتر ايرواني حفظه‌ا... درگذشت همسر مکرّمه را تسليت عرض مي‌کنم و رحمت و مغفرت الهي را براي ايشان مسألت مي‌نمايم. سيّد علي خامنه‌اي14 ارديبهشت 1401»

سفر گزارشگر ويژه سازمان ملل به ايران

معاون امور بين‌الملل قوه قضائيه و دبير ستاد حقوق بشر، درخصوص سفر «آلنا دوهان»، گزارشگر ويژه سازمان ملل در امر بررسي آثار منفي اقدامات قهري يک‌جانبه، به جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: «پيرو درخواست گزارشگر ويژه براي سفر به ايران و پذيرش اين درخواست از سوي ما، خانم دوهان از تاريخ 18 ارديبهشت، سفري 11 روزه به جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت.» کاظم غريب‌آبادي گفت: ماموريت اصلي خانم دوهان، بررســــي آثار منفي اقدامات قهري يک‌جانبه بر بهره‌مندي مردم از حقوق بشر است و در اين راستا، ديدارهاي مختلفي را با نمايندگاه دستگاه‌هاي دولتي، بخش خصــوصي و سازمان‌هاي غيردولتي انجام خواهد داد. گزارشگر ويژه همچنين از برخي مراکز نيز بازديد به عمل خواهد آورد.

توصيه‌هاي آيت ا...مکارم شيرازي به حجاج

يک مرجع تقليد در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رئيس سازمان حج، علت وضعيت کنوني مناسبات ايران با عربستان را اشتباهاتي دانست که صورت گرفته و افزود: بايد به وسيله حج کاري کرد که بدبيني‌ها تبديل به خوش‌بيني شود. اين مناسک، به صورت مستقيم حج است ولي به صورت غيرمستقيم يک مسأله سياسي است هرچند اسم امور سياسي برده نشود. آيت‌ا... مکارم شيرازي علت وضعيت کنوني مناسبات ايران با عربستان را اشتباهاتي دانست که صورت گرفته و افزود: بايد به وسيله حج کاري کرد که بدبيني‌ها تبديل به خوش‌بيني شود. اين مناسک، به صورت مستقيم حج است ولي به صورت غيرمستقيم يک مسأله سياسي است هرچند اسم امور سياسي برده نشود. وي بر دوري از مسائلي که باعث برانگيختن حساسيت طرف مقابل مي‌شود، اشاره کرده و گفت: بايد برنامه‌هاي عبادي سياسي به گونه‌اي برگزار گردد که ضمن رضايت حجاج ايراني، باعث تحريک و برانگيختن حساسيت‌هاي آنان نگردد.

انتقاد هادي خامنه‌اي از طرح صيانت

يک فعال سياسي گفت که افرادي به جاي تلاش براي خدمت به مردم، در زندگي آن‌ها محدوديت ايجاد مي‌کنند. حجت‌الاسلام والمسلمين سيد هـــادي خامنـــــه‌اي افزود: درک زندگي آحاد مردم خصوصا مستضعفين و کمک به معيشت و رفاه مردم مظلوم بايد مهم‌ترين و ضروري‌ترين اقدام مسئولين اجرايي باشد و نبايد با سياست‌ها و اقدامات اشتباه سفره‌هاي کوچک مردم را کوچک‌تر کنند. سيد هادي خامنه‌اي در پايان گفت: اميدواريم خداوند همه کساني که منشأ خرابي‌ها در دنيا هستند، هدايت کند و البته در ايران بيشتر نيازمند اين هدايت‌ها هستيم.

نتوانستم رئيس‌جمهور را ببينم

محمد مهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد دولت سيزدهم نوشت: خيلي تلاش کردم از فرصت تعطيلات و حضور آقاي رئيس‌جمهور در تهران براي گفت‌وگو در مورد مسائل وزارتخانه استفاده نمايم. به‌رغم لطف هميشگي حضور ايشان در جلسات پي در پي اقتصادي از ابتداي صبح تا پاسي از شب، مانع از اين امر شد.

واکنش ميرسليم به گراني‌ها

نماينده مجلس شوراي اسلامي در توئيتي به گراني کالاهاي اساسي واکنش نشان داد و از دولت انتقاد کرد. مصطفي ميرسليم در توئيتي نوشت: «گراني کمر مردم را شکسته است. دولت قول داده بود با اتکا به سامانه رفاه ايرانيان و در اختيار قرار دادن کارت کالابرگ به ويژه به دهک‌هاي آسيب پذير براي تامين مهم‌ترين کالاهاي ضروري به نرخ شهريور 1400 و استفاده از يارانه متناسب با نيازمندي هر دهک اقدام کند. اين اقدام به تاخير افتاده و باعث تشديد نارضايتي مردم و سوءاستفاده محتکران شده است؛ مبادا اين تاخيرها مردم را عاصي کند.»

افزايش قيمت اينترنت قابل قبول نيست

يک عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه ضعف مديريت در حوزه ارتباطات بسيار آشکار است، گفت: در شرايطي که سرعت اينترنت کاهش يافته است، افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنت قابل قبول نيست و در اين راستا هم نمايندگان تذکراتي داده‌اند. محمدحسين فرهنگي در واکنش به افزايش قيمت بسته‌هاي اينترنت گفت: ضعف مديريت در حوزه ارتباطات بسيار آشکار است و نمايندگان هم به اين موضوع واقف‌اند. در همين راستا هم تذکرات متعددي به مسئولان ذيربط داده شده است. وي افزايش قيمت اينترنت را نادرست خواند و گفت: در کشورهاي مشابه قيمت اينترنت پايين‌تر از کشور ما است. حال آنکه کيفيت و سرعت اينترنت بسيار بهتر است. پس قابل قبول نيست که سرعت اينترنت را کم کرده و بعد تعرفه بسته‌هاي اينترنت را زياد کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار