| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

شوک به پرسپولیس با استعفای «گل‌محمدی»!

آرمان‌ملی: تیم پرسپولیس که در این فصل مشکلات مالی زیادی دارد با عدم تمرین بازیکنان و سپس استعفای یحیی گل‌محمدی با شوک مواجه شد!
عدم تمرین
بازیکنان تیم پرسپولیس طبق برنامه در محل تمرین حاضر شدند اما آنها همان‌طور که پیش‌بینی شده بود حاضر به برگزاری تمرین نشدند. در حالی‌که اعضای کادرفنی همگی در ورزشگاه حاضر شده و حتی بازیکنان هم برای تمرین آماده بودند و حتی برخی از آنها تنیس فوتبال هم انجام دادند اما به یکباره نظرشان عوض شد و به یحیی گل‌محمدی اعلام کردند به‌دلیل اینکه باشگاه زیر قولش زده و پولی به آنها نداده حاضر نیستند تمرین کنند. نکته قابل تامل اینجاست که از بین بازیکنان تنها سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان در تمرین حاضر نشد و گفته می‌شود حتی تماس او با برخی بازیکنان باعث شد تا بقیه هم تصمیم بگیرند تمرین نکنند. حسینی پیش از این هم نسبت به شرایط باشگاه گلایه کرده بود. باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل جاری فقط 20 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده و در این مدت هیچ پاداشی هم به تیم تعلق نگرفته است. با توجه به بدقولی‌های جعفر سمیعی و مجید صدری 2 مدیرعامل و سرپرست پیشین باشگاه بازیکنان دیگر نسبت به وعده‌های رضا درویش مدیرعامل فعلی اعتمادی ندارند. مدیرعامل پرسپولیس به اعضای تیم اعلام کرده پیگیر پرداخت‌شدن مطالبات است اما اینکه این پول چه زمانی مهیا شود هنوز مشخص نبوده و در باشگاه پرسپولیس هم کسی پاسخگوی شرح این شرایط نیست.
استعفا
یحیی گل‌محمدی که از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر استعفایش از سرمربیگری تیم پرسپولیس مطرح شده بود، پس از عدم تحقق وعده‌های مدیران باشگاه پرسپولیس، دیروز (چهارشنبه) از سمت خود استعفا کرد. براساس این گزارش، گل‌محمدی در نامه‌ای رسمی این موضوع را به اطلاع رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و افشین پیروانی مدیر این تیم رسانده است.
صحبت ذوالفقارنسب
بیژن ذوالفقارنسب درباره استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری تیم پرسپولیس اظهارداشت: به‌هرحال باشگاه یکسری مشکلات انباشته شده دارد. هیچکس هم پیگیر رفع این مشکلات نیست. ان‌شاءا... که همه اینها ختم به‌خیر شود. وی در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید مشکلات را حل کند، گفت: اعضای هیات‌مدیره سابقه کار در باشگاه را دارند و آنها باید مشاوران خوبی را دعوت به کار کنند، چون آن‌طور که من اطلاع دارم بخش عمده بدهی‌ها مربوط به خارج از کشور است و در مراجع بین‌المللی تشکیل پرونده شده است. به‌نظرم آنها باید خیلی بیشتر از اینها فعال باشند. رئیس مستعفی هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه دلیل گل‌محمدی برای استعفا مشکلات مالی بوده است، تصریح کرد: من الان خیلی در جریان امور باشگاه نیستم و جزئیات قرارداد گل‌محمدی را نمی‌دانم، ولی چنانچه او برای حمایت از بازیکنان تیمش استعفا کرده باشد، منطقی است. به‌نظرم گل‌محمدی یک حمایت کاری و منطقی از بازیکنانش کرده است. این نشان می‌دهد او فقط در زمین مسابقه و تمرین مربی نیست و مربی زمان نیازهای بازیکنان هم است. حالا اگر پشت‌سرمان حرف در نیاورند به‌لحاظ حرفه‌ای کار منطقی انجام داده و از بازیکنان مثل فرزندانش حمایت کرده است. ذوالفقارنسب در واکنش به طرح این موضوع که رضا درویش نیز در این شرایط کار سختی برای ادامه کار در باشگاه دارد، یادآور شد: واقعا نمی‌دانم. او باید درصدد رفع مشکلات و برقراری ارتباطات اقتصادی باشد تا باشگاه بتواند به تعهداتش عمل کند. وظیفه مدیرعامل همین است تا از راه‌های مختلف منابع مالی گوناگون را پیدا کند. باشگاهی که دو سه حامی مالی قدرتمند داشته باشد قطعا پول خواهد داشت و این مشکلات به سراغش نخواهد آمد. «آیا وزیرورزش با استعفای شما از هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس موافقت کرده است؟»، وی در واکنش به طرح این سوال بیان داشت: واقعا اطلاع ندارم. یعنی نه از مثبت و نه از منفی آن، اطلاع ندارم.
نظر پیشکسوت
بهروز سلطانی درباره اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و تمرین‌نکردن آنها در اعتراض به مشکلات مالی این تیم اظهارداشت: رضا درویش را نمی‌شناسم و خوب یا بدبودن عملکردش به خودش مربوط است. برای وی به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم اما بحث این است که نه‌تنها درویش بلکه هر مدیری به پرسپولیس می‌آید، باید کاسه‌ای دست‌شان بگیرند و مقابل وزارت ورزش بایستند تا مسئولان وزارت‌خانه در این کاسه پول بریزند تا نصفی از این پول را به بازیکنان بدهند. به این دلیل می‌گویم نصف پول که متاسفانه شاهد بودیم بخش زیادی از پول‌هایی که در سال‌های اخیر به این باشگاه واریز شده خرج بدهی و ولخرجی مدیران شده است. وی ادامه داد: در این قضیه هم باید به درویش حق داد و هم بازیکنان. وضعیت در فوتبال ایران مثل این شده است که مسئول شاسی‌سازی یا سپرسازی کارخانه بنز را به‌عنوان مدیرعامل بایرن‌مونیخ یا بایرلورکوزن انتخاب کنند. با این کار تمام دنیا می‌خندند. وقتی فردی غیرمسلط به مدیریت در ورزش را برای مدیرعاملی پرسپولیس انتخاب می‌کنید مشخص است چنین فردی بالای 100 میلیارد بدهی می‌آورد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار