| کد مطلب: ۱۰۳۰۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

یک كلمه: « نمونه‌ايد!»

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان روز پنجشنبه با برتری یک بر صفر مقابل تیم عراق موفق شد؛ سه هفته قبل از پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی صعود خود را قطعی کند. سریع‌ترین سود تیم‌ملی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشت.
گزارش بازی
تیم‌ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۷ بهمن‌ماه در تهران به مصاف هم رفتند که تیم‌ملی با تک گل مهدی طارمی موفق به پیروزی و قطعی‌کردن صعودش به جام‌جهانی شد. بازی با حمله‌ای از سوی عراقی‌ها آغاز شد با این حال با گذشت لحظاتی مسابقه به میانه‌های میدان آمد. دو تیم چند خطر جدی در همان دقایق نخست روی دروازه‌های هم ایجاد کردند اما درخشش دروازبان‌ها و بی‌دقتی مدافعان مانع از به‌ثمر نشیدن آنها شد. هرچه به اواسط نیمه‌نخست نزدیک‌تر می‌شد، این شاگردان اسکوچیچ بودند که توپ و میدان را مال خود کرده بودند و فشار حملات خود را زیادتر می‌کردند. درخشش جهانبخش در فاز هجومی کاملا محسوس بود اما آن سوی میدان نیز فهدطالب، گلر عراقی‌ها بارها با سیوهایش مهاجمان ایران را ناکام گذاشت تا نیمه اول بدون عبور توپی از خطوط هر دو دروازه به پایان برسد. نیمه دوم را بازهم شاگردان «اسکو» بهتر آغاز کردند و طارمی مزد بازی خوب ایران را با فرار و بغل پایش در دقیقه ۴۸ داد تا ایران پیش بیفتد. بعداز گل هم عطش ایران فروکش نکرد و جملات ایرانی‌ها ادامه یافت. با این وجود اتفاق خاصی نیفتاد تا بازی با همین نتیجه به پایان رسد. در اواخر دیدار مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، سجادی وزیر ورزش‌وجوانان، صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و عزیزی‌خادم در بین تماشاگران حضور پیدا کردند.
صحبت‌های «اسکو»
دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی یک بر صفر تیم ایران مقابل عراق و صعود به جام‌جهانی 2022 اظهارداشت: اول از همه به بازیکنان تیم‌ملی تبریک می‌گویم. بازی بسیار خوبی بود و بازیکنان تیم‌ملی خیلی خوب بازی کردند. این هم مختص به این بازی نبود و در تمام بازی‌های انتخابی تیم به‌لحاظ فنی و روانی عملکرد خوبی از خود نشان داد. اسکوچیچ در مورد اینکه در دو سال حضورش در تیم‌ملی روزهای سختی را تجربه کرده و شاید خیلی‌ها در روزهای اول او را باور نداشتند و به‌نظرش چه زمانی تجربه سخت‌تری را در تیم ایران سپری کرده است، گفت: باید کمی فکر کنم تا بگویم در کدام برهه روزهای سختی داشتم. شاید نتوانیم یک مقطع را بگویم. در دو سال قبل شرایط کرونا بوده است و شرایط سختی را سپری کردیم. شاید در زمانی‌که حقی برای ازدست‌دادن امتیاز نداشتیم (مسابقات مقدماتی بحرین) سخت‌ترین شرایط بوده است، ولی من از اول به‌کار خودم اعتقاد داشتم و می‌دانستم گروهی از بازیکنان فوق‌العاده را در اختیار دارم. افراد زیادی در دو سال من را دست‌کم گرفتند و شایستگی من را ارج ندادند، ولی من در نهایت خودم را ثابت کردم.
رویترز
خبرگزاری رویترز در خصوص پیروزی یک بر صفر ایران برابر عراق در ورزشگاه آزادی نوشت: «ایرانِ دراگان اسکوچیچ با گلی که مهدی طارمی زد، عراق را یک بر صفر شکست داد و اولین تیم آسیایی راه‌یافته به جام‌جهانی شد. طارمی، بازیکنی که بازی‌های ماه نوامبر سال گذشته تیم‌ملی را به‌خاطر اختلاف با اسکوچیچ از دست داده بود، سه دقیقه پس از آغاز نیمه‌دوم تنها گل بازی را زد تا ایران را به صدرجدول گروه A برگرداند و جواز حضور در جام‌جهانی را برای این تیم مسجل کند.»
یاهو
صعود زودهنگام تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی 2022 قطر با غلبه بر عراق مورد توجه سایت «یاهو» قرار گرفته است. این سایت آمریکایی در بخش ورزشی خود نوشته است: «ایران با گلزنی مهدی طارمی برای ششمین‌بار و سومین‌بار پیاپی به جام‌جهانی رفت. ایران که در سومین مرحله انتخابی جام‌جهانی بدون شکست است، 6 دیدار از 7 بازی‌اش در این مرحله را برده و دیگری را مقابل کره‌جنوبی مساوی کرده است».
ESPN
سایت جهانی ESPN در مورد این اتفاق نوشت: «در حالی‌که دورانتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا به مراحل پایانی خود می‌رسد، ایران اولین تیمی بود که صعود خود به جام‌جهانی را با صدرنشینی گروه A تضمین کرد و حالا می‌تواند چشم‌اندازی به سومین حضور متوالی در این رقابت‌ها داشته باشد.»
فرانس 24
سایت «فرانس24» با اشاره به آمار قابل توجه تیم‌ملی با دراگان اسکوچیچ نوشت: «ایران که هنوز شکستی در دور نهایی انتخابی جام‌جهانی متحمل نشده است و با کسب شش پیروزی از هفت مسابقه، صعود خود را به جام‌جهانی قطعی کرد. ایران همچنین شکست‌ناپذیری خود را با اسکوچیچ به 12 بازی رساند و برای دومین‌بار بر عراق غلبه کرد.»
دیلی‌میل
نشریه دیلی‌میل چاپ لندن در گزارشی به صعود تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی 2022 با غلبه بر عراق در ورزشگاه آزادی و حواشی آن اشاره داشته است: «ایران با برتری مقابل رقیب دیرینه‌اش اولین تیم از قاره آسیا شد که به جام‌جهانی 2022 صعود کرد. در حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی که زنان هم جزوشان بودند، ایران به لطف گل مهدی طارمی به صدرجدول گروه A برگشت. برای این بازی 10 هزار بلیت فروخته شده بود که دو هزار تای آن مخصوص بانوان بود.»
نویسنده گاردین
«استیو هان» که پیش‌تر مطالبی از او در سایت‌های معتبری چون BBC و گاردین منتشر شده، درباره صعود تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی قطر نوشت: «ایران در میان تیم‌های ملی فوتبال آسیا یک نمونه است. آنها مشکلات زیادی داخل و خارج از زمین دارند که این مشکلات می‌توانست پیشرفت آنها را برای حدود یک دهه مختل کند، اما ایرانی‌ها هر بار پاسخی برای این مشکلات پیدا می‌کنند و نشان داده‌اند که کره باید چه آرزویی داشته باشد.»
خبرنگار استرالیایی
پل ویلیامز خبرنگار استرالیایی در واکنش به رکوردی که تیم‌ملی ایران از خود به ثبت رساند، در حساب توئیتری‌اش نوشت: «آیا تیم‌ملی استرالیا زیرنظر پیم فربیک در فاصله 2 یا 3 هفته مانده به پایان مسابقات بود که موفق شد صعودش به جام‌جهانی 2010 را قطعی کند؟ در هر صورت، موفقیت خارق‌العاده‌ای از ایران باعث شد تا صعودش را خیلی زود قطعی کند. آنها پرچمدار فوتبال آسیا هستند.»
کنفدراسیون آسیا
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره صعود تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی 2022 نوشت: «ایران اولین تیم آسیایی بود که بلیت سفر به قطر را قطعی کرد و برای سومین دوره متوالی، راهی این دوره از مسابقات شد. تیم ایران صدرنشینی بدون حرف‌‌وحدیثی در گروه A دارد و همین نتایج باعث شد شاگردان اسکوچیچ در فاصله سه هفته تا پایان دور انتخابی، از خط پایان عبور کنند.» صفحه جام‌ملت‌های آسیا که زیرنظر AFC مدیریت می‌شود، همچنین به آمار تیم‌ملی ایران یعنی ثبت 12 گل، کسب 19 امتیاز و صفر شکست تیم‌ملی ایران اشاره کرد و نوشت: «تیم‌ملی شایسته این آمار بود.»
صفحه لیگ‌قهرمانان اروپا
صفحه رسمی لیگ قهرمانان اروپا با انتشار گل مهدی طارمی به چلسی که بهترین گل لیگ‌قهرمانان آسیا 21- 2020 لقب گرفت، نوشت: «طارمی توانست ایران را به جام‌جهانی برساند. این اتفاق را با بهترین عملکرد او در لیگ‌قهرمانان اروپا جشن بگیرید؛ گل‌های زیادی بهتر از این گل رقم نمی‌خورد.» اگر قصد داریم در جام‌جهانی حضوری موفق داشته باشیم و عملکردی مطلوب ارائه کنیم. باید از همین الان برای تیم‌ملی تا آغاز جام‌جهانی برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و مهم‌تر اینکه منابع مالی برای تامین نیازهای تیم‌ملی فراهم شود تا کادرفنی و بازیکنان بدون دغدغه برنامه‌های آماده‌سازی تیم را دنبال کنند. جام‌جهانی اینطور نیست که تیم یکی دو هفته قبل از جام جمع شده و وارد زمین شود، برای این رقابت باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرد و آماده شد تا با اوج آمادگی راهی قطر شویم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار