| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

کشف ترياک از لابه‌لای بار چوب
فرمانده انتظامي استان کرمان از کشف 308 كيلو ترياك از یکدستگاه کاميون حامل بار چوب و الوار هنگام عبور از شهرستان رابر خبر داد. سردارعبدالرضا ناظري بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رابر هنگام كنترل محور اصلي این شهرستان به يكدستگاه كاميون حامل چوب و الوار مشكوك و آن را جهت بررسی متوقف كردند. وي افزود: ماموران در بازرسي اولیه متوجه وجود محموله‌هایی متفاوت از بار چوب این کامیون شده و در ادامه با بررسی چندین ساعته بار این کامیون موفق شدند 308 كيلو و 690 گرم ترياك را از لابه‌لاي بار چوب و الوار آن كشف کنند. فرمانده انتظامي استان کرمان با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پليس به‌طور شبانه‌روزی در راستاي برقراری نظم و امنیت و مبارزه با سوداگران مرگ تلاش مي‌كند كه در اين ميان از مردم نيز می‌خواهیم با توجه به معضلات و آسیب‌های بی‌شمار اعتیاد، موارد مشكوك در زمينه حمل و توزیع موادمخدر را به پليس اطلاع دهند.
اموال مسروقه در مخفیگاه مالخر
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين‌شهر با اشاره به شناسایی یک مالخر از کشف 5 میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی خبر داد. سرهنگ علي صادقي، اظهارداشت: در پي دستگيري 2سارق اماکن خصوصي توسط ماموران کلانتري 12 شهرستان شاهین‌شهر و میمه و اعتراف متهمان به 11 فقره سرقت، با اعتراف آنها مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی شد. وي افزود: ماموران پس از شناسایي مالخر طی هماهنگي با مراجع قضائی وی را دستگیر و در بازرسي از مخفیگاهش3 دستگاه موتورسيکلت، 5 عدد دوچرخه؛ هزارمتر کابل برق، 4 هزار متر سيم برق، 4 عدد دريل برقی و تعداد زیادی لوازم ساختماني را کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ارزش اموال مسروقه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 5 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اموال مسروقه به پليس آگاهي اين شهرستان انتقال داده شد تا تحويل مالباختگان شود.
کشف زمین‌خواری 26 هکتاری
فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۲۶ هکتار زمین‌خواری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان اراک خبر داد. سردار حسن مفخمی‌شهرستانی بیان‌داشت: در پی خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی در شهرستان اراک کرده، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد، شخصی با کاشت محصولات کشاورزی اقدام به تصرف بیش از ۲۶ هکتار از اراضی ملی یکی از روستاهای شهرستان اراک کرده است. فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ارزش زمین کشف شده ۲۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: متهم به‌همراه پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شد.
دستگیری داروفروش مجازی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای‌مجازی خبر داد و گفت: از متهم دستگیرشده بیش از ۴ هزار قلم انواع داروی نایاب و کمیاب کشف شد. سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارداشت: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای‌مجازی طی رصد و پایش صورت‌گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک صفحه اینستاگرامی با تعداد ۱۵ هزار دنبال‌کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می نمود مشاهده شد. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای‌مجازی شناسایی کنند. وی خاطرنشان کرد: پس از به‌دست‌آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر و بیش از ۴ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد. رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اعمال مجرمانه خود برداشت و اظهارداشت داروهای فاسد و تاریخ گذشته را به‌جای داروهای اصلی با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانده است. سرهنگ گودرزی افزود: پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه‌روزی خود در فضای‌مجازی با کسانی‌که سلامت مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می‌دهند، مقتدرانه و مطابق قانون برخورد خواهد کرد. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خریدوفروش محصولات دارویی در فضای‌‌مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای‌مجازی متصور است، بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از داروخانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار