| کد مطلب: ۱۰۳۰۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به ما اتهام جادوگری زدند؛ اما جادوگری شرک است

رئیس فدراسیون فوتبال پس از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی در مورد آخرین وضعیت فوتبال ملی و مسائل مختلف فدراسیون صحبت کرد.
صعود
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با حضور در برنامه تلویزیونی «ورزش‌ومردم» با اشاره به صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی اظهارداشت: صعود تیم‌ملی را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و البته تبریک ویژه به خانواده معزز شهدا که اسوره‌های واقعی این سرزمین هستند. همه به تیم‌ملی ایران افتخار می‌کنیم، ما خوشحالی مردم ایران خوشحال هستیم. وی ادامه داد: رساندن تیم‌ملی به جام‌جهانی کار بسیار سختی بود و شکرگزار پروردگار عالم هستیم که انجام شد. در بحرین که هیچ امیدی نبود و خوش‌بین‌ترین افراد هم زیر 5 درصد امید داشتند. ما باید چهار بازی را می‌بردیم و اعتبار فوتبال کمرنگ شده بود. کار خیلی‌خیلی سخت بود اما خداوند عالم کمک کرد تا تیم‌ملی نتیجه گرفت. کادرفنی و بازیکنان هم زحمت کشیدند. همه باهم از آن مرحله سر بلند بیرون آمدیم. رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنیم کشورهایی که در قیاس با ما جایگاهی نداشتند، با یک برد به مرحله بعد می‌رسیدند اما ما باید چهار بازی را پیروز می‌شدیم. الان شاهد یک برگ جدید در فوتبال هستید و کارنامه تیم‌ملی کاملا نمایان است. جا دارد از همه تشکر کنم. یک گله‌ای هم دارم. در این مدت که بر ما گذشت، فضا وحدت‌زا بود اما کسانی دنبال چاه‌کندن بودند تا رضایت‌مندی را از مردم بگیرند. ما اینها را به‌خاطر آرامش مردم سکوت کردیم اما از این وضع رضایت نداشتیم.
اتهام به فدراسیون
عزیزی‌خادم گفت: فدراسیون یک فدراسیون علمی است و توکل در این فدراسیون وجود دارد اما فدراسیون را به جادوگری متهم کردند. جادوگری شرک است. اگر کسی با کسی ارتباط دارد، مگر کسی به آن ورود می‌کند؟ ما مسلمان و شیعه هستیم، توکل و دعای خیر مردم و آبرومندان مگر با این موضوع منافات دارد؟ برخی رسانه‌ها فوتبال را به مبحث جادوگری متهم کردند اما ما سکوت کردیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا این اتهام به فدراسیون زده شده است؟ افزود: به‌دلیل اینکه خیلی‌ها دنبال پست‌ها در فدراسیون فوتبال هستند. فدراسیون راهش را می‌رود و متعلق به مردم است. فوتبال یک صحنه اجتماعی عظیم است. بعضی‌ها علیه فدراسیون مطالبی را مطرح می‌کردند و حتی اجازه پاسخگویی را به همکاران ما نمی‌دادند. برخی‌ آگاهانه دنبال این بودند که جلوی آرزوی خوب مردم را بگیرند. «شاید استفاده از لفظ خوبان عالم باعث به‌وجودآمدن این شائبه شده است.» رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: خوبان عالم، ائمه‌اطهار و امامان، معصومان و مومنان عالم هستند. ما که داعیه اسلام داریم، ما امروز افتخار می‌کنیم به شهدا و این پیروزی را به آنها تقدیم می‌کنیم که به برکت قطره‌قطره خون آنها نفس می‌کشیم. امروز افتخار می‌کنیم در وضعیت سخت معیشتی با تحریم‌های ظالمانه این پیروزی را به مردم تقدیم می‌کنیم. من به این دلیل تا امروز جواب ندادم که ما کار و دغدغه داریم و فدراسیون دانش‌بنیان با برنامه آمده است. هیچ جای دنیا اینطور برخورد نمی‌کنند. امروز تیم ایران در رنکینگ یک آسیاست. فدراسیون فوتبال یک گفتمان جدید و با شعار توسعه آمده است. جا دارد از رئیس‌جمهور محترم و معاون اول او تشکر کنم که خالصانه در کنار تیم قرار گرفتند.
الزامات فیفا
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص الزامات فیفا برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بیان داشت: حضور تماشاگران در بازی با عراق؛ اکسیژن واقعی و مهمی بود. واقعا دولت خیلی با صلابت رفتار کرد و به حضور تماشاگران در ورزشگاه کمک کردند. مسئول تماشاگران ما نیستیم و سخت‌افزار آن مرتبط با وزارت ورزش است. باید بپذیریم پروتکل‌های بهداشتی خط‌قرمز است و هیچ‌کسی نمی‌تواند عدول کند. عزیزی‌خادم در خصوص اینکه گفته می‌شود فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ضرب‌الاجل تعریف کرده است، ادامه داد: تعهدی در سال 2017 داده شده و در بازی تیم‌ملی با کامبوج هم بانوان به ورزشگاه آمدند. بعد در سال 2020 تعهدی برای حضور بانوان در بازی‌های باشگاهی داده شده است اما در دو سال گذشته به‌خاطر کرونا همه‌چیز راکد بوده اما ما با یک کار سنگین میزبانی را برگرداندیم. فراموش نکنیم میزبانی را از ما گرفته بودند و ما در قطر میزبانی را برگرداندیم. اولتیماتوم فیفا سرجای خودش است و باید تماشاگران و بانوان در ورزشگاه حضور داشته باشند. دو اتفاق در این دولت افتاد که یکی همین حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بود و دیگری بیانیه رئیس‌جمهور. سرکار خانم خزعلی، معاون امور بانوان رئیس‌جمهور نیز برای اولین‌بار سر تمرین بانوان قبل از اعزام به هند حاضر شد و همچنین بیانیه داد که کار خوبی است و امیدوارم فوتبال را برای همه ببینیم. اولتیماتوم فیفا برای بانوان واقعیت است و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار