| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

انتصاب نخستین فرماندار زن دولت
«گلنسا مبارکی» نخستین فرماندار زن دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان منصوب شد. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گلنسا مبارکی بخشدار پیشین لاشار که با ارتقای این بخش به شهرستان به عنوان سرپرست فرمانداری لاشار منصوب شده بود اینک با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرماندار شهرستان منصوب شد.
هشدار برجامی به امیر عبداللهیان
جمعی از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به امیرعبداللهیان اعلام کردند که مذاکره مستقیم ایران و آمریکا برای کشورمان ضرر داشته و منفعتش برای آمریکایی‌هاست. در اطلاعیه آمده است: شما را به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار‌شان با دولت روحانی ارجاع می‌دهیم که تاکید کردند که همه، مخصوصاً دولتمردان آینده باید از اشتباهات دولت روحانی عبرت بگیرند.
تبعات زوال طبقه متوسط
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: طبقه متوسط موتور محرک رشد اقتصادی در جوامع مختلف به شمار می‌آید. در کشور ما متاسفانه به دلیل افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از افزایش تحریم‌ها طبقه متوسط رو به زوال رفته است. اگر طبقه متوسط با همین سرعت به سوی محو شدن حرکت کند، کشور روز به روز با جمعیت فقیرتری روبه‌رو خواهد شد.
مهاجران ایرانی بیشتردر کدام کشورها؟
بهرام صلواتی، رئیس مرکز رصدخانه مهاجرت ایران گفت: برمبنای منابع بین‌المللی مانند آمار بانک جهانی، امارات متحده عربی با ۴۵۴ هزار نفر در رتبه نخست قرار دارد و بعد از آن آمریکا، کانادا، آلمان، ترکیه و انگلستان قرار دارند. اما براساس آمار شورای عالی ایرانیان در سال ۱۳۹۹، کشور آمریکا با یک میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی رتبه اول را دارد و به ترتیب کانادا، انگلستان، امارات، آلمان، ترکیه و استرالیا در رتبه‌های بعدی هستند.
راهپیمایی حمایت از مردم یمن
در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: از ملت فهیم و رشید و استکبارستیز ایران اسلامی دعوت می‌کند تا بعد از اقامۀ نماز عبادی ـ سیاسی جمعۀ این هفته (۸ بهمن) با انجام تظاهرات در تمامی مصلی‌های‌ سراسر کشور (تمامی مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرها) ضمن اعلام همدردی با مردم قهرمان یمن، خشم و نفرت و انزجار خود را علیه جبهۀ عبری ـ عربی و رژیم سعودی و آمریکای مستکبر و صهیونیست کودک کش فریاد کنند.
عشایر تجمع کردند
جمع کثیری از عشایر شهرستان‌های ایذه و دزپارت در به دلیل پخش غیرعادلانه جو، ابتدا در مقابل درب امور عشایر و سپس در مقابل فرمانداری شهرستان ایذه دست به اعتراض زدند. این عشایر به دلیل عدم دریافت جو دولتی و کمبود جو و علوفه یارانه‌ای معترض بوده و خواستار پیگیری این موضوع شدند. یک منبع آگاه ضمن گفت: امروز جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر از عشایر منطقه در اعتراض به عدم دریافت پاسخ شفاف و رسیدگی به خواسته‌های آنها در خصوص دریافت جو یارانه‌ای دست به تجمع زدند.
اعتراض گروهی از دستیاران پزشکی
گروهی از این دستیاران پزشکی معترض، نسبت به موضوع عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی که پیش از این در وزارت بهداشت مصوب شده بود اعلام کردند که در اعتراض به این مسئله در محل کار خود در بیمارستان‌های فیروزگر و حضرت رسول اکرم (ص) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کردند. ۴۰۰ نفر از دستیاران پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این دو بیمارستان اعلام کرده‌اند که تمام اقدامات الکتیو و درمانگاه‌ها را تا زمان رسیدگی به اعتراض و پرداخت معوقات تعطیل می‌کنند.
استادان مدعی اخراج
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این افراد از اول هم استخدام نبوده‌اند، اما عدم جذب خود در هیات علمی دانشگاه را به عنوان اخراج از دانشگاه مطرح کردند تا جنگ روانی علیه دولت به راه بیندازند. مهرداد ویس کرمی گفت: در همه دنیا آیین‌نامه جذب و ارتقاء اساتید وجود دارد، زمانی که یک استاد دانشگاه از نظر وظایفی که به او سپرده شده دچار رکود و پسرفت شود طبق این آیین نامه باید با او برخورد مناسب به صورت بگیرد.
برنامه بورسی‌ها برای تجمع
نگاهی به شبکه‌های اجتماعی اهالی بورس موید این نکته است که ظاهرا عده زیادی از کاربران فعال در بازار سرمایه در حال تدارک دیدن تجمعی اعتراضی هستند. این تجمع که ظاهرا قرار است امروز، پنجشنبه هفتم به‌همن ماه ۱۴۰۰ برگزار شود توسط جمعی از سهامداران خرد هدایت می‌شود که تجمع مشابهی را هفته گذشته نیز در مقابل ساختمان مجلس برگزار کرده بودند و بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای را نیز در پی داشت.
خداحافظی از تیم ملی فوتبال زنان
سارا قمی پس از پایان دیدار تیم های ایران و چین تایپه از تیم ملی فوتبال خداحافظی کرد. سارا قمی که ۱۵ سال در تیم‌های ملی فوتبال بارها برای ایران افتخار آفرینی کرده و ۱۷ گل در ۵۴ بازی به ثمر رسانده، پس از پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین تایپه در جام ملت‌های آسیا به طور رسمی از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد.
حق تأهل دو برابر شد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه دیروز کمیسیون تلفیق حق تأهل دو برابر و حق اولاد سه برابر شد. کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دیروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 افزود: در جلسه دیروز با تصویب اعضای کمیسیون حق تاهل برای سال آینده دو برابر و حق اولاد سه برابر شد.
سفر وزیر خارجه قطر به تهران
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر امروز پنج‌شنبه به تهران سفر می‌کند و در جریان این سفر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد. وزرای خارجه ایران و قطر روز گذشته تلفنی با هم گفت‌وگو کرده بودند.
۳۰ امضا برای استیضاح دو وزیر
موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استیضاح وزرای صنعت و کار به بیش از ۳۰ امضا رسیده است اما هنوز در هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار