| کد مطلب: ۱۰۳۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد

دستاوردهای جدید هسته‌ای

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: کيت‌هاي غربالگري نوزادان با کمک دانشمندان صنعــــت هستـــه‌اي از فرآوري آب سنگين توليد شده است و قابليت تشخيص زودهنگام بيش از 50 نوع بيماري را در نوزادان دارد. به گزارش تسنيم؛ کيت‌هاي غربالگري نوزادان در آستانه توليد انبوه قرار گرفته است. محمد اسلامي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در آستانه فرا رسيدن هفته سلامت با حضور در استوديو شبکه تلويزيوني سلامت، به تشريح فعاليت‌ها و دستاوردهاي علمي اين سازمان در حوزه‌هاي سلامت، پزشکي، کشاورزي و راديوداروها پرداخت. رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در بخشي از سخنان خود با اشاره به بومي‌سازي کيت‌هاي غربالگري نوزادان گفت: اين کيت‌ها يکي از محصولات تحريمي محسوب مي‌شود

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور با بيان اينکه نمي‌توان براي ريشه کن کردن فقر زمان تعيين کرد، گفت: مصوبات هيات وزيران و مواردي که در بودجه مي‌آيد همه دست‌به‌دست هم داده تا ما الان شاهد اين اوضاع نابسامان اقتصادي در کشور باشيم و وقتي مي‌خواهيم مشکلات اقتصادي کشور را از جيب مردم حل کنيم، نه تنها فقر را نمي‌توانيم ريشه‌کن کنيم بلکه فقر روز به روز شديد‌تر هم مي‌شود؛ بنابراين لازم است برنامه‌ريزي درستي در اين خصوص صورت بگيرد. در حال حاضر 9ميليون خانوار ما زير خط فقر هستند و با اين درآمدها چطور قرار است مشکل فقر را ريشه کن کرد همچنين بسياري از خانواده‌ها در نوبت هستند تا تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي قرار بگيرند. محمد حسن آصفري گفت: دولت بايد هماهنگي‌هاي لازم را در تيم اقتصادي ايجاد مي‌کرد اما اين تيم تا الان موفقيتي نداشته و مصوباتي هم که داشتند نتوانسته بازار کالاهاي اساسي را ساماندهي کند.

امام جمعه قـــم گفت: بايد سران قوا دست چپاولگران، مفسدان اقتصادي و قاچاقچيان را از مايحتاج مردم کوتاه کنند و اين اخلالگران اقتصادي را با اشد مجازات، به جاي خودشان بنشانند. آيت‌ا... سيد محمـــد سعيدي اظهار داشت: امروز توطئه اصلي دشمن، فشار اقتصادي به توده‌هاي مردم براي خسته و نااميد کردن آنهاست، بنابراين بايد همه دستگاه‌هاي حاکميتي و مسئولان براي خنثي کردن اين توطئه دشمن تلاش بي‌وقفه کنند. وي افزود: بايد سران قوا و فعالان اصلي قوا براي رسيدگي به اين ناهنجاري‌هاي اقتصادي و رفع موانع و آسيب‌ها قيام و مسائل اقتصادي کشور را قدم‌به‌قدم دنبال کنند؛ تصميمات قاطع بگيرند؛ اين تصميمات را اجرايي و دست چپاولگران، مفسدان اقتصادي و قاچاقچيان را از رزق، روزي و مايحتاج مردم کوتاه کنند. وي همچنين با بيان اينکه راهپيمايي روز قدس امسال پس از 2 سال بسيار مهم و تاثيرگذار بود، تصريح کرد: راهپيمايي روز جهاني قدس حقيقتا يک پديده منحصربه‌فرد است که مردم روزه‌دار با آن شور و نشاط به خيابان‌ها آمدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار