| کد مطلب: ۱۰۳۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

درصد متولدین ۹۹
فرزند اول
آرمان ملی: در سال گذشتــه مجموع یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۲۸ تولد در کل کشور ثبت شد که یک میلیون و ۸۶ هزار و ۵۶۶ مورد آن در همان سال رخ داد. همچنین در ۱۰۲ هزار و ۵۱۲ ولادت رخ داده، تاریخ ازدواج پدر و مادر یک سال و کمتر از یک سال بوده است. بیش‌ترین سهم ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده با ۲۷. ۳ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است. میانه سنی مادران در ولادت‌های مرتبه اول ۲۶ سال است.
شرایط به‌زیستن برای سالمندان
آرمان ملی: وزیرتعـــاون، کار و رفـــاه اجتماعی با اشاره به جمعیت حدود ۹ میلیون نفر سالمند در جامعه، گفت: در مرحلــه اول باید شرایط به زیستن برای این افــراد فراهم شود. حجـــت‌ا... عبدالملکی یادآور شد: دبیرخانه شورای ملـــی سالمندی باید نقش هماهنگی و اندیشه‌ورزی داشته باشد و در حوزه عملیاتی نیز با نظارت رئیس سازمان بهزیستی کشور این روند پیگیری می‌شود. وی افزود: در حوزه حقوقی از قوانین بالادستی تا قوانین اجرایی موضوعات مرتبط با سالمندی را پیگیری می‌کنیم. عبدالملکی گفت: باید میزان نیازمندی سالمندان در همه دهک‌های درآمدی احصاء شود تا بتوانیم برای سالمندان نیازمند برنامه‌های حمایتی ویژه ارائه کنیم.
جشنواره فجر برای واکسن‌زده‌ها
معاون فنی مرکـــز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی جشنواره فجر هنوز ابلاغ نشده است، اتصال وزارت ارشاد به سامانه مدیریت هوشمند کرونای «ایران من» را ضروری خواند و تاکید کرد: به این ترتیب فروش بلیت تنها به کسانی صورت می‌گیرد که واکسینه شده باشند و بدانیم که بیمار نیستند. محسن فرهادی افزود: به‌‌رغم میل خود محدودیت‌هایی اعمال کنیم که البته به معنای تعطیلات نخواهد بود، ولی میزان جمعیتی که در جشنواره فجر حضور خواهند داشت باید کنترل شده باشد. در واقع خط قرمزهایی که در مورد انتشار و گسترش بیماری وجود دارد، باید کنترل شود.
نصب کارت واکسن
بر روی تاکسی
ایسنا: معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهــران از الزامی شدن نصب کارت واکســن بر روی شیشه خودروی تاکسیرانان پایتخت خبر داد. سید امیر هنجن، افزود: الصاق این کارت از نیمــه به‌همن ماه برای تمامی تاکسیــران‌ها الزامــی است و در صورت عــدم نصــب آن بر روی شیشـــه تاکسی، عوامل نظارتی سازمان، نسبــت به ثبت تخلف تاکسیران و جلوگیری از فعالیت اقدام می‌کنند. ضمن اینکه اجرای طرح به شیوه ارشادی یک هفته زودتر از اجرای طرح اصلی در دستور کار عوامل نظارتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران قرار می‌گیرد.
ورود یک میلیون آسترازنکا
آرمان ملی: دومین محموله یک میلیون دُزی آسترازنکا اهدایی لهستان وارد ایران شد و تمام این محموله برای واکسیناسیون پناهندگان افغان است. تمــام این محمولــه به منظور حمایـــت از پویش واکسیناسیــون پناهندگان افغان ساکن ایران است. ایران میزبان جمعیت بسیار زیادی از مردم افغانستان است و در چارچوب پویش ملی واکسیناسیون خود، واکسن‌هایی را نیز در اختیار پناهندگان قرار می‌دهد.
فرسایش شدید خاک
ایرنا: مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرسایش خاک در ایران حدود ۱۶ تن در هکتار است که حدود ۴ تا ۵ برابر متوسط و عددهای جهانی است. البته این عدد در مناطق مختلف متفاوت است و به تخریب مناطق نیز بستگی دارد اما این ۱۶ تن میانگین فرسایش خاک در کشــور است. علی مریدی افزود: خاکی فرسایش می‌یابد که خاک مرتعی است و عملا با از بین رفتن آن خاک پوشش گیاهی ما از بین می‌رود که خسارات دیگری از جنس خسارت به دامپروری و عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌کند.
واکسیناسیون ۸ میلیون کودک
ایسنا: رئیس مرکــز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشــت از واکسیناسیون ۸ میلیون نفر از جمعیــت زیر ۱۲ سال کشور خبر داد و گفت: در نوبت اول گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال واکسینه می‌شوند. محمد مهدی گویا گفت: تمام افراد ۹ تا ۱۲ سال کشور می‌توانند به همراه والدین خود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون واکسن کووید ۱۹ رادریافت کنند. پس از انجام واکسیناسیون این گروه سنی، افراد گروه سنی پایین‌تر نیز فراخوان شده و واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار