| کد مطلب: ۱۰۳۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

مردم سفر می‌روند
ولی خرج نمی‌کنند
آرمان ملی: گزارش مرکز پژوهـــش‌هــای مجلس و دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ از ۳ برابر شدن سرانه سفر خانوارها به واسطه افزایش سفرها برای «خانوارهای سفر کرده» حکایت دارد. حدود ۶۶ درصد خانوارهای ایرانی در سال ۱۳۹۸ به طور متوسط ۶ بار سفر رفته‌اند، اما ۳۴ درصد از خانوارها هیچ سفری را در بهار تجربه نکرده‌اند. در این بازه زمانی سهم هزینه‌های حمل و نقل ۲۰ درصد، خرید سوغاتی و اقامت حدود ۲۴ درصد، تور و گشت ۴۵ درصد و سهم سایر هزینه‌ها ۳۴ درصد کاهش یافته است و صرفاً سهم هزینه‌های اساسی و حیاتی مثل خوراکی، درمانی و خرید کالا افزایش یافته است. بنابراین گردشگری داخلی ایران با تصمیم خانوارها برای صرفه جویی در هزینه‌های اولیه سفر روبه‌رو شده است.
استقرار مردم
در پهنه‌های حادثه‌خیز
آرمان ملی: دبیرکل جمعیت هلال احمر از استقرار بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان تهران در پهنه‌های حادثه‌خیز خبر داد. یعقوب سلیمانی بیان کرد: یکی از بسترها و برنامه‌هایی که می‌تواند در راستای پیشگیری و بازدارندگی در کنار سایر ارکان از جمله مهارت، آموزش و حضور مردم، مؤثر باشد توجه به نیازها و ضروریات ساختار سازمانی و تشکیلاتی هلال احمر است. اگر به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی هستیم باید به ارتقای هلال احمر توجه داشته باشیم، چراکه یکی از ارکان مهم در توسعه، تداوم و تحقق میدانی مردم این جمعیت است که می‌تواند در اهداف عالی نظام نیز بسیار تأثیرگذار باشد.
ممنوعیت تردد ۱۵۰۰ تاکسی
ایسنا: معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهــران از ممنوعیت فعالیت ۱۵۰۰ تاکسی کاربراتوری از ابتدای سال آینده خبر داد. سیدعلی محتشمی‌پور افزود: بر اساس قانون هوای پاک دولت مکلف است که ضوابط فرسودگی ناوگان چه در بخش سواری و شخصی و چه حمل و نقل عمومی که تاکسی ذیل آن قرار دارد، را تعیین کند. از مالکان تاکسی‌های کاربراتوری می‌خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام جهت خرید تاکسی جدید اقدام کنند تا در سال ۱۴۰۱ متحمل خسارت نشوند.
35000 تومان؛ سرانه نگهداری معتاد
ایسنا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با شیوع کرونا و به‌دلیل پیشگیری از اپیـــدمی آن و عوارض رها بودن معتادان در سطح شهــر، با تصویب ستاد مقابله با کرونا، مقرر شد سقـــف مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ تا یکسال افزایش یابد و اکنون چنــد ماهی است که به این موضوع بیشتر توجه شــده است. مصطفی هادی‌زاده افزود: هزینه سرانه نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ روزانه ۳۵ هزارتومان است. در حال حاضر ۸۸ درصد نگهداری معتادان متجاهر کشور در استان تهران انجام می‌شود.
فیلم رقص زنان در شهرداری
آرمان ملی: دستیار رسانه‌ای شهردار تهران به انتشار انتساب فیلم رقص زنان به این نهاد واکنش نشان داد. در متن توئیت رضا سیفی، دستیار رسانه‌ای شهردار تهران به شرح زیر است: مراسم برای شهرداری نبوده و مربوط به مدرسه دخترانه‌ است که سالن ورزشی اجاره کرده‌. فیلم بدون اجازه مدیران مدرسه منتشر شده و اجرای چنین برنامه‌هایی مغایر ارزش‌های فرهنگی جامعه مورد تایید شهرداری تهران نیست.
فروش گوشت خر در جهرم؟
آرمان ملی: روابط عمومی اداره‌ دامپزشکی شهرستان جهـــرم اعلام کرد: «در پی پخــش شایعات اخیر در فضای مجازی مبنی بر عرضـــه‌ گوشت خر در یکی از قصابی‌های بین‌راهــی شهرستان جهرم، اداره دامپزشکی جهرم این موضوع را تکذیب می‌کند. بستن قصابی مذکور فقط به دلیل تخلفات بهداشتی بوده و هیچ ارتباطی با عرضه‌ گوشت این حیوان ندارد." چندی پیش در فضای مجازی شهرستان جهرم شایعه‌‌ای منتشر شد که تصویر پلمب‌شدن یکی از قصابی‌های شهرستان جهرم را نشان می‌داد وادعا شد که این قصابی گوشت خر می‌فروخته است.
خیزش گرد و غبار در خوزستان
رکنا: مدیرکل حفاظـــت محیط زیســت خوزستان از وضعیت خطرناک هوای هفت شهر استان خبر داد. محمدجواد اشرفی اظهار کرد: میزان ذرات آلاینده و گرد و غبار در هوای اهواز، آبادان، شادگان، ماهشهر، خرمشهر، و بندر امام۵۰۰ و در سوسنگرد ۳۷۶ میکروگرم در مترمکعب بود و بنابراین هوای این هفت شهر در وضعیت خطرناک بوده است. در این مدت هوای رامشیر و شوشتر نیز بسیار ناسالم و هوای دزفول، شوش و حمیدیه ناسالم گزارش شده است. هوای اندیمشک و بهبهان نیز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است. هوای مسجدسلیمان، گتوند و ایذه نیز تنها قابل قبول گزارش شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار